معرفی خواص لیمو ترش برای مراقبت و حفظ سلامتی پوست و انواع ماسک های مناسب
خواص لیمو ترش برای مراقبت و حفظ سلامتی پوست و انواع ماسک های مناسب

خواص لیمو ترش برای مراقبت و حفظ سلامتی پوست و انواع ماسک های مناسب

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی خواص لیمو ترش برای مراقبت و حفظ سلامتی پوست و انواع ماسک های مناسب میخوانید. با ما همراه باشید.

خواص لیمو ترش برای مراقبت و حفظ سلامتی پوست و انواع ماسک های مناسب

لیمو ترش منبعی غنی از ویتامین c است. بخاطر داشتن این ویتامین در ترکیبات خود میتواند برای درمان عوارض پوستی مثل لک موثر باشد. و همچنین عامل پیشگیری از پیری پوست و درمان آن است. در این مقاله شما را با انواع ماسک هایی که میتوانند تاثیرات مختلفی در جهت سلامت پوست داشته باشند آشنا می کنیم. تا با استفاده از آنها پوستی شفاف تر و زیباتر داشته باشید.

خواص لیمو ترش 

لیمو ترش خواص و کاربردهای شگفت انگیزی در جهت زیبایی پوست صورت و بدن دارد. این میوه به دلیل داشتن موادی مثل ویتامین c در ترکیبات خود می‌تواند پوست شما را درخشان تر کند. همچنین برای از بین بردن لکه های صورت بسیار مناسب است. با استفاده از لیمو ترش می توانید روند پیری پوست را کند تر کنید. یکی از روش هایی که برای درخشان کردن و شفافیت بیشتر پوست و همچنین کمک به تنفس بهتر پوست لایه برداری است.

الگوها و مواد مختلفی برای  تهیه ماسکهای لایه برداری وجود دارد. اما یکی از موادی که می تواند عضو ثابت ماسک شما باشد لیمو ترش است. ماسک های لایه بردار های مختلف که توسط شرکتهای متعدد و تحت برند های مختلف تولید می شوند در بازار وجود دارد. اما تهیه ماسک لایه بردار در خانه به علت استفاده از مواد طبیعی و مورد اطمینان که توسط خود شما انتخاب شده اند. می‌تواند راهکار مفید تر و مطمئن تری برای تغذیه و مراقبت از  پوست باشد.

خواص درمانی لیمو ترش 

از بین بردن لک صورت / درمان جوش های قرمز / کلاژن سازی / درمان آفتاب سوختگی / درخشان شدن پوست صورت / رفع سیاهی زانو و آرنج

انواع ماسک لیمو ترش برای صورت 

لیمو و عسل 

عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد در صورت ترکیب شدن با لیمو میتواند پوست صورت را نرم و روشن کند.

برای تهیه ی این ماسک ۱ قاشق غذا خوری عسل ارگانیک را به همراه یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید. به این صورت که آبلیمو و آب را در ظرف با هم مخلوط کرده. و سپس عسل را به ترکیب تان اضافه کنید. ماسک شما آماده شده است برای استفاده از آن کافیست ماسک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. و در انتها با آب ولرم صورتتان را بشویید. برای نتیجه گرفتن از این ماسک این کار را ۲ تا ۳ روز هفته انجام دهید.

لیمو ترش ، روغن بادام و عسل 

برای تهیه یک ماسک ضد  چین و چروک های پوست کافیست تا چند قطره روغن بادام یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو را مخلوط کنید. با قرار دادن و استفاده این ماسک بر روی پوست و  ماندن این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت می‌توانید  به مرور زمان از شر چین و چروکهای پوست تان خلاص شوید. و از جوانی و شادابی پوست تان لذت ببرید. از این  ماسک میتوانید برای درمان چروک های ریز اطراف چشم استفاده کنید. اما باید مراقب باشید تا این ماسک وارد چشم  نشود.

لیموترش ، عسل و آلوئه ورا 

از دیگر خواص عسل و کاربردهایش لایه برداری بسیار مناسب موثر برای پوست صورت است. همچنین از خواص آلوورا می‌توان به رطوبت رسانی قوی این گیاه اشاره کرد. میتوانید با ترکیب کردن مقادیر مساوی لیمو ، عسل و آلوورا ماسکی طبیعی و خانگی را برای لایه برداری پوست صورتتان تهیه کنید. از این ماسک می توانید برای شست و شوی صورت هم استفاده کنید. و جایگزین مناسبی برای شوینده های متفرقه می باشد.

لیمو ، سفیده تخم مرغ و شکر قهوه ای 

ترکیب لیمو سفیده تخم مرغ با شکر قهوه ای یکی دیگر از انواع ماسک صورت است که شما می توانید در منزل آن را را  درست کنید. شکر قهوه ای موجود در این ماسک به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. و سفیده تخم مرغ پوست را درخشان تر می کند. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری آب لیمو دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای یک عدد سفیده تخم مرغ نیاز دارید. بعد از اینکه این مواد را با هم مخلوط کردید. صورتتان را به مدت ۵ دقیقه به آرامی با ترکیب به دست آمده ماساژ بدهید و اسکراب کنید. سپس بعد از گذشت ۱۰ دقیقه می توانید با آب ولرم بشویید.

فواید لیمو ترش 

از بین بردن جوش 

یکی از گزینه های مناسب برای از بین بردن جوش های صورت ماسک لیمو می باشد. برای استفاده از این خاصیت لیمو پوست خارجی لیمو ترش را روی پوست صورت بمالید. و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند. سپس بعد از گذشتن مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را  توسط آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر در روز چند مرتبه این کار را انجام دهید.

لایه بردار لب 

داشتن لبهای نرم با ظاهری زیبا برای هر فردی از نکات مهم و حائز اهمیت است. اگر شما هم این دغدغه را دارید شب قبل از خواب چند قطره آب لیمو ترش تازه را روی لب هایتان بمالید. صبح  بعد از بیدار شدن از خواب لب هایتان را ماساژ دهید تا لایه‌های پوست خشک و مرده از روی آن ها بلند شده و لب های شما طراوت خود را بازگردانند. اما اگر لب های شما خشکی زده و آسیب دیده است به هیچ وجه این کار را انجام ندهید تا جراحت‌های لبتان ملتهب نشود.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *