معرفی طاسی الگوی زنانه چیست و آشنایی با چند راه برای درمان آن
طاسی الگوی زنانه چیست و آشنایی با چند راه برای درمان آن

طاسی الگوی زنانه چیست و آشنایی با چند راه برای درمان آن

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب شما را با طاسی الگوی زنانه چیست و آشنایی با چند راه برای درمان آن می کنیم.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

طاسی الگوی زنانه چیست و آشنایی با چند راه برای درمان آن

ما در این متن به این موضوع که طاسی الگوی زنانه چیست و آشنایی با چند راه برای درمان آن آن پرداخته ایم. شاید ریزش چند عدد تار مو در روز برای زنان چندان اهمیت خاصی نداشته باشد. ولی این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که تکه های طاسی در سر نمایان می شود. و یا موها نازک تر می شود. این موارد ممکن است نشان دهنده طاسی با الگوی زنانه باشد. اگر در طول روز ۵۰ الی ۱۰۰ عدد تار مو ریزش داشته باشد این یک امر طبیعی است. ولی رشد موهای جدید باید جایگزین کننده موهای از دست رفته باشند.

زمانی که یک فرد ریزش موی الگوی زنانه داشته باشد ریزش مو با موهای جدید جایگزین نمی شود. ما در این مطلب سعی کرده ایم که به علل و فاکتورهای خطر مرتبط با تاثیر الگوی زنانه بپردازیم. و سعی کرده ایم که بدانیم چه درمان‌ها و چه پیشگیری هایی برای این شرایط وجود دارد.

طاسی الگوی زنانه چیست؟

درباره طاسی الگوی زنان می‌توان گفت که این مورد نوعی ریزش مو است. که زنان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. نام پزشکی که برای چنین شرایطی بیان شده است به عنوان آلوپسی آندروژنیک یاد می شود. این موضوع بسیار ساده است که هم مردان و هم زنان ممکن است که ریزش مو را داشته باشند. ولی به این نکته نیز توجه داشته باشید که ممکن است بعضی از ریزش های مو فقط و فقط برای مردان باشد. و با ظاهری متفاوت نمایان شود. ریزش مو در مردان به این صورت است که موهایشان از خط رویش شروع به ریختن می‌کند. و این امکان وجود دارد که نقاطی در سرشان طاس شود. ولی زنانی که دچار الگوی طاسی زنانه می شوند اکثراً با نازک شدن موها مواجه می شوند. این اتفاق باعث می‌شود که از حجم موهای آنها کاسته شود.

در واقع در بانوان اولین نشانه از طاسی الگوی زنانه به احتمال زیاد نازک شدن موها می باشد. و مو  ضخامت گذشته خود را از دست می دهند. با اینکه زمانی که این اتفاق می‌افتد پوست سر به وضوح دیده می شود ولی خط رویش مو به عقب نمی رود. درست است که ریزش مو در مردان شیوع بیشتری نسبت به زنان دارد ولی باز هم ممکن است در زنان نیز رخ دهد. طاسی الگوی زنانه با افزایش سن نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی کمتر از ۵۰ درصد از زنان در طول زندگی خود موهایشان را مثل گذشته حفظ می‌کند.

طاسی الگوی زنان و ارتباط آن با ژنتیک:

علت دیگری که برای طاسی الگوی زنانه گفته می شود ژنتیک است. یکی از موارد بسیار مهم در توسعه چنین شرایطی است. این مطلب این موضوع را می‌رساند که چنین ریزش‌مویی در خانواده دیده می شود. و یک زن می تواند ریزش مو را از هر دو والد خود به ارث ببرد. طاسی الگوی زنانه با افزایش سن افراد و نزدیک شدن به میانسالی بیشتر می شود. البته ممکن است که در سنین جوانی نیز آغاز شود.

دلایل ریزش مو در زنان

علتی که اکثرا باعث طاسی الگوی زنانه میشود ژنتیک است. اما با این وجود دلیل دیگری که می تواند علت این عارضه شود به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای است. که تولید هورمون آندروژن را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. همان گونه که مطلع هستید آندروژن هورمونی است که باعث طاسی می شود. علاوه بر آن ها تومورهای غده هیپوفیز و تخمدان نیز ممکن است باعث این عارضه شود.

راه های درمان ریزش مو با الگوی زنانه

موضوعی که برای درمان توصیه می شود مربوط به نوع ریزش مو و سایر فاکتورهای موجود خواهد بود. از درمان طاسی الگوی زنانه می‌توان برای جلوگیری از ریزش مو در آینده کمک گرفت. و در بعضی از موارد نیز ممکن است باعث شود رشد مجدد موها از سر گرفته شود. از جمله گزینه های درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماینوکسیدیل:

ماینوکسیدیل در اصل دارویی است موضعی که از آن در درمان ریزش مو هم در مردان و هم در زنان کمک گرفته می شود. این درمان به اینگونه است که باید هر روز بر روی پوست سر اعمال شود. که این کار میتواند رشد موهارا را تحریک کند. و با نازک شدن موها مقابله کند. شما می توانید ماینوکسیدیل را از ۶ ماه تا یک سال مورد استفاده قرار دهید. ولی به این موضوع توجه داشته باشید که این درمان برای هر شخصی مناسب نیست. و عوارض جانبی از جمله خشکی قرمزی و خارش را به دنبال دارد. اگر استفاده از ماینوکسیدیل را متوقف کنید ممکن است ریزش مو دوباره باز گردد.

داروهای خوراکی:

از جمله رایج ترین داروهای خوراکی که میتوان برای درمان این نوع ریزش مورد استفاده قرار داد اسپیرونولاکتون است. استفاده از آن می تواند ادرار آور باشد. داروهای ادرار آور ها باعث می شود که آب اضافی از بدن خارج شود. استفاده از این دارو باعث می‌شود که تولید آندروژن مسدود شود. و ریزش مو متوقف شود. از جمله عوارض جانبی اسپیرونولاکتون ها می توان به خشکی دهان حالت تهوع و سرگیجه اشاره کرد.

توجه: موضوعی که مهم است این است. که زنان باردار نباید از این دارو استفاده کنند. به این دلیل که باعث ایجاد مشکلاتی در جنین می‌شود.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *