معرفی فیناستراید روشی موثر و قطعی برای درمان ریزش موی سر آقایان
فیناستراید روشی موثر و قطعی برای درمان ریزش موی سر آقایان

فیناستراید روشی موثر و قطعی برای درمان ریزش موی سر آقایان

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی فیناستراید روشی موثر و قطعی برای درمان ریزش موی سر آقایان میخوانید. با ما همراه باشید.

فیناستراید روشی موثر و قطعی برای درمان ریزش موی سر آقایان

یکی از دغدغه های قدیمی رایج بین مردان ریزش موی سر است. این ریزش مو به دلایل مختلف اتفاق افتاده و بر اساس الگوهای مختلفی  انجام میشود. برای درمان ریزش مو هم  روش های مختلفی وجود دارد. که بر اساس الگوی ریزش و علت آن روش مناسب انتخاب می شود.

فیناستراید چیست 

یکی از داروهایی که برای درمان ریزش مو در آقایان استفاده می شود فیناستراید است. این دارو برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه یا کم پشت شدن مو و عقب نشینی خط مو و به مرور زمان ایجاد طاسی در آقایان استفاده می شود. اما تاثیر این دارو برای درمان ریزش مو که از ناحیه شقیقه شروع میشود هنوز اثبات نشده است.

از دلایل اصلی ریزش مو در آقایان تولید هورمون های مردانه است که ترشح آنها منجر به رشد نکردن موی سر میشود. فیناستراید در دسته داروهای مهار کننده قرار دارد و با متوقف کردن تولید این هورمون ها  ریزش مو را درمان میکند.

عملکرد فیناستراید 

همانطور که گفتیم یکی از انواع الگوهای ریزش مو در آقایان ریزش موی مردانه است. که با افزایش تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون اتفاق می افتد. که این تبدیل هورمون با افزایش سن آقایان انجام میشود. فیناستراید این روند تبدیل هورمون را کنترل کرده و از زیاد شدن هورمون  DHT و آثار مخرب آن بر موی سر جلوگیری می کند. هورمون DHT باعث افزایش روند رشد موهای بدن میشود. به همین دلیل است که میان مردان با افزایش سن و ریزش موی سر موهای بخش‌های دیگر بدن مثل سینه کتف و پشت بیشتر میشود. لذا از اثرات استفاده از فیناستراید کاهش موهای بدن است.

 روش مصرف فیناستراید 

استفاده از فیناستراید برای درمان ریزش مو به صورت قرص همراه با غذا یا به تنهایی انجام می شود. یکی از نکاتی که در استفاده از این دارو مهم است مصرف آن به صورت منظم می باشد. که برای راحت تر  شدن استفاده از این دارو .و جلوگیری از فراموشی استفاده از آن می توانید مصرف فیناستراید را در برنامه روزانه خود قرار دهید. برای مثال قرص را هر روز در یک زمان معلوم با استفاده از یک یادآور هنگام صبح یا شب ها قبل از خواب استفاده کنید. توجه داشته باشید که روزانه بیشتر از یک قرص مصرف نکنید. چرا که  نه تنها تاثیر دارو را  افزایش نمی دهد بلکه زیان‌آور هم خواهد بود. برای ارزیابی تاثیر و عملکرد فیناستراید در جهت جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد آنها به صورت دقیق لازم است دارو را یک سال یا بیشتر استفاده کرده باشید. که معمولاً مدت زمان استفاده از این دارو برای ارزیابی دقیق عملکرد آن دو ساله می باشد.

در ۶ ماه اول استفاده از این دارو از حجم مو های موجود روی سر کاسته می شود.  که در بعضی موارد علت آن این است که ریزش مو در حال پیشرفت بوده. و  فیناستراید هنوز نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد. در بعضی  موارد دیگر علت کاهش حجم موی سر ریزش یک سری موهای مینیاتوری یا به اصطلاح تزیینی است. که این اتفاق به رشد موهای جدید و سالم و همچنین پرپشت کمک می کند. و این جایگزینی همان هدفی است که ما به دنبال آن هستیم. لذا صبور بودن در طول دوره استفاده از فیناستراید خیلی مهم است. و قطعی بودن نتیجه این روش می‌تواند در طول دوره مصرف انگیزه ای برای مرتب انجام دادن آن و صبوری در طول دوره درمان باشد.

زمان اثر بخشی دارو 

از آنجایی که این روش درمانی با کنترل تولید هورمون DHT یا به عبارتی حل کردن مشکل ریزش مو از ریشه می باشد. به محض استفاده از فیناستراید حدود سه ماه طول میکشد تاثیر آن را مشاهده کنید. و نتایج نهایی بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از آغاز استفاده از دوره دیده می شود. فیناستراید دارویی است که می تواند مشکل ریزش مو را به صورت دائمی و از ریشه برطرف کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که سریعاً شاهد رشد دوباره مو باشید. چرا که ابتدا باید میزان ریزش مو کنترل شود تا رویش موهای سالم و پرپشت بی نتیجه نباشد.

استفاده از این دارو مناسب چه افرادی است؟

استفاده از فیناستراید و کاربرد آن برای درمان ریزش مو صرفا برای آقایان تجویز می شود. و استفاده از آن برای زنان و کودکان به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زنان باردار نباید از این دارو استفاده کنند چرا که این دارو می‌تواند بر رشد اندام تناسلی جنین مذکر تاثیر بگذارد. همچنین امکان جذب فیناستراید  از طریق پوست وجود دارد. لذا پزشکان توصیه میکنند زنان به قرص های فیناستراید شکسته و خرد شده  هم دست نزنند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *