معرفی چند راهکار به کمک مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو
چند راهکار به کمک مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو

چند راهکار به کمک مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب شما را به چند راهکار به کمک مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو دعوت می کنیم.لطفا با ما همراه باشید.

چند راهکار به کمک مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو

ما در این متن به چند راهکار به کمک مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو پرداخته ایم. چندین سال است که مردم به مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو روی آورده اند. اما همان طور که مطلع هستید مواد گیاهی بسیار زیادی برای این کاربرد نام برده شده است. ولی ما در این متن سعی میکنیم چند مورد از این گیاهان را با هم مرور کنیم.

  1. آلوئه ورا:

شما به کمک آلوئه ورا و آنزیم هایی که در آن موجود است که می توانید پوست مرده سر خود را در آن حل کنید. همانطور که می دانید آلوئه ورا دارای سالسیلیک اسید است. و سالسیلیک اسید ها نیز در واقع یک ماده ضد التهابی و آنتی بیوتیک هستند. ژل گیاه آلوئه ورا را می‌توان به عنوان یک مرطوب کننده بسیار مناسب استفاده کرد. یک نوع ساختاری شبیه به کراتین دارد. همانطور که می دانید کراتین پروتئینی است که پوست و مو را تشکیل می‌دهد. با توجه به همین موضوع آلوئه ورا به عنوان یکی از بهترین مواد برای رشد مو مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. آمله یا انگور هندی:

از آمله به عنوان انگور هندی نیز یاد می‌شود. این ماده حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری نظیر ویتامین سی است. در تولید کلاژن نقش مهمی دارد. با افزایش سطح کلاژن نیز می توانید تولید موهای جدید خود را افزایش دهید. و به استحکام و تقویت موها کمک کنید. روشی که می توانید از آن استفاده کنید به این صورت است که پودر آمله را با یک مرطوب کننده نظیر روغن نارگیل مخلوط کنید. و آن را بر روی پوست سر خود بمالید. و پس از انجام این کار آن را ماساژ دهید. خوب است که به این موضوع توجه داشته باشید که آمله بهترین درمان خانگی برای سفید شدن زودرس موها است.

  1. ریحان:

از ریحان به عنوان ماده‌ای که سرشار از منیزیم است یاد می شود. ولی مشکل این است که اغلب انسانها ریحان را که یک مواد معدنی است نادیده می‌گیرند. موقعی که شما ریحان را بر روی مو و پوست سر اعمال می کنید در واقع آن به صورت یک ماده غذایی ضد التهاب رفتار می کند. که می تواند موها را نیز تقویت کند. همچنین باعث می شود که جریان خون در فولیکول های مو بیشتر بشود. همین موضوع نیز باعث می شود که تحریک رشد موها آغاز شد.

  1. بهیرنگراج:

بهیرنگراج در واقع یک این گیاه باستانی است. چیزی که از آن به نظر می‌رسد این است که به رشد طبیعی موها بسیار کمک می کند. پس می توانید از این گیاه برای تقویت رشد موهای خود بهره کافی را ببرید.

  1. ریشه گیاه باباآدم:

از  ریشه گیاه بابا آدم در پزشکی استفاده بسیار زیادی می شود. به عنوان نمونه می‌توان گفت که از آن برای درمان پوست سر و حتی به عنوان یک ماده ضد التهابی استفاده می‌شود. موضوع دیگر این است که بسیاری از اسیدهای چرب را در خود دارا می باشد. می توان از این گیاه به تنهایی استفاده کرد. یا حتی سایر گیاهانی نظیر رزماری را با آن مخلوط کرد. و کمک کرد که پوست سر سلامت خود را حفظ کند. از دیگر ویژگی‌های این گیاه این است که کمک می کند که موهای قوی تری داشته باشید.

  1. کالاندولا:

از کالاندولا به عنوان گل همیشه بهار نیز یاد می شود. مقادیر بسیاری از مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف را دارا می باشد. شما می‌توانید روغن کالاندولا را بر روی پوست سر خود بمالید. این کار باعث می شود که تولید کلاژن بیشتر شود. و جریان خون در فولیکولهای مو نیز افزایش پیدا کند. و در نتیجه از موهای قوی تر و مستحکم تری برخوردار باشید. از این گیاه نیز می‌توانید به عنوان یک گیاه تنها یا به همراه سایر روغن های مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. شنبلیله:

از شنبلیله نیز به عنوان گیاهی که مقادیر بسیاری ویتامین را در خود دارا می‌باشد یاد می‌شود. به همین علت می تواند جریان خون را بهتر کند و باعث رشد موها شود. طریقه استفاده از آن به اینگونه است که دانه های شنبلیله را باید یک شب قبل از مصرف در آب خیس کنید. و پس از آن یک خمیر تهیه کنید. حالا مخلوطی که تهیه کردید را به طور مستقیم بر روی پوست سر خودمان کنید. اگر دوست داشتید از مزایای لاکتیک اسید موجود در ماست نیز استفاده کنید آن را با یک ماست‌یونانی مخلوط کنید. حالا بگذارید که این مخلوط به مدت زمان ۳۰ دقیقه بر روی پوست سر شما بماند و سپس آن را شستشو دهید.

  1. دانه کتان:

دانه کتان نیز مقادیر بسیاری از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها را در خود دارا می باشد. که به کمک آن ها می تواند سموم و پوستهای مرده از روی پوست سر را حذف کند. طریقه استفاده از دانه کتان نیز به این صورت است که ابتدا باید دانه کتان را در آب بجوشانید.حالا به یک ژل نرم  دست پیدا می کنید. سپس آن را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید. به کمک این مرطوب کننده شما می توانید رشد موهای خود را تحریک کنید. و به تقویت موهای خود کمک کنید.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *