براش،رژگونه
تمیزی براش ها و لوازم آرایشی

اگر براش هاتون را نشوییدچه خطرهایی پوست شماراتهدید میکند

  سلام در این مقاله می خواهیمدر مورداینکه  اگر براش هاتون را نشوییدچه خطرهایی پوست شماراتهدید میکندصحبت کنیم با ما همراه باشید تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

اگر براش هاتون رانشویید چه خطراتی پوست شماراتهدید میکند.

 

همه ما میدونیم که تمیز کردن براش های آرایشی خیلی مهمه. البته تنبلی همیشه جلوی ما رو برای تمیز تر بودن می گیره ولی شاید با خوندن این مقاله، دیگه شستن براش های آرایشیتون رو پشت گوش نندازید چون میخواهیم درباره اتفاقاتی صحبت کنیم که اگه براشاتون رو شستشو ندین براتون پیش میاد.اگر براش هاتون را نشوییدچه خطرهایی پوست شماراتهدید میکند.

بیشتر بخوانید:اگر براش هاتون را نشوییدچه خطرهایی پوست شماراتهدید میکند

 

منافذ پوستتون بسته میشه

خیلی خوبه که پوستتون رو با انگشتاتون موقع میکاپ لمس نکنید، اما اگه قرار باشه براش هاتون هم کثیف باشه مشکلات شما چند برابر میشه. براش کثیف، تمام خاک، باکتری و چربی های مونده رو میاره روی پوست شما و باعث ایجاد مشکلاتی مثل جوش میشود.چون نشستن براش هاتون  خطراتی جدی پوست شماراتهدید میکند.

ممکنه دچار عفونت پوستی شوید

براثر استفاده مداوم، براش های آرایشی مواد زیادی رو توی خودشون جمع میکنند. پوست مرده، گرد و غبار، چربی، آلودگی و باکتری که روی براش ها باقی مونده می تونند باعث عفونت پوستی شوند. شاید فکر کنید که دیگه داریم خیلی حساس میشیم اما باکتری هایی هستند که میتونن شوک سمی ایجاد کنند و این اصلا شوخی بردار نیست.

میکاپ شما بدتر به نظر میرسه

مهمترین عامل خوب به نظر اومدن آرایش صورت، تمیزی براش هاییه که باهاش آرایش کردید. فکر کنید لا به لای تار های براش کلی کرم پودر، رژ گونه و رنگ گیر کرده باشه و اون رو بکشید دوباره روی پوستتون، اینطوری نه تنها به پوستتون آسیب میزنید بلکه تمام مواد آرایشیتون رو هم هدر میدین.

ممکنه دچار حساسیت چشم بشید

کنژنکتیویت که یک نوع حساسیت چشمیه که با استفاده از براش کثیف ممکنه بهش مبتلا شید. این اتفاق بیشتر زمانی می افته که شما به صورت مشترک از یک براش آرایشی استفاده کنید. با وجود اینکه این عفونت خیلی خطرناک نیست ولی هیچکس هم دلش نمیخواد که بهش مبتلا شه.

پوست شما ممکنه حساس شه

وقتی که براش ها شسته نشن به مرور زبر می شن و پوست رو حساس تر می کنند. حالا برای اینکه قرمزی پوستتون رو بپوشونید مجبور میشید کلی کرم پودر استفاده کنید که این خودش باعث بدتر شدن وضعیت پوستتون میشه.

پول کمتری از دست میدین

هرچی بهتر از براشاتون نگهداری کنید، کمتر مجبور میشید که براش جدید بخرید. پس بهترین کار اینه که قبل از پوسیدن براشاتون از کثیفیه زیاد، تمیزشون کنید.

دیرتر دچار چروک پوستی میشید

کثیف بودن براش ها به عمیق شدن چروک ها کمک می کنه چون کثیفی باعث ایجاد اکسیداسیون روی پوست می شه و رادیکال های آزاد رو جذب میکنه. تمام این دلایل باعث از دست رفتن الاستین و کلاژن میشه و پوستتون دچار چروک پوستی میشه.

امیدوارم با تمام دلایلی که گفته شد، براش هاتون رو به موقع تمیز کنید تا هیچکدوم از این اتفاقات ناراحت کننده براتون پیش نیا

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *