چیدمان شیک و جذاب برای منازل 50 متر و زیر 50 متر
چیدمان شیک و جذاب برای منازل 50 متر و زیر 50 متر

چیدمان شیک و جذاب برای منازل 50 متر و زیر 50 متر

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره چیدمان شیک و جذاب برای منازل 50 متر و زیر 50 متر نکات جذاب و شنیدنی بیان کنیم با ما همراه باشید.

چیدمان منزل:

زوج های جوان در سال های  ابتدای زندگی شان سعی می کنند یک منزل با متراژ کوچک خریداری نمایند تا در سال اول زندگی شان دغدغه اسباب کشی را نداشته باشند.نکته مهم در چیدمان وسایل منزل است در این مقاله چیدمان شیک و جذاب منازل با متراژ کمتر پرداخته می شود با ما باشید.

چیدمان شیک و جذاب منزل 37 متری:

چیدمان فوق العاده منازل با زیربنای زیر ۵۰ متر بیشتر افراد در ابتدای زندگی دارای منازل با متراژ زیر ۵۰ متر هستند، با کمی خلاقیت می‌توان دکوراسیون این منازل را به زیبایی چیدمان کرد و به راحتی در آن زندگی کرد.

چیدمان اتاق نشیمن :

یک آپارتمان با متراژ ۳۷ متر می‌توان دارای یک اتاق خواب که با یک شیشه مشبک از قسمت نشیمن جدا شده است تا فضای داخل منزل بزرگتر به نظر برسد و در گوشه ای کوچک از این منزل می‌توان یک میز سه نفره قرارداد با استفاده از رنگهای خنثی و روشن  می توان فضای ساختمان را بزرگتر نشان داد.

استفاده از رنگ بژ و کرم :

استفاده از دیوارها به رنگ بژ و  کفپوش به رنگ کرم  و همچنین  استفاده از لوازم دکوری  به رنگ  طوسی باعث می شود  تا فضا بازتر نشان  داده  شود.

رنگ مبل ها:

رنگ مبل ها  طوسی  پررنگ  و رنگ کوسن ها  کمی روشن تر فضای دلنشینی را ایجاد  می‌کند، رنگ پرده ها طوسی  و کمی روشن تر از رنگ مبل ها  انتخاب شود،تا با ایجاد یک  تضاد  فضا را  روشنتر  و بزرگتر  نشان دهد.

میز جلو مبل:

رنگ  میز جلوی مبل  باید سفید باشد تا  فضا رو بزرگتر  نشان دهد.

رنگ کابینت:

رنگ سفید:

رنگ کابینت های  آشپزخانه سفید یکدست  انتخاب شود،تا فضا را بزرگتر نشان دهد.

رنگ فیلی :

در آشپزخانه‌ها با متراژ  کوچک، رنگ  کابینت ها  فیلی براق  انتخاب شود ،سعی کنید ارتفاع  کابینتهای طبقه بالایی را تا زیر سقف ببرید و فضای خالی بالای کابینت را پرکنید، با این کار زیبایی آشپزخانه دوچندان می ‌شود ،و یک طبقه به تعداد قفسه های کابینت اضافه  می شود، و شما  ‌توانید لوازم بیشتری را درکابینت جای دهید و هرساله زحمت اضافی برای شستشوی اشیاء و وسایلی که در بالای کابینت می گذارید کمتر می شود.

رنگ چوب:

کابینت به رنگ چوب در این آشپزخانه ها می‌توانید رنگ کابینت ها را طرح چوب انتخاب کرده و از رنگ پارکت کمی روشن تر  نوارهای کابینت به رنگ نارنجی جذابیت بیشتری به آشپزخانه می دهد.توصیه می شود، لوازم آشپزخانه به رنگ طوسی باشد  تا با این تضاد رنگی فضا بزرگتر  به نظربرسد.

ترکیب رنگ سفید و چوب :

کابینت با رنگ سفید در این چیدمان بهتر است کابینت ها از رنگ سفید یکدست استفاده شود، دستگیره ها به رنگ چوب یا چرمی باشد در محفظه زیر اجاق گاز یک کشو برای جای لوازم آشپزخانه تعبیه شود در زیر کشو محفظه‌ای برای فر توکار تعبیه شود،کابینت با رنگ سیاه سفید در این چیدمان بهتر کابینت رنگ تای اطراف اجاق گاز و ماکروفر سیاه باشد و بقیه رنگ های کابینت سفید استفاده شود با این تضاد فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر میرسد فاصله بین کابینت ها را به رنگ چوب چوب استفاده کنید.

لامپ با ارتفاع بلند:

در این  مدل از دکوراسیون از  لامپ ها  با ارتفاع بلند استفاده نمایید .

صندلی :

از صندلی های نیم دایره استفاده نمایید، رنگ صندلی ها بهتر است مشکی باشد.صندلی  و میز ناهار خوری  به رنگ  سفید باشد ،پایه های صندلی های میز ناهار خوری  بهتر است مشکی باشد .

کابینت نیم دایره(برجسته):

کابینت های سفید رنگ نیم دایره ؛ این  مدل کابینت  بهتر است ،در کابینت های  طبقه  بالای  آشپزخانه استفاده شود  و کابینتهای  طبقه  پایین  به صورت  یک دست  و  به شکل  مربع  باشد .بهتر است از  کابینت  نیم دایره  فقط در گوشه سمت  راست  یا چپ استفاده  شود و بقیه کابینت ها بدون انحنا باشد.

صندلی حصیری:

در این چیدمان  می‌توانید از صندلیهای حصیری مانند ،استفاده  نمایید. فاصله بین کابینت را با کاشیهای طرح شطرنج دیزاین نمایید.

ترکیب طرح چوب و استیل:

کابینت های طرح چوب با دستگیره استیل بلند در این مدل کابینت ها طرح چوب است با دستگیره های استیل وبلند ،رنگ کابینت ها بهتر است ، طرح دار باشد کف آشپزخانه از سرامیک و یا پارکت به رنگ قهوه ای یک دست  باشد . فاصله  بین کابینت را  با  تایل هایی به رنگ سیاه دیزاین  نمایید این تضاد جذابیت خواستی  پیدا می کند.

رعایت 5 اصل ساسی در چیدمان:

استفاده از فضا:

با توجه به نوع و کاربرد هر اتاق و تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند،دقت خاصی داشته باشید.با رعایت این نکته ظریف می توانید نوع مبلمان و تعداد آن را به راحتی مشخص کنید.

رعایت نقطه کانونی:

نقطه کانونی چیست؟ نقطه کانونی در هر منزل جایی است که هر شخصی به محض ورود به منزل توجهش به آن نقطه جلب می شود.نقطه کانونی در هر منزل متفاوت و متناسب با نقشه کشی و مهندسی ساختمان است ؛شومینه،تلویزیون و یا حتی آیینه باشد،بهتر است قبل از چیدمان منزلتان ابتدا نقطه کانونی را پیدا کرده و بر اساس نقطه کانونی چیدمان منزل و مبلمان را انجام دهید.دقت داشته باشید،فاصله بین تلویزیون و مبل باید 3 برابر صفحه تلویزیون باشد،یعنی اگر تلویزیون شما 50 اینچ است فاصله مبل شما باید 4 متر باشد.

اولویت بندی در چیدمان:

بعد از انتخاب نقطه کانونی و چیدمان مبل ها نوبت به اولویت بندی و تعین فاصله می گردد.سعی کنید فاصله ها منظم و دقیق باشد،فاصله بین 20 تا 30 سانتی متر یک فاصله ایده آل است،ویک فضای عالی را به شما تحویل می دهد،مگر اینکه خانه یا اتاق کوچک باشد،این فاصله ها کمتر می شود.

چیدمان بر مبنای رفت و آمد:

در هنگام چیدمان به ورودی و خروجی ها دقت کنید و اصلا نباید راه های ورودی و خروجی بسته و یا وسایل بزرگ بر سر راه باشد.دقیق ترین فاصله برای راه های ورودی و خروجی حد اقل 75 سانتی متر و حد اکثر 120 سانتی متر است.دقت داشته باشید چیدمان به شکلی باشد که به راحتی بتوان از کنار وسایل رد شد نه از وسط آنها.

راحت بودن اهل منزل:

در چیدمان منزل به غیر از چشم نوازی و شیک بودن منزل،راحتی افراد نیز باید در نظر گرفته شود،در کنار هر مبل حتما یک میز مناسب و با فاصله مناسب قرار دهید.

گفتار پایانی:

در این مقاله سعی شد تا برای منازل کوچک و نقلی یک چیدمان شیک و جذاب توصیه شود تا با رعایت نکات کلیدی خانه زیباو آرام و سرشار از عشق داشته باشید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

سلام ماه سرایی های عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با انتخاب رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *