خواص و فواید شگفت انگیز سنگ پا بر زیبایی و درمان تمام بدن

خواص و فواید شگفت انگیز سنگ پا بر زیبایی و درمان تمام بدن

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با خواص و فواید شگفت انگیز سنگ پا بر زیبایی و درمان تمام بدن آشنا کنیم.

سنگ پا چیست؟

سنگ پا نوعی سنگ آذرین است . که از سرد شدن گدازه‌های آتشفشانی شکل می‌گیرد. وجه تسمیهٔ سنگ‌پا این است که به دلیل قابلیت بالای سایندگی اش از آن برای زدودن لایه‌های سفت مردهٔ پوست در پاشنه پا استفاده می‌شود.

داشتن پاهای نرم تر:

ابتدا سنگ را خیس کنید. که کار با آن را آسان می کند. آن را به آرامی بر روی ناحیه تماس پینه بسته به صورت دایره ای بکشید. این کار باید درست شروع شود. تا زمانی که پوست مرده از بین برود، آن را مالش دهید و پوست تازه و نرم تر را در زیر آن پیدا کنید. به یاد داشته باشید که آن را بیش از حد به پوست خود فشار ندهید. سطح سنگ بقیه را برای پوست شما انجام می دهد.

سنگ پا جایگزین برای لوازم آرایش:

طرفدار بسیار زیادی برای استفاده از روغن زیتون لوسیون ها وجود دارد، اما اکنون بهترین جایگزین برای این لوازم آرایشی را پیدا کردیم. کافی است از یک سنگ پای نمناک پوستی مرطوب استفاده کنید تا پوست سخت و پینه ای خود را نرم کنید. و پوست های سفت و سخت مزاحم اطراف ناخن ها را جدا کنید. فشار را به آرامی اعمال کنید. یادتان باشد. که دست و سنگ خود را خیس نگه دارید و حتماً مرطوب کنید.

پوست نرم و شاداب داشته باشید:

بارها اتفاق افتاده است که کرم های زیبایی را خریداری کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید اما ناامید شده اید که چقدر پول خرج کرده اید. اکنون یک راه حل برای شما وجود دارد. سنگ پا برای لایه برداری سطوح سخت پوست استفاده می شود، اما از آنجا که سطح متخلخل دارد، برای لایه برداری ملایم نیز بسیار مفید و سودمند است. با لایه برداری صورت خود با سنگ پا، پوست کسل کننده خود را زنده کنید. اطمینان حاصل کنید که مرطوب است و سپس آن را به آرامی در مقابل صورت خود مالش دهید و به خصوص از حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید. هفته ای یک بار از آن استفاده کنید. که می تواند یک درمان با لایه برداری در هفته باشد و گردش خون را نیز تقویت می کند. خواص و فواید شگفت انگیز سنگ پا شما راحیرت آور میکند.

رفع موهای زاید با سنگ پا:

خلل و حفره هایی که بر روی سنگ پا وجود دارد . میتواند برای از بین بردن و تخریب فولیکولهای مو مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده ( مثل صابون ) و یا فشار خیلی زیاد میتواند باعث پوسته دادن پوست بدن و همچنین ظاهر شدن جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود.

اگر پوست کمرنگ و کسل کننده به نظر می رسد، بی روح به نظر خواهید رسید که به راحتی باعث می شود احساس اعتماد به نفس خود را پایین و پایینتر بیاورید. سلامتی پوست بسیار مهم است؛ اما به معنای پوست مناسب نیست، به این معنی که وضعیت پوست خوب و سالم است. اگر می خواهیداعتماد به نفس داشته باشید و می توانید با استفاده از سنگ پا، پوست خود را بهبود ببخشید.ماساژ دادن بدن با سنگ پا به تقویت گردش خون بدن کمک می کند . و باعث تقویت بیشتر و تمیز طبیعی پوست شما و براق و درخشان تر شدن آن می شود.

سنگ پا کشیدن از بین رفتن سردرد:

از دیدگاه طب ایرانی در بیماری‌های مربوط به مغز به‌خصوص سردردها، کشیدن سنگ‌پا مفید است، برای این منظور باید سنگ‌پا خشن‌تر بوده و با مالش قوی‌تر و مدت طولانی‌تری استفاده شود.

براساس مطالعات جدید درعلم رفلکسولوژی (بازتابی) کشیدن سنگ‌پا موجب کاهش غلظت خون در اندام‌های بالایی بدن می‌شود و باعث کشاندن خون به اندام‌های انتهایی می‌شود به همین دلیل موجب کاهش سر‌درد و بیماری‌های مربوط به مغز می‌شود.

سنگ‌پا کشیدن بسیاری از مشکلات روان مانند افسردگی، بی‌خوابی، فکر و خیال زیاد را بهبود بخشد. البته اگر به‌ طور مداوم صورت پذیرد.

آلمانی ها توجه بسیاری زیادی به حمام پا دارند وهرشب سعی می کنند. برای 20 دقیقه پاهایشان را در حمامی از آب ولرم و نمک و روغن های گیاهی قرار دهند. بعد پاها را با سنگ پا ماساژ می دهند.

خواص و فواید شگفت انگیز سنگ پا بر زیبایی و درمان تمام بدن

درمان میخچه:

ماساژ دادن میخچه و قسمت های مجاورآن با سنگ پا یک درمان موثراست . سنگ پا پوست سخت را ازبین میبرد و درد را کاهش میدهد. به این صورت که 5 عدد قرص آسپرین را له کنید.روی میخچه بگزارید و رویآن را با پنبه آغشته به سرکه سیببگزارید. بعد از 10دقیقه بشویید وسنگ پا بزنید. به همین راحتی و نیاز به جراحی ندارید. ازخواص و فواید شگفت انگیز سنگ پا بیشتر بدانید.

فواید سنگ پا برای ترک پاشنه پا:

پاشنه های ترک خورده مانند کابوس است، اگرچه دردناک نیست، اما بسیار آزار دهنده به نظر می رسد. و به پاهای شما جلوه ای زشت می بخشد. اگر ترک پاشنه پا دارید و از پنهان کردن آن از همه خسته شده اید، پس ببینید! زمان پنهان از بین رفته است. برای اینکه پاشنه های خود را نرم کنید. در ابتدا پاهای خود را در آب صابون خیس کنید. پس از تقریباً 10 الی 15دقیقه پس از استفاده از سنگ پا، به آرامی ماساژ دهید. که پاشنه ترک برداشته پوست شما بهبود می یابد. پای ترک خورده در بین هندی ها بسیار رایج است. ترک های پا ممکن است در تابستان ها بسیار زیاد اتفاق بیفتند. این ترک ها در ابتدا درد ایجاد نمی کنند، اما در نهایت، در صورت عمیق تر شدن شکاف، ممکن است باعث درد و دردسر شدید شوند. در صورت عدم درمان طولانی مدت نیز می توانند آلوده و باعث عفونت شوند. بهترین راه برای درمان طبیعی و مؤثر آنها ، استفاده از سنگ پا است.خواص و فواید شگفت انگیز سنگ پا روی پوست عالی است.

محو جوش های سرسیاه:

سنگ پا حتی برای جوش های سر سیاه روی بدن موثر است. فقط توجه داشته باشید که هنگام ماساژ و از بین بردن جوش سر سیاه، پوست شما نرم و مرطوب باشد.

نکته جالب سنگ پا برای تمیزکاری سنگ سرویس بهداشتی:

برای خلاص شدن از لکه های موجود در توالت خود، یک سنگ پا تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید، که این سنگ پایی نیست که شما برای بدن خود استفاده کنید. همچنین می توانید از مواد شوینده معمولی خود با استفاده از سنگ پا استفاده کنید. پس از پایان کار، توالت جدید و تمیز به نظر می رسد. قبل از شروع تمیز کردن توالت، سنگ پا را بشویید.

مراقبت از سنگ پا:

بعد از استفاده آن را مالش دهید. با استفاده از آن پوست مرده در منافذ سنگ پر می شود، بنابراین باید بعد از استفاده سنگ را تمیز کنید. برای تمیز کردن سنگ در حالی که آن را در زیر آب جاری نگه دارید، از یک برس پاک کن استفاده کنید. کمی صابون اضافه کنید تا به طور کامل سنگ تمیز شود. به این ترتیب دفعه بعدی که به آن احتیاج دارید، سنگ شما تمیز و آماده استفاده خواهد شد.

اجازه دهید کاملاً خشک شود. سنگ پا را در جای خشک قرار دهید . تا در بین کاربردها مرطوب نشود. برخی از سنگهای پا با یک رشته متصل شده همراه هستند. که به شما امکان می دهد سنگ را آویزان کنید. تا خشک شود. اگر بگذارید سنگ مرطوب بماند، باکتری ها می توانند. در منافذ رشد کنند و استفاده از آن را ناامن و مضر کند..

در صورت لزوم آن را بجوشانید. هر چند وقت یک بار، شما باید به تمیز کردن کامل سنگ پا بپردازید. تا مطمئن شوید که از باکتری ها محافظت نمی کند. یک گلدان کوچک آب را کاملا بجوشانید، آب جوش را بر روی سنگ ریخته و پنج دقیقه آن را جوش دهید. برای جدا کردن سنگ از آب از انبرک استفاده کنید و بگذارید قبل از کنار گذاشتن آن کاملاً خشک شود.

اگر به طور مکرر از سنگ استفاده می کنید، آن را هر دو هفته یکبار جوش دهید تا از تمیز ماندن آن اطمینان حاصل شود:

اگر از سنگ بر روی سطح کثیف استفاده کرده اید، می توانید یک مقدار زیادی از سفید کننده های آن را به آب اضافه کنید. تا مطمئن شوید تمام باکتری ها از بین می روند.

سنگ را هنگامی که تضعیف شد، جایگزین کنید. سنگ پا یک سنگ نرم است که بعد از مدتی استفاده از آن، از بین می رود. هنگامی که به راحتی خیلی کوچک می شود و یا سطح آن خیلی صاف می شود یک سنگ پای جدید تهیه کنید.

منبع: مجله ماه سرا

 

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

پزشکی و سلامتی :علت درد زیر شکم مردان و راه های درمان آن

علت درد زیر شکم مردان و راه های درمان آن

درد زیر شکم مردان : هر دو جنس مرد و زن درد زیر شکم را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *