بایدها و نبایدها در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل که نمی دانستید!
بایدها و نبایدها در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل که نمی دانستید!

بایدها و نبایدها در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل که نمی دانستید!

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره بایدها و نبایدها در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل که نمی دانستید! نکات جذاب و شنیدنی بیان کنیم با ما همراه باشید تا همیشه به روز و مدن باشید.

دکوراسیون داخلی منزل چیست؟

دکوراسیون داخلی منزل به معنای آراسته کردن و چیدمان و زینت دادن به فضای درون منزل گفته می شود . این آراستگی فضای داخلی منزل ، چیدمان اسباب و وسایل ، آراستگی اتاق خواب ها ، سالن پذیرایی ، آشپزخانه ،حمام و سرویس بهداشتی را شامل می شود.

طراحی و تخصص:

طراحی دکوراسیون داخلی همراه داشتن هنر و ذوق هنری ، ایده پردازی دقیق ، برنامه ریزی و اجرای متناسب چیدمان در کنار تخصص و آگاهی و دانش را نیازمند است . هرچه آگاهی و شناخت شما از ترکیب بندی داخلی منزل بیشتر باشد بهتر می توان به آنچه مد نظرتان هست دست یابید.

در این مقاله سعی کردیم آنچه را که به طور عمومیدر مورد بایدها و نبایدها در چیدمان نیازمندی شما در دکوراسیون منزل نیاز است بیان کنیم تا به شناخت بیشتری از دکوراسیون داخلی منزل دست پیدا کنید .خالی از لطف نیست تا پایان با ما همراه باشید.

جلوه پیدا کردن دکوراسیون داخلی :

طی دوره های مختلف توجه به طراحی و دکوراسیون داخلی گسترده تر شده و جنبه کاربردی بیشتری به خود گرفته است . در کنار جنبه کاربردی و رفاهی ، زینتی و متحرک ، رنگ ، شکل و امکانات نیز از اهمیت برخوردار است به طوری که در نهایت سلیقه و ذوق و ایده خاص در آن نمایان خواهد بود .

داشتن محیطی دلنشین و جذاب در منزل با دکوراسیونی زیبا:

آنچه برای داشتن محیطی گیرا و جذاب در منزل مهم است هماهنگی و هارمونی خاصی است که باید به صورت هنرمندانه ایجاد شود . این هارمونی بین رنگ و نور و فضا و اسباب و وسایل منزل باعث جلوه دهی اجزای داخلی و وسایل منزل و پس از آن القا آرامش بخشی به روح و روان می شود . آنچه از جنبه کاربردی مد نظر است رفاه و آسایش را هم تامین خواهد نمود . یک طراح داخلی باید به تمامی نکات و اصول لازم در این تزئینات توجه کند و با آگاهی از آنها استفاده نماید .

انواع سبک های دکوراسیون:

دکوراسیون داخلی دارای سبک های متعددی است . اما دو سبک بیشتر مورد توجه قرار گرفته است . یکی سبک سنتی و دیگری سبک مدرن

سبک سنتی:

سبک سنتی که با تلفیق وسایل قدیمی و تزئینات سنتی در هر سرزمین و هر فرهنگ خاص خود ایجاد می شود . در هر مکانی با توجه به علاقه ای که علاقمندان این سبک به حفظ و نگهداری یادگارهای گذشته دارند ، با این ترکیبات احساس خوشایندی و آرامش را به زندگی خود تزریق می کنند.

سبک مدرن:

سبک مدرن بر خلاف سنتی معمولا از رفاهی ترین و جدیدترین وسایل در چیدمان و آراستگی استفاده می کنند . سبک مدرن بر اساس گذر زمان به روز می شود و هر روز جای خود را به طراحی جدیدتر می دهد . این سبک نیازمند آگاهی و دانش روز از وسایل جدید برای دکوراسیون است.

سبک خشک :

هرچند سبک مدرن را سبکی خشک می دانند اما مزیت رفاه بیشتر و امکانات درجه یک که آسودگی و آرامش را در پی دارد ، از انتخاب این سبک است .

 بایدها و نبایدها:

برای این دکوراسیون ابتدا تجزیه و تحلیل فضا را انجام می دهیم تا بتوانیم عملکرد خوبی را داشته باشیم . طراحان داخلی در کنار تمایلات و ایده ها استانداردها و قوانین را باید مورد توجه قرار دهند تا دکوراسیونی زیبا را عملیاتی کنند.

چیدمان صحیح:

چیدمان درست وسایل در فضای آشپزخانه ، مبلمان ، نقش قابها و وسایل تزئینی ، نور و روشنایی ، رنگ آمیزی ، گل های آپارتمانی ، و غیره نیازمند فضاسازی به جا و درست است . اگر فضای منزل کوچک باشد یک طراح باید از شلوغی بیش از حد آن فضا جلوگیری کند و برعکس در فضاهای بزرگتر باید طوری فضاها را پر کند که نوع چیدمان باعث دسترسی به امکانات رفاهی را فراهم کند.

چیدمان آشپزخانه:

چیدمان وسایل در فضای آشپزخانه باید به صورتی باشد که در آن فضا به طعم و لذت غذا خوردن بیافزاید . از آنجا که آشپزخانه از فضاهایی است که بیشترین وقت را در آن می گذرانیم طرز چیدمان وسایل ضروری و استفاده از رنگ های به جا بسیار مهم است.

بایدها و نبایدها در چیدمان اتاق نشیمن:

در فضای اتاق پذیرایی و اتاق های نشیمن ، چیدن نوع مبلمان باید احساس راحتی و خوشایندی را القا کند . رنگ مبلمان و نوع آن باید متناسب با فضای و رنگ کف پوش و دیوارها و پرده ها باشد . نقش قاب ها و تزیینات در کنار مبلمان به ایجاد فضای رمانتیک کمک خواهد کرد.

بایدها و نبایدها در نورپردازی:

نور و روشنایی از مهمترین رکنی است که به کلیه این چیدمان و فضا معنا می بخشد و جلوه آن را چندین برابر خواهد کرد.

بایدها و نبایدها در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل مه نمی دانستید!

گیاهان و گل های آپارتمانی:

پیشنهاد استفاده از گیاهان آپارتمانی در اطراف وسایل و فضای خانه بسیار بجا و قابل درک است . گیاهان باعث ایجاد طراوت و شادابی در روحیه ساکنین منزل را خواهد داشت و فضای نشاط آور و امید بخش و لطیفی را برقرار خواهد کرد.

بایدها و نبایدها در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل مه نمی دانستید!

بایدها و نبایدهای اتاق خواب:

از فضاهای آرامش دهنده انسان پس از گذران کارسخت در بیرون ، اتاق خواب است که  برای استراحت و رسیدن به آرامش درونی از آن بهره می بریم ، پس این فضا با رنگی ملایم ، نور و تاریکی متناسب با آن و گرما و سرمای در حد اعتدال  باید ایجاد شود .

گفتار پایانی:

به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی انسان اساساً دنبال آسایش ، آرامش و رفاه و لذت است تا در فضای منزل آن را تجربه کند . آنچه می خواهیم ایجاد بهترین و بهینه ترین شرایط ممکن برای این پناهگاه ایمن و خصوصی است . آنچنان که در کنار سختی ها و مشکلات زندگی با این محیط هارمونی دار و وسایل مناسب نتیجه مثبت و بهره ای مفید را می طلبیم . آنچه گفته شد جنبه های عمومی دکوراسیون داخلی منزل است و از اصلی ترین نکاتی که باید با فکر و تعمق در آن به نتایج دلخواه سلیقه خود برسیم . امیدوارم این مقاله گامی موثر برای شناخت بیشتر در این زمینه باشد تا بهتر تصمیم گیری کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

سلام ماه سرایی های عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با انتخاب رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *