معرفی خواص کیوی و معرفی انواع ماسک های خانگی برای مراقبت و بهبود سلامت پوست
خواص کیوی و معرفی انواع ماسک های خانگی برای مراقبت و بهبود سلامت پوست

خواص کیوی و معرفی انواع ماسک های خانگی برای مراقبت و بهبود سلامت پوست

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی خواص کیوی و معرفی انواع ماسک های خانگی برای مراقبت و بهبود سلامت پوست میخوانید. با ما همراه باشید.

خواص کیوی و معرفی انواع ماسک های خانگی برای مراقبت و بهبود سلامت پوست

امروز استفاده از ماسک های مختلف برای مراقبت بهتر و بیشتر و همچنین افزایش سلامت پوست یا درمان برخی بیماری ها رونق  گرفته است. ماسک های صورت هم به صورت آماده و یا تولید شده توسط شرکت های مختلف و برندهای متفاوت  وجود دارد. و هم می‌توان با ترکیب برخی مواد با یکدیگر ماسکهای طبیعی را در منزل تهیه کرد. که هر کدام از ماسک های مختلف کاربردهای متفاوتی برای پوست دارند.

خواص کیوی برای پوست 

قبل از اینکه درباره نحوه تهیه انواع ماسک های کیوی توضیح بدهیم. لازم است شما را با میوه کیوی بیشتر آشنا کنیم. تا از خواص معجزه آسای آن برای زیبایی و لطافت پوست مطلع شوید. میوه کیوی منبعی سرشار از ویتامین C می‌باشد. و همین خاصیت آن را به یکی از عوامل قدرتمند برای فعال کردن و افزایش کلاژن سازی در پوست تبدیل کرده است. همچنین این توانایی را دارد که خراش های سطحی که روی پوست ایجاد شده است را به سرعت درمان کند. در نتیجه استفاده از ماسک کلیدی باعث سفتی پوست می شود. و افرادی که از ماست که کلی استفاده می کنند  در واقع یک ماسک لیفتینگ طبیعی را روی پوست خود قرار می دهد.

علاوه بر خاصیت لیفتینگ کیوی این میوه شگفت انگیز خاصیت محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید را دارد. با استفاده از ماسک کیوی می توان از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و PH پوست را تنظیم کرد. همچنین از ماسک کیوی به عنوان یک لایه بردار طبیعی میتوان استفاده کرد تا پوست صورت را به طور عمیق تمیز و پاکسازی کرد.

انواع ماسک کیوی 

کیوی له شده

برای تهیه این ماسک ساده کافیست پوست کیوی را بگیرید. سپس آنرا دو نیم کرده و له کنید. در انتها خمیر را روی پوست صورت و گردن بمالید. ممکن است ابتدای قرار دادن ماسک روی صورت احساس خارش کنید اما رفته رفته برطرف می‌شود.

کیوی و آووکادو 

برای تهیه این ماسک یک عدد کیوی و یک نصفه آووکادو لازم دارید.آنها را له کرده و خوب  با هم مخلوط  کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را به صورت بمالید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. این ماسک کمک می کند تا پوست درخشان تری داشته باشید و همچنین لکه ها و علائم پیری پوست را از بین میبرد.

کیوی و انگور 

کیوی له شده را با مقداری انگور داخل مخلوط کن بریزید. این دو میوه را خوب با هم مخلوط کنید. انگور موجود در این ماسک می تواند پوست را ویتامین کنند و ترکیب آن با  کیوی  یک ضد لک قوی برای پوست میسازد. ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. استفاده مرتب از این ماسک برای شما پوستی درخشان و شفاف به ارمغان می آورد. به علاوه با استفاده از آن چروک های سطحی پوست تان را ازبین می برید.

کیوی و زرده تخم مرغ

ابتدا به اندازه یک قاشق غذاخوری کیوی له شده تهیه کنید. و به آن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک زرده تخم مرغ را اضافه کنید. و بگذارید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس شست و شو را انجام دهید. به کمک این ماسک می توانید منافذ پوست تان را ببندید. همچنین به سفت شدن پوست کمک میکند و پوستی درخشان تر به شما می‌دهد.

کیوی و چوب صندل 

برای تهیه این ماسک نیاز به یک عدد کیوی پودر چوب صندل به اندازه یک قاشق چای خوری خاک رس به مقدار یک قاشق غذاخوری و آب به مقدار لازم نیاز دارید. ابتدا کیوی را باید درون یک کاسه له کنید و سپس پودر چوب صندل و خاک‌رس  را به آن اضافه کنید. این سه ماده را به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا یک ماسک غلیظ به دست بیاید آنگاه ماسک را به پوست صورت و گردن خود بمالید. و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند و بعد در انتها با آب ولرم شستشو دهید.

نکته های مهم در استفاده از ماسک کیوی 

هر چند در این مقاله ما خواص کیوی را با یکدیگر مرور کردیم اما نباید فراموش کنید که ممکن است بعضی از پوست ها به این میوه پرخاصیت حساسیت داشته باشند. برای جلوگیری از عوارض ناشی از حساسیت پوست نسبت به کیوی قبل از تهیه  ماسک برش کوچکی از کیوی را روی پوستتان قرار دهید. اگر اثری از التهاب و ایجاد حساسیت پیدا نشد می‌توانید به راحتی از ماسکهای که در این مقاله معرفی کردیم استفاده کنید.

یک نکته در مورد استفاده از تمام ماسک های صورت باید رعایت شود. و آن پاک کردن آرایش از روی پوست صورت و در کل تمیز کردن پوست قبل از استفاده از ماسک میباشد. برای این کار می‌توانید از بخور دادن استفاده کنید. و در صورتی که امکان بخور دادن وجود ندارد کافی صورتتان را با آب گرم بشویید و سپس خشک کنید. این کار باعث می شود تا منافذ پوست شما باز شده مواد مغذی موجود در ماسک راحت‌تر جذب پوست شوند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *