معرفی به کمک گیاهان چینی از ریزش موی خود جلوگیری کنید
به کمک گیاهان چینی از ریزش موی خود جلوگیری کنید

به کمک گیاهان چینی از ریزش موی خود جلوگیری کنید

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب میخواهیم به کمک گیاهان چینی از ریزش موی خود جلوگیری کنید.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

به کمک گیاهان چینی از ریزش موی خود جلوگیری کنید

ما در این متن میخواهیم بگوییم چگونه به کمک گیاهان چینی از ریزش موی خود جلوگیری کنید. اگر شما می‌خواهید روش بسیار مناسبی برای پیشگیری از ریزش مو های خود پیدا کنید. با ما در این مطلب همراه باشید تا از تاثیر گیاهان چینی بر روی ریزش مو آگاه شوید.

مقدمه:

سال های بسیار زیادی این است که انسان ها به کمک گیاهان چینی اکثر پودرها پمادها و نوشیدنی ها و محلول ها را تولید می کنند. اما نامی که امروزه برای این مورد به کار می رود نام هایی نظیر درمان طبیعی درمان جایگزین و یا گیاه درمانی است. مواد تشکیل دهنده آن با عوارض جانبی بسیار کمی در ارتباط است. ودلیل این موضوع هم این است که این یک رویکرد طبیعی است. این مطلب دلیلی شده است تا افراد بسیار زیادی در سرتاسر جهان برای جلوگیری از ریزش موی سر خود به استفاده از گیاهان چینی رو آورده باشند. همچنین تلاش می‌کنند از این راهکار برای رشد دوباره موهای خود بهره ببرند.

گیاهان دارویی چینی:

سال های بسیار زیادی است که چینی ها در درمانهای سنتی خود به طور بسیار زیادی از گیاهان استفاده می کنند. همچنین چینیها از این گیاهان در درمان ریزش موهای خود نیز کمک می گیرد. این گیاهان چینی علل اصلی ریزش مو را درمان می‌کنند. این علل شامل موارد زیر است.

کمبود Yin در کبد و کلیه‌ها:

این را می‌توان به عنوان قسمتی از انرژی بدن نام برد. اعتقادی که چینی ها در طب پزشکی خود دارند این است که این باعث افزایش عملکرد بدن می شود. دو مورد از مراکز های بسیار مهم و اصلی که برای پردازش موادی است که از بدن خارج می شود کبد و کلیه است. از گیاهان چینی برای کمک به درمان این کمبود ها استفاده می شود. که این گیاهان قادر هستند که رشد دوباره موها را تقویت کنند. راهی که برای این مورد استفاده می شود تحریک سلول های فولیکول مو است.

حرارت سمی:

واژه ای که برای تجمع سموم در بدن به کار می‌رود اصطلاحا حرارت سمی نام دارد. ایجاد این اتفاق در بدن علت های متفاوتی دارد. رژیم غذایی ضعیف، عفونتها، آلاینده‌های محیطی و داروها از جمله علت هایی برای این مورد است. کاری که این سموم می کند ایجاد عفونت و حتی افزایش اسیدیته خون است. هرکدام از گیاهانی که بتوانند سموم را از بدن دفع کنند می توانند باعث شوند که رشد دوباره مو ها تحریک شود.

جریان خون کاهش یافته:

گیاهان چینی که قادر به این هستند که جریان خون را بهتر کنند باعث می شوند. که توزیع مواد مغذی مورد نیاز و اکسیژن رسانی به سلول های فولیکول مو بهتر شود. این کار باعث می‌شود که رشد موها بهبود پیدا کند. با اینکه تمام این صحبت ها و نظریات کامل نیست ولی بعضی از آنها حقیقت دارد. این موضوع را نیز بدانید که حتی در پزشکی نیز ریزش مو ها به کمک مکمل‌هایی درمان می‌شود که دارای ویتامین ها و مواد معدنی باشند. شبیه به این موضوع نیز آنتی اکسیدان هایی است که از سلولهای فولیکول‌های مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند هستند.

نکاتی در مورد گیاهان چینی برای رشد مو:

  • گونه های بسیار زیادی از گیاهان چینی در درمان معضلات متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. موضوع مهم این است که فقط گیاهان خاصی برای درمان ریزش مو به کار گرفته می شود که آنها می توانند در درمان انواع متفاوتی از مشکلات تاثیرگذار باشد. این مواد عبارتند از: ریزش مو، نازک شدن مو، آلوپسی، طاسی مردانه، سفیدی موی زودرس، مشکلات مرتبط با پوست سر، شوره سر، ترویج رشد مو و افزایش سلامت کلی مو.

چگونه گیاهان چینی می‌تواند باعث کاهش ریزش مو شود؟

اکثر متخصصان طب سنتی چینی این نظر را دارند که دلیلی که برای ریزش مو هست. این است که جریان خون به خصوص در فولیکول های مو دچار کمبود می شود. ولی این را بدانید که این رویکرد در اکثر طب های سنتی در جهان پیروی می شود. مسائل بسیار مهمی و زیادی وجود دارد که بر روی جریان خون اثر گذار است. از جمله این موارد می‌توان به استرس، رژیم غذایی و سایر فاکتورها اشاره کرد. خونی که نتواند مواد مغذی که برای بدن مورد نیاز است را تامین کند. این باعث می شود که مشکلاتی در سلامتی انسان ایجاد شود. دیگر این موضوع را توضیح نمی دهیم که خون باید در سطح بهینه از سلامت باشد تا اینکه بتواند سلامت سایر قسمت های بدن همچون پوست سر را تامین کند.

مزایا و معایب:

از جمله معایبی که برای مصرف گیاهان چینی که برای درمان ریزش مو به کار می‌رود وجود دارد این است که تاییدیه برای fda آن وجود ندارد. ما نمی توانیم به طور کلی مزایای استفاده از گیاهان چینی که برای درمان ریزش مو به کار می روند را ارزیابی کنیم. پس به این مورد توجه کنید که خطرها و یا مزایای آن به طور کلی مشخص نشده است. این را بدانید که مصرف گیاهانی همچون Song Quai یا He Shou Wuهیچ عوارض جانبی را به دنبال نداشته است. از جمله مزایای که برای گیاه هوشو وو و یا فوتی گفته می شود. این است که می توانیم آنها را درون یک کپسول قرار دهیم علاوه بر این افرادی که می خواهند نسخه سالم تری از این مواد را داشته باشند. می توانند آنها را به صورت چای بنوشند.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *