معرفی خواص جینسنگ برای سلامت جسمی و جنسی آقایان و بانوان
خواص جینسنگ برای سلامت جسمی و جنسی آقایان و بانوان

خواص جینسنگ برای سلامت جسمی و جنسی آقایان و بانوان

سلام ماه سرایی عزیزم.در این مقاله می خواهیم شما را با خواص جینسنگ برای سلامت جسمی و جنسی آقایان و بانوان آشنا کنیم.در ادامه همراه ما باشید.

جینسینگ حاوی ترکیبی به نام جینسنوسید است که درواقع خواص درمانی آن وام‌ دار این ماده است. این ریشه‌ی گیاهی، ترکیبات دیگری ازجمله پلی‌استیلن، پلی‌فنولیک، آرژنین و مشتقات آن و همچنین پلی‌ساکارید اسیدی را نیز دربر دارد

درمان اختلالات جنسی در آقایان

جینسنوسید موجود در جینسینگ برزیلی، اکسیدنیتریک را از سلول‌‌های لایه‌ی درون رگی آزاد می‌کند. این امر به آرام‌سازی و انقباض عروق خونی در بافت‌های تناسلی کمک می‌نماید؛ درنتیجه موجب درمان اختلالات جنسی در مردان می‌شود. علاوه‌بر این، ریشه‌ی جینسینگ می‌تواند ترشح هورمون تستوسترون را در مردان تقویت کند.

 

درمان دردهای قاعدگی

خاصیت آرام‌بخش و ضد التهابی جینسنگ باعث می‌شود که این ریشه‌ی گیاهی در درمان دردهای قاعدگی نیز نقش داشته باشد.

خاصیت آرام‌بخش و ضدالتهابی جینسینگ باعث می‌شود که این ریشه‌ در درمان دردهای قاعدگی نیز نقش داشته باشد. این گیاه همچنین به کاهش تغییرات خلقی، گُر گرفتگی، اضطراب، علائم افسردگی، تعریق شبانه، بی‌خوابی، افزایش وزن، ریزش مو، کج‌خلقی و سایر تغییرات مرتبط با قاعدگی در زنان میان‌سال کمک می‌کند.

پیشگیری از سرطان

ترکیبات آنتی‌اکسیدان، ضدالتهابی، آپوپتوتیک و آنژیوژنیک موجود در جینسینگ باعث شده‌اند تا این ریشه‌ی گیاهی، خاصیت‌های ضدسرطانی داشته باشد. نتیجه‌ی تحقیقی که در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهند که اثربخش‌ترین خاصیت جینسینگ در سرطان کولورکتال (روده‌ی بزرگ) است. این ریشه‌ی ارزشمند در کاهش علائم و جلوگیری از گسترش این سرطان نقش مستقیم دارد. تحقیقات اولیه پیرامون انواع دیگر سرطان‌ها ازجمله سینه، پوست، ریه، کبد و پروستات، از خواص ضدتومور این گیاه خبر می‌دهند.

جلوگیری از روند پیری

کاهش روند پیری یکی از دلایلی است که جینسینگ را در سراسر جهان، به یکی از ارزشمندترین گیاهان تبدیل کرده است. خواص آنتی‌اکسیدان این گیاه، مانع از تأثیر منفی رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود؛ این رادیکال‌ها می‌توانند آسیب‌های سلولی را به همراه داشته باشند.

بهبود سلامت موها

یکی از کربوهیدرات‌های طبیعی موجود در جینسینگ مستقیما با جلوگیری از آلوپسی و الگوی طاسی مردانه در ارتباط است. استفاده‌ی موضعی از پماد جینسینگ یا مصرف ادویه‌ی آن می‌تواند سلامت فولیکول‌های مو را بهبود بخشد، از شوره‌ی سر جلوگیری کند و مانع از ریزش مو شود.

محافظت از پوست

جینسینگ به ضدعفونی کردن و تقویت ایمنی پوست کمک می‌کند. این ریشه‌ی گیاهی با تحریک جریان خون در بدن، مخصوصا در نواحی سلول‌های پوستی، به جوان‌سازی پوست و آبرسانی به آن کمک می‌کند.

 

منبع: مجله ماه سرا 

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

زناشویی :علت خیانت در رابطه زناشویی و راه های درمان آن

زناشویی :علت خیانت در رابطه زناشویی و راه های درمان آن

علت خیانت در رابطه زناشویی : از آسیب زا ترین و پیچیده ترین موارد در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *