اصول و قواعد پذیرایی که هر کدبانویی باید آن را رعایت کند و بشناسد.
اصول و قواعد پذیرایی که هر کدبانویی باید آن را رعایت کند و بشناسد.

اصول و قواعد پذیرایی که هر کدبانویی باید آن را رعایت کند و بشناسد.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره اصول و قواعد پذیرایی که هر کدبانویی باید آن را رعایت کند و بشناسد. نکات جالب و جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

هنر پذیرایی:

پذیرایی از مهمان هنر جذاب و جالبی است مانند هنر تنظیم صحنه تاتر و کدبانوی منزل بانوی هنرمندی است که کارگردانی این صحنه را برعهده دارد.همانگونه که یک کارگردان موظف است،متن نمایش نامه و موقعیت هر بازیگر را در زمان و جایگاه خود مشخص کند بانوی خانه هم همین نقش را برعهده دارد.در این مقاله اصول و قواعد پذیرایی معرفی می شود.خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما باشید.

اصول و قواعد پذیرایی :

نوع غذا و هماهنگی با نوشیدنی ها:

نوع غذاها،نظم وهماهنگی منو و نوع نوشیدنی متناسب با هر غذا بسیار مهم است.در مورد نوشیدنی متناسب با هر غذا بسیار دقیق و موشکافانه باشید.

اصول و قواعد پذیرایی که هر کدبانویی باید آن را رعایت کند و بشناسد.

تزیین میز غذا و دکوراسیون:

تزیین میز غذا و دکوراسیون یکی از نشانه های علاقه میزبان به مهمانانش است.ارزش پذیرایی و مهمانداری به چیدمان و تزیین میز و دکوراسیون منزل است.منظور استفاده از تجملات نیست بلکه داشتن کمی خلاقیت و ذوق می توانید زیباترین مهمانی را برپا کنید.

یکدلی و نزدیکی با مهمان:

هرچقدر هم که مهمانان به شما نزدیک و یکدل باشند و باهم خودمانی هستید ولی این باعث نمی شود که شما از وظایف پذیرایی خود شانه خالی کنید به بهانه خودمانی بودن.

آمادگی قبلی:

برای برگزاری مهمانی و پذیرایی از قبل آمادگی داشته باشید تا بتوانید به خوبی با مهمانانتان صحبت کنید و وقت بیشتری را با آنها بگذرانید.

محیط پذیرایی:

محیط پذیرایی دارای اهمیت زیادی است و هزاران نکته محسوس و نامحسوس را در خود جای داده است که امکان دارد از چشم بعضی پوشیده نیست. وبه همان اندازه که نوع غذا و پذیرایی مهم است ،محیط پذیرایی هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

تعداد مهمان ها:

ذوق و سلیقه کدبانوی خانه در پذیرای از مهمان ها همه جا باید خودنمایی کند ،مخصوصا در تعداد مهمان ها نسبت به وسعت محل پذیرایی و آسایش میهمان ها.

آسایش مهمان ها:

کدبانوی منزل قبل از هر مهمانی و پذیرایی باید خودش را به جای مهمان ها بگذارد و هرآنچه برای خودش ناخوشایند است سعی در رفع آن کند.و مسائلی که باعث آزار و رنجش مهمان می شود را پیش بینی و رفع کند.

خوشحالی و شادی مهمان ها:

خوشحالی و شاد کردن مهمان ها وظیفه  صاحب خانه است.و صاحبخانه باید تمام موجبات شادی و آسایش مهمانانش را فراهم کند.

وسایل لوکس و غذاهای عالی نمی تواند یک پذیرایی با ارزش باشد:

اصلا جای تعجب ندارد درست است که برای پذیرایی باید از بهترین وسایل و مطبوع ترین غذاها استفاده کرد و یک سالن باشکوه و عالی .اما همه اینها کافی نیست نکته مهم در نظر گرفتن آسایش و سرگر می برای هر مهمان است که باید خیلی زیاد به آن دقت شود.

ذائقه هر مهمان در نظر گرفته شود:

رعایت این نکته بسیار مهم است، و البته با این نکته موافق هستیم که در هر مهمانی نمی توان تمام ذائقه ها راشناخت و امکان دارد ذائقه ها ناشناخته باشد.اما در این جا هم باز نقش کدبانوی خانه پررنگ تر می شود تا با توجه به سن،شغل و ملیت هر فرد غذای هر چند کم متناسب با آن فرد تهیه نماید.

به رخ کشیدن اشیاء ممنوع:

در پذیرایی های باشکوه و مجلل استفاده از وسایل قیمتی که مورد استفاده نیست ممنوع است.سعی کنید در مهمانی ها از ظروف عجیب و غریب استفاده نکنید و مهمان های خود را معذب نکنید.

استفاده از ظروف نقره و کریستال:

در مهمانی های تشریفاتی و مجلل وبزرگ حتما از ظروف کریستال و نقره استفاده شود.و بهتر است از ظریف ترین ظروف چینی که در عین ظرافت زیبایی خاصی به مجلس و مهمانی شما می دهند استفاده کنید.

استفاده از پیش خدمت کار آزموده و هنرمند:

در مهمانی های باشکوه و مجلل حتما از کارگران مسلط و کار آزموده استفاده کنید،پیش خدمت های کارآزموده و مسلط در بسیاری از مهمانی های مجلل به کمک کدبانوی خانه می رسند و می توانند این مهمانی ها را به گونه ای عالی مدیریت کنند، وجود پیش خدمت در مهمانی های مجلل آنقدر مهم است که توصیه می شود که حتما برای یک شب پیش خدمت را حتما به خدمت بگیرید.

لباس پیش خدمت :

استخدام پیش خدمت در مهمانی های مجلل بسیار مهم است و سعی کنید لباس هایشان هماهنگ و وظیفه هر شخص مشخص باشد.در مهمانی های مجلل حتما 2 پیشخدمت مخصوص(خوان سالار) استخدام کنید،و نیازی نیست ، بافراک و دستکش سفید داشته باشند.ولی سعی شود رنگ لباسشان خاص باشد تا در هنگام نیاز مهمان ها بتوانند به راحتی آنها را از بقیه مهمان ها تشخیص دهند.

اصول و قواعد پذیرایی که هر کدبانویی باید آن را رعایت کند و بشناسد.

رعایت وسعت اتاق پذیرایی و سالن غذاخوری متناسب با تعداد مهمان ها:

رعایت وسعت اتاق پذیرایی و سالن غذاخوری متناسب با تعداد مهمان ها نکته بسیار ظریف و مهمی است که حتما باید در مهمانی ها رعایت کنید.یک پذیرایی خوب ارزش این را دارد که تعداد مهمان ها کمتر باشد تا بتوان به راحتی به مهمان ها رسیدگی کرد.چون هرچه جمعیت بیشتر باشد صدای همهمه و خنده بیشتر است و مشکل های زیادی در جریان هوا به وجود می آورد و رعایت نکردن همین نکته کوچک می تواند همه زحمات شما را برای پذیرایی به باد دهد.

جور بودن وسایل پذیرایی:

این نکته بسیار ظریف را باید به آن دقت زیادی داشته باشید،در پذیرایی و مهمانی ها سعی شود تمام وسایل با هم جور باشد به عنوان نمونه؛ اگر از وسایل عتیقه و ارزشمند استفاده می کنید،استفاده از یک ظرف کم ارزش و یا پلاستیکی جلوه ای زننده به پذیرایی شما می دهد.

رعایت اصول و قواعد در ظروف عتیقه و فانتزی جدید:

استفاده از چند ظرف بدل چینی و پلاستیک یا شیشه در کنار ظروف قدیمی و عتیقه بسیار زننده و نهایت بی سلیقه بودن است .اما هستند بانوانی که در اوج سلیقه و ظرافت ظروف جدید فانتزی را در ظروف قدیمی و عتیقه جای می دهند و با این اصول آشنا هستند و می دانند که با کمی خلاقیت می توانند از قانون تقارن استفاده کرده و زیبایی مجلسشان را چند برابر کنند.

اصول و قواعد پذیرایی که هر کدبانویی باید آن را رعایت کند و بشناسد.

استفاده از ظروف باشکوه:

در زمان های نه زیاد دور رسم بر این بود که ظروف باشکوه و با ارزش را خالی در وسط سفره می گذاشتند ولی در حال حاضر استفاده از این ظروف در سفره و گذاشتن یک غذای مطبوع زیبایی سفره را چند برابر می کند.

استفاده از شمعدان:

استفاده از شمعدان های کوچک در وسط سفره و یا میز غذاخوری جذابیت میز را چند برابر می کند.مخصوصا اگر با تناسب خاصی و در جایی از میز قرار بگیرد که باعث جلوگیری از دسترس دیگران به غذاها نباشد.

استفاده از گل های تازه:

با استفاده از چند شاخه از گل های شاداب و با طراوت در اطرف میز می تواند فضای پذیرایی شما را دلنشین کند .از گل ها استفاده کنید نه به اندازه ای که اتاق پذیرایی شما تبدیل به یک گل فروشی شود.سعی کنید از گل هایی استفاده کنید که عطر مطبوعی داشته باشد و عطر غذاها را ازبین نبرد و فضا را سنگین نکند.

گفتار پایانی:

در این مقاله سعی شد اصول و قواعد پذیرایی به زبانی ساده برایتان بازگو شود امیدواریم با به کا ربردن این اصول و قواعد پذیرایی،مهمانی هایی جذاب و عالی داشته باشید و بهترین لحظات را در کنار مهمانانتان داشته باشید.

منبع:مجله ماه سرا

 

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

سلام ماه سرایی های عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با انتخاب رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *