معایب استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی

معایب استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی

روغن زیتون مایعی یکدست و غلیظ است بوده و افراد از لحاظ فنی می توانند از هر مایع یا ژلی به عنوان روان کننده جنسی استفاده کنند. با این وجود بعضی گزینه ها مانند  استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی انتخابی ایده آل محسوب نمی شوند. افراد بایستی از روغن زیتون استفاده نکنند زیرا  استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده جنسی می تواند به کاندوم های لاتکس و محافظ های دهانی آسیب وارد کند. این آسیب می تواند باعث شود که این وسایل پاره شده و احتمال بارداری یا انتقال بیماری های مقاربتی (STI) افزایش یابد.

جایگزین مناسب به جای روان کننده

گزینه های جایگزین بهتر برای استفاده به عنوان روان کننده عبارتند از محصولات روان کننده شخصی و ژل های طبیعی با منشاء آب. افراد می توانند انواع مختلفی از روان کننده ها را انتخاب کنند. بهترین محصولات روان کننده بسته به ترجیح فرد و این که آیا مایل به استفاده از کاندوم یا سایر ابزارهای جلوگیری می باشند یا خیر، دارد.

1. روان کننده های آبی

روان کننده های آبی به کاندوم های لاتکس آسیب وارد نمی کنند. با این وجود نسبت به محصولات روغنی سریعتر خشک می شوند. در هنگام استفاده از روان کننده های آبی، افراد باید مواد تشکیل دهنده آنها را در خصوص وجود احتمالی ترکیبات حساسیت زا بررسی کنید. بر اساس یک تحقیق در سال 2015 بر روی حیوانات، روان کننده های آبی با غلظت بالای نمک (هایپراسمولار) می توانند سلولهای دیواره مقعد را تخریب کنند.

2. روان کننده های سیلیکونی

کاندوم های حاوی روان کننده معمولاً از روان کننده های سیلیکونی استفاده می کنند که آسیب به لاتکس نمی رسانند. این محصول همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به روان کننده های آبی داشته و آن را به گزینه دلخواه بسیاری از افراد تبدیل می نماید. افراد می توانند روان کننده های سیلیکونی را به صورت اینترنتی خریداری کنند. با این وجود، روان کننده های سیلیکونی به سختی از روی الیاف و سطوح تمیز می شوند زیرا واکنش چندانی با آب نشان نمی دهند.

روان کننده های ممنوع

به طور کلی، افراد از هر ماده ای که سازندگان آن را صرفاً برای استفاده به عنوان روان کننده جنسی تولید ننموده اند، پرهیز کنند. با این وجود، محصولات طبیعی حاوی مقدار زیادی آب مانند ژل آلوئه ورا می توانند گاهی به عنوان گزینه جایگزین کارآمدی برای روان کننده های شخصی در نظر گرفته شوند.

افراد همچنین نباید از مواد زیر به عنوان روان کننده جنسی استفاده کنند

  • وازلین
  • روغن های خوراک پزی
  • روغن نارگیل
  • روغن بچه

درباره‌ی امیر محمد

حتما ببینید

ازدواج :معرفی حرکاتی که برای تازه عروس ها بی کلاسی است.

ازدواج :معرفی حرکاتی که برای تازه عروس ها بی کلاسی است.

حرکات بی کلاس برای تازه عروس ها: بعد از ازدواج و تمام شدن مراسم عروسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *