معرفی علل ایجاد ترک های پوستی و چند راهکار برای برطرف کردن آنها
علل ایجاد ترک های پوستی و چند راهکار برای برطرف کردن آنها

علل ایجاد ترک های پوستی و چند راهکار برای برطرف کردن آنها

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به علل ایجاد ترک های پوستی و چند راهکار برای برطرف کردن آنها پرداخته ایم.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

علل ایجاد ترک های پوستی و چند راهکار برای برطرف کردن آنها

ما در این متن می خواهیم به علل ایجاد ترک های پوستی و چند راهکار برای برطرف کردن آنها بپردازیم .شاید بعد از شنیدن این موضوع تعجب کنید که علائم کشیدگی و ترک پوست هم در مردان و هم در زنان اتفاق می افتد. زمانی که شما در حال گذر از نوجوانی هستید و یا اینکه در حال مادر شدن هستید. این علایم برای پوست شما رخ می‌دهد. که ممکن است برایتان بسیار نامطلوب باشد. ولی واقعاً این کشیدگی ها و ترک های پوستی برای چه رخ می دهد. با توجه به این موضوع که پوست ماهیت ارتجاعی دارد. ولی زمانی که پوست سریع رشد کند و یا به شدت کشیده شود. بافت‌های ارتجاعی که در زیر پوست وجود دارد پاره می‌شوند. و در نتیجه یکسری خطوط نازک بنفش که در اصطلاح به آن ها علائم ترک پوستی گفته می‌شود مشاهده می‌شود.

آیا فقط زنان باردار دارای ترک‌های پوستی می‌شوند؟

اگر فکر می کنید که فقط ترک پوستی برای زنان باردار رخ می دهد اشتباه است. و این اتفاق ممکن است برای همه رخ بدهد. نمونه ای که برای این امر گفته می‌شود سن بلوغ نوجوانان است. که ممکن است به دلیل رشد سریع اندام هایشان و نزدیک شدن به سن بلوغ بر روی پوست آنها نمایان شود. مورد دیگر به این صورت است که افرادی که در کوتاه مدت به شدت لاغر و یا چاق می‌شوند. ممکن است این خطوط را بر روی بدنشان ببینند.

به طور کلی، در زیر مهمترین دلایل رایج علائم کشش و ترک پوست را برایتان ذکر می‌کنیم:

  • مطالبی را در این قسمت آماده کرده ایم که مهمترین علت هایی است که باعث می شود که کشش و ترک پوستی ایجاد شود را برایتان بازگو کنیم. که از آنها می‌توان به بارداری، کاهش یا افزایش مفرط وزن در کوتاه مدت. و یا حتی رشد سریع اندام ها که بیشتر در نوجوانان رخ می‌دهد. و اختلالات ژنتیکی که می‌توان به  مارفان اشاره کرد. و نیز استفاده از مواد نیروزا به طور طولانی‌مدت و استفاده مستمر از هورمون استروئید. و همچنین حجیم شدن افراطی عضلات که اکثراً بازوها رخ می دهد می تواند باشد. پس عوامل بسیاری ممکن است باعث شود که ترک‌پوستی رخ بدهد. ولی موضوع دیگر این است که این ترک ها در کدام یک از نقاط بدن مشاهده می‌شود.

۵ نقطه که این علائم شایع‌تر هستند عبارتند از:

  • نقاطی که این ترک های پوستی بیشتر در آنها مشاهده می‌شود. رانها، باسن، بازوها که اکثراً در اطراف زیربغل است، سینه ها و شکم است. زمانی که این ترک های پوست ایجاد می شود به رنگ بنفش دیده می شود. اما با گذشت زمان این ترک های پوستی کمرنگ و کمرنگ تر می شود. تا جایی که به کلی این رنگ بنفش از بین می‌رود. ولی موضوع ناراحت کننده این است که در بافت ها هیچ تغییری حاصل نمی شود. ولی نیاز نیست که نگران نباشید زیرا این علائم به هیچ وجه تهدیدی برای سلامت به حساب نمی آید. و نیازی نیست که برای برطرف کردن آنها به دنبال درمان خاصی باشید. ولی ما چطور می توانیم به صورت کاملاً طبیعی این ترک های پوستی را از بین ببریم.

آب لیموترش

اگر از دیدن اسم آب لیموترش تعجب کردید لازم است به شما بگویم آب لیموترش هزار و یک خاصیت اعجاب انگیز دارد. آب لیموترش به دلیل اینکه مقادیر بسیار زیادی از اسید و ویتامین سی را دارد. دارای خاصیت پاکسازی سلولهای مرده می باشد و می تواند جای زخم را تا حدود بسیاری از بین ببرد.و کمک می کند که علائم ترک های پوستی به خوبی از بین برود. موادی که لازم دارید تا از این روش بهره ببرید تنها یک عدد لیموترش است. در ابتدا لیمو را از وسط نصف کنید. حالا یک نصف لیمو را به آرامی بر روی علائم و ترک های پوستی به شکل دایره وار اعمال کنید. اگر می‌خواهید نتیجه مطلوب از این روش را ببینید این کار را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید. پس از اتمام زمان گفته شده بدنتان را با آب ولرم بشویید. اگر می خواهید از این روش اثربخشی مناسب را ببینید روز یک بار این کار را تکرار کنید.

آب سیب‌زمینی

از دیدن اسم آب سیب زمینی تعجب نکنید برای اینکه تحقیقات به ما نشان داده است. که در درون این محصول ارزان ولی مغذی رازهای بسیاری پنهان شده است. سیب زمینی به علت دارا بودن مقادیر بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی. نظیر منیزیم، کلسیم، روی و ویتامین دی و سی، پتاسیم، فسفر و غیره می تواند به رشد و بازسازی سلول ها و ساخت کلاژن و الاستین کمک بزرگی بکند. موادی که برای این مورد به کار می رود. یک عدد سیب زمینی است و یک عدد چاقو. در ابتدا سیب زمینی ها را به شکل برش های نازکی در بیاورید. حالا یک برش را بردارید و با انجام حرکت های دایره وار بر روی ترک های پوست به از بین رفتن ترک ها کمک کنید. اما از این موضوع مطمئن شوید که آب سیب زمینی بر روی ترکهای پوستی به کلی مالیده شود. ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا اینکه آب سیب‌زمینی به خوبی جذب شود. پس از انجام این روش بدنتان را با آب ولرم بشویید. اگر می خواهید از این روش نیز اثربخشی مناسب را بدست بیاورید این کار را روزی یک بار انجام دهید.

 

مجله:ماه سرا 

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *