معرفی آشنایی با چند نوع ماسک خانگی برای رهایی از آکنه و جای زخم
آشنایی با چند نوع ماسک خانگی برای رهایی از آکنه و جای زخم

آشنایی با چند نوع ماسک خانگی برای رهایی از آکنه و جای زخم

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به آشنایی با چند نوع ماسک خانگی برای رهایی از آکنه و جای زخم پرداخته ایم.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با چند نوع ماسک خانگی برای رهایی از آکنه و جای زخم

در این متن ما میخواهیم شما را با آشنایی با چند نوع ماسک خانگی برای رهایی از آکنه و جای زخم کمک کنیم. اگر می خواهید در یک ماه مانده به عید نوروز از شر آکنه و زخم آن خلاص شوید به محصولات خانگی رجوع کنید. شما می‌دانید که محصولات بسیار مختلفی در بازار وجود دارد که شما می توانید به آسانی از آن ها استفاده کنید. ولی این موضوع را هم بدانید که هیچ ماده و محصولی مثل مواد طبیعی برای بدن سالم و بدون ضرر نیستند. ما در این مدت سعی کرده ایم که چند ماسک را با هم مرور کنیم.

  1. ماسک خانگی ساخته شده از تخم مرغ، لیمو، خاک رس و روغن درخت چای:

  2. اگر شما از پوستی که تمیز باشد بهره ببرید احتمال آکنه نزدن بر روی پوست خود را کمتر می کنید. شما می توانید با کمک گرفتن از یک لایه بردار خوب جریان خون خود را بالا ببرید و پوست خود را بهبود ببخشید. و اینکار باعث شوید که جای زخم آکنه نیز برطرف شود. موادی که برای تولید این ماسک نیاز دارید یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه و یک قاشق چای خوری خاک رس و هفت قطره روغن درخت چای است. روشی که برای درست کردن این ماسک گفته می شود به این صورت است. در ابتدا باید سفیده تخم مرغ را با آب لیموی تازه مخلوط کنید. سپس به آن خاک رس را به آرامی اضافه کنید. در انتهای امر روغن درخت چای را به این مخلوط اضافه کنید. توصیه می‌شود این مخلوط را بر روی ناحیه مورد نظر قرار بگیرد. ۲۰ دقیقه بگذارید ولی حتما سعی کنید که این مخلوط را بر روی ناحیه مورد نظر قرار بدهید. و همچنین مراقب چشم‌های خود باشید. پس از اینکه این زمان طی شد محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید. در انتها سعی کنید از یک مرطوب‌کننده بهره ببرید. و اگر می خواهید که نتیجه مطلوب به دست آید از این ماسک هفته ای یکبار کمک بگیرید.
  3. ماسک خانگی ساخته شده با تخم مرغ، عسل، لیمو و پرتقال:

  4. شما با استفاده از این ماسک می توانید به سرعت جای زخمی که حاصل از آکنه را درمان کنید. موادی که برای درست کردن این ماسک گفته می‌شود یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق چای خوری عسل گرم و سه قطره اسانس لیمو و اسانس پرتقال است. روشی که برای درست کردن این ماسک بیان می شود به این صورت است که در ابتدا باید در یک ظرف سفیده تخم مرغ را بشکنید. و بعد از آن عسل گرم را به آرامی به آن اضافه کنید. و در انتها اسانس ها را به آن مخلوط اضافه کنید. مثل مورد قبل سعی کنید با دقت این مخلوط را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بگذارید که ۲۰ دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند. پس از طی شدن زمان گفته شده محل مورد نظر را با آب ولرم شستشو دهید.از این ماسک نیز می‌توانید یک بار در هفته استفاده کنید.
  1. ماسک خانگی ساخته شده با ماست، مخمر و لیمو:

  2. مسائلی که برای این ماسک گفته می‌شود این است که می‌تواند از فعالیت باکتری ها در آکنه جلوگیری کند. موادی که نیاز است تا این ماسک را درست کنید. یک قاشق چای خوری ماست، یک قاشق چایخوری مخمر، سه قطره اسانس لیمو و سه قطره آب لیموی تازه است. روش تهیه این ماسک به این صورت است. در ابتدا همه موادی که گفته شد را با هم مخلوط میکنید. تا یک خمیر نرم به دست بیاید. این مخلوط بدست آمده را بر روی ناحیه مورد نظر بگذارید. و ۱۵ دقیقه صبر کنید. پس از ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را با آب سرد بشویید و پس از شستشو یک مرطوب کننده را بر روی پوست خود بمالید. از این ترکیب نیز می توانید هفته ای یک تا دوبار بهره ببرید.
  1. ماسک خانگی ساخته شده با روغن دارچین، ماست، خاک رس و روغن درخت چای:

  2. این ماسک دارای خاصیت آنتی باکتریایی است که به درمان آکنه به شما کمک می کند. موادی که برای تولید این ماسک لازم است یک قطره روغن دارچین خانگی و یک قاشق غذاخوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری پودر خاک رس طبیعی و سپس روغن درخت چای است. روشی که برای به دست آوردن این ماسک بیان می شود به این گونه است. در ابتدا تمامی مواد ذکر شده را با هم در یک ظرف مخلوط می کنید. تا به یک خمیر نرم دست پیدا بکنید. مثل مورد قبل بگذارید که این ترکیب ۱۵ دقیقه بر روی محل مورد نظر بماند. و سپس آنجا را با آب سرد شستشو دهید.
  1. ماسک خانگی ساخته شده با زعفران، خاک رس، گلاب و روغن درخت چای:

  2. این ماسک نیز می‌تواند آکنه را درمان کند و باعث شود که پوست شما تقویت شود. موادی که برای به دست آوردن این ماسک گفته  می‌شود. یک دوم قاشق چای خوری پودر زعفران و یک قاشق چایخوری خاک رس و گلاب و سه قطره روغن درخت چای است. روشی که برای به دست آوردن این ماست یاد می شود به این گونه است. در ابتدا همه موارد ذکر شده را با هم مخلوط کنید تا به یک خمیر نرم دست پیدا کنید. حالا به مدت ۲۰ دقیقه مخلوط به دست آمده را بر روی پوست خود قرار دهید و پس از طی شدن زمان محل مورد نظر را با آب ولرم شستشو دهید. می توانید از این ماسک یک بار در طول هفته استفاده کنید.

 

منبع:مجله ماه سرا 

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *