معرفی آشنایی با چند نوع ماسک دست ساز خوب و طرز تهیه آن
آشنایی با چند نوع ماسک دست ساز خوب و طرز تهیه آن

آشنایی با چند نوع ماسک دست ساز خوب و طرز تهیه آن

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به آشنایی با چند نوع ماسک دست ساز خوب و طرز تهیه آن پرداخته ایم.لطفا با ما همراه باشید.

آشنایی با چند نوع ماسک دست ساز خوب و طرز تهیه آن

ما در این متن شما را به آشنایی با چند نوع ماسک دست ساز خوب و طرز تهیه آن دعوت می کنیم. زمانی که قصد تهیه کردن یک صبحانه سریع دارید میتوانید از مخلوط کن استفاده کنید.و این امکان وجود دارد که از آن برای تهیه سوپ و یا پودر سوخاری کمک بگیرید. ولی این احتمال را میدهیم که شما از آن برای محصولات زیبایی استفاده نکرده اید.

طی صحبت های ما چندین نفر از جوانانی که از ماسک های ساده و موثر صورت را در مخلوط کن تهیه کرده بودند. توانستیم فرمولهای آنان را گرفته و در مطالب زیر ذکر کنیم.

ماسک دست ساز برای تسکین چروک:

مواد متشکل این نوع ماسک ، توسط پالا سیمپسون، متخصص زیبایی طبیعی سفارش می شود. که به بهبود بافت های خراب شده پوست کمک می کند. میوه آناناس و آبمیوه های طبیعی به کاهش چین و چروک های پوست کمک می کنند. در حالی که اسپرولین سبز دارای خواص ضد التهابی است.

ترکیب: نصف  فنجان ماست یونانی + نصف فنجان توت فرنگی + یک فنجان آناناس + یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل + یک قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا

روش استفاده: حدود سه چهارم مخلوط را برای وعده صبحانه استفاده کنید. باقی مواد را بر روی صورت قرار دهید و اجازه دهید پنج دقیقه بمانید. از آن طرف نیز برای آرامش بیشتر خودتان میتوانید، یک کیسه چای مرطوب سبز روی هر چشم قرار دهید. سپس به خوبی شستشو دهید.

ماسک دست ساز برای پوست های پوسته شده:

Lori Kenyon Farley از Ritual Wellness این دستورالعمل را برای صورت شما سفارش کرده است. آنزیم های لایه برداری که در آناناس  قرار دارند پوست را تمیز می کنند..

ترکیب: ۴ تکه آناناس تازه + ۲ قاشق غذا خوری شیر نارگیل

روش استفاده: ماسک را روی صورت قرار دهید و ۱۰ بماند. سپس با یک دسستمال مرطوب تمیز شود.

ماسک برای پوست های شفاف:

طبق توصیه الیدی پکار، مسؤل مراقبت پوستی الیدی پکر، آنتی اکسیدان هایی که در توت فرنگی ها موجود است به پوست های چرب کمک می کند و ماست تسکین دهنده و آبرسان است.

ترکیب: ½ فنجان ماست + ترکیب:   نصف فنجان ماست + نصف فنجان توت فرنگی .

فنجان توت فرنگی.

روش استفاده: این مخلوط را ۲۰ دقیقه بگذارید روی پوست بگذارید و بعد خوب بشویید.

ماسک برای پوست های پف کرده:

صاحب نام تجاری زیبایی Lalicious، جسیکا Kernochan توصیه میکند از قهوه کاکائو معطر استفاده کنید. قهوه ی حل شده باعث کاهش تورم پوست می شود، این در حالی است  که شکلات بو و مزه  شیرین آن را زیادتر میکند و آنتی اکسیدان های آن به کاهش علائم بزرگسالی کمک می کند..

ترکیب:خالص  ۲ قاشق غذا خوری قهوه تازه + ۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو. ۱ قاشق غذاخوری عسل + ۳ قاشق غذاخوری ماست + ۱ قاشق غذاخوری روغن آرد گندم.

روش تهیه: ماسک را به آرامی به روی پوست قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. چهره  را به آرامی با آب ولرم ماساژ دهید. سپس به طور کامل شستشو دهید و خشک کنید.

ماسک برای پوست های لکه دار:

دکتر تارووت کیتس میگوید  : آنزیم و اسید های موجود در پاپایا  و آب لیمو لکه ها و تیرگی پوست هارا روشن میکنند. از عسل نیز برای نری و رطوبت میتوان استفاده کرد.

ترکیب: ۲ قاشق غذاخوری پاپایا مکعبی + ۱ قاشق غذاخوری عسل +  نصف قاشق چای خوری آب لیمو

روش استفاده: ماسک را روی صورت بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه بماند، سپس با آب ولرم شست و شو دهید..

ماسک برای پوست خسته:

مطمئنا، کافئین مغز شما را هوشیار  می سازد، اما استفاده موضعی آن رگ ها و عروق خونی را تحریک می کند و باعث تورم و ملتهب شدن پوست می شود. .

ترکیب: ۱ فنجان قهوه + نصف فنجان شکر + نصف فنجان نمک دریایی + یک قاشق دارچین + ۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل ذوب شده

روش استفاده: اسکراب را به آرامی در یک حرکت دایره ای بر روی پوست قرار دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را با آب گرم  به خوبی شستشو دهید.

ماسک برای پوست های حساس و خشک:

نویسنده کتاب یک زندگی خوب، بادام زمینی له شده وجو و  عسل باعث آرامش بخشی و ترمیم پوست های آسیب دیده میشوند..

ترکیب: ۲ قاشق غذاخوری بادام زمینی خوب + ۴ قاشق غذاخوری جو + ۲ قاشق غذاخوری عسل + ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

روش استفاده: مخلوط را به آرامی بر روی پوست تمیز بمالید. ماسک را پنج دقیقه بگذارید بماند، سپس با آب ولرم بشویید. می توانید چند هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *