معرفی از جراحی کاشت مو چه می دانید و عوارض جانبی آن
از جراحی کاشت مو چه می دانید و عوارض جانبی آن

از جراحی کاشت مو چه می دانید و عوارض جانبی آن

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب می خواهیم شما را با این موضوع که از جراحی کاشت مو چه می دانید و عوارض جانبی آن آشنا کنیم.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

از جراحی کاشت مو چه می دانید و عوارض جانبی آن

ما در این متن به از جراحی کاشت مو چه می دانید و عوارض جانبی آن پرداخته ایم.  از جمله مواردی که برای رایج ترین دلیل ریزش مو یاد می شود می توان به پیری، ژنتیک و تغییر در هورمونهای بدن اشاره کرد. البته این را هم بدانید که فرآیندهای زیبایی، شرایط خاصی پزشکی و داروها نیز ممکن است باعث شوند که موها نازک شود. با اینکه امروزه کاشت موی موفقیت آمیز می تواند باعث شود که زندگی شما به کلی تغییر پیدا کند ولی باید زمینه های مختلف را هم نیز در نظر داشت. همه زمینه ها می تواند باعث شود که تصمیم گیری شما نسبت به نوع درمان تغییر کند. سعی کنید حتماً قبل از اینکه بخواهید به یک گزینه درمانی دست پیدا کنید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. و بهترین گزینه برای مقابله با ریزش مو را پیدا بکنید.

جراحی کاشت مو چیست؟

در واقع از جراحی کاشت مو به عنوان فرآیندی که در آن از موهای موجود در ناحیه دهنده کمک گرفته می‌شود یاد می‌شود. برای این کار موها را به ناحیه ای که ریزش در آن اتفاق افتاده است انتقال می دهند. بیان این مطلب به این معنی است که اگر می خواهید یک جراحی بسیار مناسب  داشته باشید باید موهایی در پشت و اطراف سر خود داشته باشید. که از آن موها به عنوان دهنده استفاده شود. البته در اکثر مردان در ناحیه دهنده به رشد خود ادامه می دهد. و تحت تاثیر این فرآیند قرار نمی گیرد. جراحی کاشت مو سعی کرده است که از تکنیکهایی برای رسیدن به نتایج مطلوب و مورد نیاز کمک بگیرند. این امکان وجود دارد که در بعضی از درمان ها دریک جراحی بیش از یک نوع تکنیک به کار گرفته شود.

نتایجی که در زیبایی به دست می‌آید بسته به فاکتورهای مختلف است. از جمله این فاکتورها می توان نوع موی فرد، بافت و رنگ مو بستگی دارد. در اصل این جراحی به عنوان یک روش سرپایی یک روزه انجام می‌شود. که در آن از یک بی حسی موضعی کمک گرفته می‌شود. و در طی انجام این فرایند  فولیکول های آن به کمک یک چاقو کوچک جراحی انتقال پیدا می‌کند. در انجام این روش جراح موهایی که گرفته است را به کمک برش های کوچکی که در ناحیه گیرنده ایجاد کرده است را می کارد. پس از انجام این کار برش های بسیار متعددی با موهای کوتاه بر روی سر بیمار وجود خواهد داشت.

عوارض جانبی کاشت مو چیست؟

  1. با اینکه از کاشت مو به عنوان یک فرآیند سخت و دشوار یاد نمی‌شود. اما به مانند سایر جراحی ها نیز با عوارض جانبی همراه خواهد بود. ولی عوارض جانبی بسیار اندک و کوتاه مدت است. ولی باز هم خوب است که شما درباره آنها اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه متن یک لیست از عوارض جانبی که امکان  دارد با آنها روبرو شوید برایتان آماده کرده ایم.
  2. سردرد:

  3. سردردی که ناشی از کاشت مو است اکثراً کوتاه مدت و معمولا بی خطر است. سردرد اکثرا به دنبال فرایند کاشت مو به وجود می آید. که در طول جراحی اتفاق می‌افتد. ممکن است که شما درد و ناراحتی بسیار کمی را احساس می کنید. و در موارد بسیار کمی از مسکن استفاده خواهید کرد. ولی ممکن است حتی تا چند روز مسکن مصرف کنید.
  4. نازک شدن:

  5. در اکثر جراحی کاشت مو ممکن است که از دست دادن مو برای شما رخ بدهد. که معمولاً این اتفاق موقتی است. حتی این امکان وجود دارد که نواحی از سر شما دچار طاسی شود. ولی نگران نباشید برای اینکه ضخامت موها پس از چند ماه دوباره باز می گردد. ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید که ناحیه دهنده ها به مانند روز های حجیم و پرپشت خود نخواهد بود.
  6. تورم:

  7. مورد دیگر ایجاد تورم در اطراف پیشانی بیمار و چشم است. که امکان وجود آن برای بیمار ذکر می شود. ولی بعد از چند روز از این اتفاق از بین می رود. این امکان وجود دارد که حتی پزشک داروهایی برای کاهش تورم تجویز کند.
  8. ایجاد زخم:

  9. زمانی شما با این مورد روبرو می شوید که اکثراً دارای استعداد ژنتیکی برای ایجاد زخم در بدن باشید. توجه داشته باشید که اگر یک زخم حاد باشد برای انجام مجدد کاشت مو نیاز است تا آن زخم پنهان شود.
  10. خارش:

  11. از موارد دیگر می‌توان به خارش اشاره کرد. که این مورد بعد از انجام کاشت مو مشاهده می شود. ولی این مورد نباید بیشتر از چند روز به طول بینجامد. راه حلی که برای این مورد پیشنهاد می شود شستن موها به صورت مکرر است.
  12. عفونت:

  13. با توجه به این موضوع که بیمار برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک مصرف می کند. پس این مورد در موارد بسیار کم رخ می دهد. ولی با این اوصاف اگر عفونت مشاهده کردید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

 

منبع:مجله ماه سرا 

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *