معرفی آشنایی با چند درمان خانگی برای بهبود ریزش مو و تقویت آن
آشنایی با چند درمان خانگی برای بهبود ریزش مو و تقویت آن

آشنایی با چند درمان خانگی برای بهبود ریزش مو و تقویت آن

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب شما را به آشنایی با چند درمان خانگی برای بهبود ریزش مو و تقویت آن دعوت می کنیم.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با چند درمان خانگی برای بهبود ریزش مو و تقویت آن

ما در این متن به آشنایی با چند درمان خانگی برای بهبود ریزش مو و تقویت آن پرداخته ایم. یکی از راه های بسیار مناسب برای تقویت و رشد موی سر درمانهای خانگی است. خوب بودن و اهمیت این روش این است که هزینه بسیار کمی به دنبال دارد. و عوارض خاصی را به دنبال ندارد. استفاده از روغن رزماری و آلوورا کمک می کند که به صورت موضعی ضخامت موها افزایش پیدا بکند. از دیگر ویژگی‌های آن دو می توان به سرعت بخشیدن به رشد موها اشاره کرد.

روغن رزماری برای کاهش ریزش مو:

کاری که روغن رزماری انجام می‌دهد این است که زمانی که بر روی پوست سر قرار می گیرد. متابولیسم سلولی را افزایش می دهد. که این کار باعث می‌شود که رشد موها را تحریک کند. با توجه به تحقیقات بدست آمده در یک دانشگاه در ژاپن این موضوع نشان داده شده است. که عصاره برگ رزماری باعث شده است که رشد مو در موش ها بهبود پیدا کند. در سال ۲۰۱۵ نیز یک مطالعه انسانی انجام شده است. که نتایج به دست آمده در اثربخشی بالینی روغن  رزماری این را نشان داده است. که روغن رزماری به مانند داروهای رشد مو البته با عوارض جانبی کمتری مانند خارش پوستی عمل می‌کند.

در این مطالعه ابتدا بیمارانی که به آلوپسی آندروژنیک مبتلا بودند را به مدت زمان ۶ ماه با روغن رزماری یا مینوکسیدیل جهت درمان قرار دادند. مینوکسیدیل نیز دارویی است که از آن برای تحریک رشد مو استفاده می‌شود. پس از گذشت ۶ ماه در هر دو گروه افزایش چشمگیری در تعداد موها مشاهده شد. با توجه به این موضوع که در گروه مینوکسیدیل خارش پوستی بیشتر بود.

ژل آلوئه ورا برای تقویت مو:

خواصی که آلوئه ورا دارد قرن های زیادی است که قابل توجه است. به این دلیل که آلوئه ورا خواصی از نظر بهداشتی، زیبایی، دارویی و مراقبت از پوست را شامل می شود. استفاده از آلوورا باعث می شود که پوست نرم و لطیف شود. و محیطی مناسب و خوب برای رشد مو فراهم شود. خواصی که برای آلوئه ورا مطرح است خواص تغذیه ای، ویتامینی و موادمعدنی متعددی است. که کمک می کند که موهای شما حفظ شود. شما می توانید آن را به روشهای مختلف مورد استفاده قرار بدهید. از جمله آنها شما می توانید ژل آلوورا را به صورت مستقیم به پوست سر خود بمالید. و یا اینکه آن را به شامپوی ملایم و طبیعی اضافه کنید. راهکار دیگر آن این است که شما می توانید نیمی از یک فنجان آب آلوورا را دو بار در روز  نوش جان کنید.

خواص آن

با توجه به خواص درمانی آن می توانید بهبود سلامت پوست خود را تضمین کنید.نتایج بدست آمده از یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد که آلوئه ورا باعث می‌شود که التهاب و اثرات زخم پس از جراحی بر روی موش ها کاهش پیدا کند. علاوه بر این موضوع و بسته شدن سریع زخم آلوورا می‌تواند رشد موها را نیز در افراد سرعت ببخشد. خاصیت دیگر اثر محافظتی در برابر آسیب تابشی به پوست است. تابش شدید بر روی پوست سر باعث میشود که موها ریزش پیدا بکند. پس از اینکه ژل آلوورا تجویز شد یک پروتئین آنتی اکسیدان به نام فلوتونیایین نیز تولید می شود. که باعث می شود که رادیکال های آزاد از بین برود. واثرات اشعه یووی نیز سرکوب شود. همچنین برای آلوئه ورا خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی نیز گفته شده است. که می تواند کمک کند که شوره سر از بین برود.

نکته:

از این مطلب افرادی که دوست دارند موهای مناسب داشته باشند و از شر شوره سر خود خلاص شوند می توانند استفاده کنند. در واقع آنزیم هایی که در این ژل وجود دارد. می‌توانند کمک کنند به این موضوع که سلول های مرده پوست را از بین ببرند. و کمک بکنند که بافت مناسب پوستی در این ناحیه تولید شود.

افزایش ضخامت و حجم مو

تا چند سال گذشته انسانها دارای موهای ضخیم و انبوه بودند. که کل سرشان را می پوشاند. این موضوع دقیقا مربوط به زمانی است که مواد آرایشی و شیمیایی استفاده های کمتری داشت. حتی استفاده کمتر از این مواد باعث می‌شد که  آلودگی کمتر در جاده ها باشد. اما چیزی که امروزه مطرح است این است که با این که همه چیز شکل بهتری دارد. ولی مردم همواره از این میترسند که موهایشان ریزش پیدا کند و یا نازک شود. و همواره به دنبال راه حلی هستند که موهایشان رشد پیدا بکند. علتی که این امر دارد این است که از مواد شیمیایی بسیار استفاده می‌شود. که مواد شیمیایی باعث می‌شود قدرت و حجم موها آسیب ببیند. دلیل دیگری که ریزش موها دارد استفاده از سشوار و اتوی مو است.

که این دو نیز به موها آسیب می رساند و باعث می شود که به آسانی موقع شانه زدن موها کنده شود. بسیار غم انگیز است که کاهش حجم موها و ریختن موها مشاهده شود. ولی این را بدانید که حتی امروزه نیز با چند روش طبیعی میشود حجم موها را افزایش داد.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *