معرفی فواید ریش برای صورت آقایان و اهمیت مراقبت و تقویت آن
فواید ریش برای صورت آقایان و اهمیت مراقبت و تقویت آن

فواید ریش برای صورت آقایان و اهمیت مراقبت و تقویت آن

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی فواید ریش برای صورت آقایان و اهمیت مراقبت و تقویت آن میخوانید. با ما همراه باشید.

فواید ریش برای صورت آقایان و اهمیت مراقبت و تقویت آن

یکی از دغدغه هایی که بین برخی از آقایان رایج است نگهداری و مراقبت از ریش و یا اصلاح آن و تراشیدن آن می باشد. جدای از اینکه این موضوع و انتخاب نگهداری یا اصلاح ریش موضوعی کاملا شخصی است. و به سلیقه و نظر افراد بستگی دارد. باید بدانید که وجود این عضو در بدن مردان بیهوده نبوده و قطعاً فوایدی دارد. اما کمتر کسی از آنها آگاهی دارد. در این مقاله چند نمونه از فواید و کاربرد های ریش برای آقایان را توضیح می دهیم.

فواید ریش 

محافظت از پوست در برابر نور خورشید 

از آنجایی که مردان زمان بیشتری را نسبت به زنان در محیط بیرون  و در معرض نور خورشید قرار دارند. یکی از فواید ریش جلوگیری از آسیبهای ناشی از اشعه های مضر آفتاب به پوست می باشد. اشعه هایی که می‌توانند در بلند مدت باعث ایجاد چین و چروک و یا سرطان پوست بشوند. با تراشیدن ریش این خاصیت و کارایی از آن گرفته می شود اما اینگونه نیست که تراشیدن ریش حتماً منجر به سرطان پوست بشود.  می‌توانید با استفاده از ضد آفتاب فقدان ریش را جبران کنید.

فیلتری برای مجاری تنفسی 

همانطور که گفتیم آقایان به میزان بیشتری در مجاورت فضای بیرون از خانه قرار دارند. لذا بدیهی است که با آلودگی‌های محیط اطراف، بیشتر تماس داشته باشند. ریش و سبیل میتوانند به عنوان فیلتری عمل کنند که از ورود آلودگی ها و گرد و غبار به مجاری تنفسی جلوگیری کنند.

کاهش میزان بیماری 

یکی از نواحی و قسمتهای بدن که می تواند نقش مهمی در سرماخوردگی داشته باشد قسمت گردن و زیر فک می باشد. این قسمت از حساسیت بالایی برخوردارند و بیشترین تماس با هوای سرد را نیز دارند. از طرفی ریش می تواند گرمای بدن را حفظ کند و عایقی باشد برای  کاهش میزان تماس پوست با سرما. پس داشتن ریش میتواند تا حدودی از بروز سرماخوردگی و بیماری جلوگیری کند. اما این تاثیر گذاری در بلند مدت خودش را نشان میدهد. در حالیکه برای جلوگیری از سرماخوردگی مراقبت های دیگری هم لازم است.

کاهش عفونت و جوش 

یکی از نکاتی که آقایان حتماً باید دقت کنند این است که هنگام اصلاح صورت با تیغ حتماً باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند. اما در حالت کلی اصلاح صورت با تیغ و تراشیدن ریش می‌تواند عامل بروز عفونت و یا جوش هایی در سطح پوست صورت بشود.

پوشاندن چین و چروک های پوست 

مهمترین عامل ایجاد چین و چروک در پوست از بین رفتن رطوبت مورد نیاز است. که یکی از کاربردهای ویژه ریش در صورت حفظ رطوبت پوست می باشد. که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. همچنین وجود غده های ترشح چربی در زیر پوست به این مسئله کمک می کند.

جذابیت بیشتر با ریش 

بر اساس تحقیقات انجام شده میزان جذابیت مردانی که ریش دارند بیشتر از افرادی است که ریش ندارند. در این تحقیقات ۵۵ درصد از مردان معتقد بودند ریش باعث افزایش جذابیتشان میشود. و ۴۱ درصد هم معتقد بودند رسیدگی و آرایش ریش باعث افزایش حس اعتماد به نفس میشود.

مراقبت از ریش 

اگر تصمیم به باقی گذاشتن ریش دارید باید این را بدانید که لازمه ی این کار مراقبت مرتب از آن است تا بتوانید از داشتن آن لذت ببرید و آسیبی هم متحمل نشوید.

استفاده مرتب از شامپو نرم کننده 

یکی از راهکارهای مراقبت از ریش این است که اگر در کنار شامپو برای موهای سرتان از نرم کننده استفاده نمیکنید. گاهی اوقات برای ریش ها از نرم کننده استفاده کنید.انجام این کار باعث میشود تا ریش ها قوی تر شده و ضخیم به نظر برسند. و تاثیر زیادی در تقویت ریش دارد.

استفاده از روغن محافظ

ریش در صورت تماس و مجاورت با مواد شیمیایی آسیب زننده مثل کلر موجود در آب استخر زبر شده و ضررهای زیادی را متحمل میشود. برای جلوگیری از وارد شدن این آسیب ها و همچنین محافظت بیشتر و بهتر از ریش. قبل از قرار گرفتن در معرض تماس با این مواد باید ریش هارا با لایه ی سبکی از روغن بپوشانید.

نحوه ی استفاده از روغن ریش برای محافظت از آن به این صورت است که ابتدا باید دست هایتان را بشویید. سپس با نوک انگشتان بدون استفاده از ناخن روغن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به صورت دورانی روی ریش و سبیل ماساژ دهید تا به خوبی به روغن آغشته شود.

استفاده از روغن برای ریش جنبه ی محافظت از آن را دارد پس میتوانید این کار را ۳ الی ۴ مرتبه روز در هفته انجام دهید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *