معرفی گیاه سدر یک گیاه همه کاره برای سلامتی و زیبایی پوست و مو
گیاه سدر یک گیاه همه کاره برای سلامتی و زیبایی پوست و مو

گیاه سدر یک گیاه همه کاره برای سلامتی و زیبایی پوست و مو

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی گیاه سدر یک گیاه همه کاره برای سلامتی و زیبایی پوست و مو میخوانید. با ما همراه باشید.

گیاه سدر یک گیاه همه کاره برای سلامتی و زیبایی پوست و مو

همانطور که در سرگذشت تاریخ بشر مشاهده می‌کنیم دنیا روز به روز به سمت مدرن تر شدن می رود. که این حرکت به سمت پیشرفت و مدرن شدن مزایایی دارد. از طرف دیگر معایبی هم به همراه دارد. یکی از معایب این موضوع دور شدن هرچه بیشتر انسان از طبیعت می باشد. تا جایی که انسان امروزه در زندگی خود نسبت به گذشته به میزان چشمگیری از طبیعت دور شده است. اما هنوز هم از راهکارها و روش های طبیعی برای درمان انواع بیماری ها. و همینطور در حوزه زیبایی و سلامت پوست و مو به عنوان روشی کارساز و تضمین شده یاد می شود.درطبیعت گیاهان و مواد بسیار زیادی وجود دارد که از آنها می توان برای سلامت بدن از جمله سلامت پوست و مو استفاده کرد.

یکی ازاین گیاهان سدر است که جالب است بدانید همه قسمت های این گیاه برای ارتقای سلامت بدن و همچنین زیبایی آن مورد استفاده قرار می گیرد.همین موضوع باعث شده تا این گیاه در ساخت محصولاتی که مربوط به زیبایی و پوست و مو میشود به کار برود. اما برای استفاده مستقیم آن هم فوایدی وجود دارد که در این مقاله سعی می کنیم خاصیت و کاربرد هر قسمت از این گیاه را برای زیبایی و  مراقبت از پوست و مو برای شما بازگو کنیم.

خاصیت لیفت پوست 

گیاه سدر در طب سنتی به نام قابض شناخته می شود.دلیل این نامگذاری خاصیت لیفت کردن پوست توسط این گیاه است. و این امکان را دارد که از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری کند.اما استفاده از آن به تنهایی نمی تواند برای افرادی که  پوست آنها بنا به دلایلی مانند افزایش سن شل شده است مناسب باشد. و نمی توان از آن انتظار داشت که نتیجه شگفت انگیزی را رقم بزند.اما از کنار این خاصیت سفت کنندگی پوست به سادگی عبور نکنید.شما میتوانید با استفاده از این گیاه روند پیری پوست تان را به تعویق بیندازید. و به عنوان یک راهکار پیشگیری از آن استفاده کنید.

مرهمی بر زخم های قدیمی 

یکی دیگر از کاربرد هایی که گیاه سدر برای پوست دارد این است که می‌توان با استفاده از آن جای زخم هایی که عمیق نیستند را برطرف کرد.که این کارایی و کاربرد هم به همان خاصیت سفت کنندگی این گیاه برای پوست بر می گردد. پس اگر جای زخم های سطحی بر روی پوست دارید می توانید پودر سدر را باآب مخلوط کنید و بر روی زخم بمالید. بعد از گذشت چند دقیقه می توانید بشوید اما نکته ای که باید توجه کنید این است که برای نتیجه گیری از این راهکار باید به  تعداد زیاد و به صورت مرتب و منظم این کار را انجام دهید.

درمان عرق سوز شدن 

گیاه سیر هم مانند سایر گیاهان قبل از میوه شکوفه می دهد.که از  شکوفه آن می‌توان برای رفع عرق سوز شدن استفاده کرد به این صورت که شکوفه سدر  را خشک کرده و آن را پودر کنید. سپس با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. اگر می خواهید علاوه بر رفع عرق سوزی پوست را هم تغذیه کنید. از ترکیب سه قاشق پودر شکوفه، دو لیوان آب و دو قاشق سرکه استفاده کنید. بعد از تهیه ترکیب مورد نظرتان ضماد را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی نقاطی که عرق سوز شده است بگذارید بماند. و اگر این کار را دو بار در روز انجام دهید بعد از ۲ تا ۳ روز عرق سوزی کامل برطرف میشود.

خاصیت لایه برداری سدر

از دیگر کاربردهای سدر می‌توان به خاصیت لایه‌برداری این گیاه اشاره کرد. در مورد استفاده از سدر برای پوست دو راه وجود دارد. که اگر می خواهید اثر معمولی داشته باشد آن را با آب ترکیب کنید. اما اگر انتظار تاثیر بیشتر دارید کمی سرکه هم به ترکیب تان اضافه کنید. نحوه استفاده از مخلوط سدر آب و سرکه برای لایه برداری یا اسکراب به این صورت است. که ترکیب هنگامی که حالت خمیری داشت روی پوست قرار داده و بعد از اینکه کمی رطوبت خود را به پوست داد و خشک شد. با دستتان به صورت دورانی محل مورد نظر را ماساژ دهید. که با انجام این کار شما پوستتان را اسکراب کرده‌اید. و به خوبی لایه برداری انجام شده و پوست تمیز می شود.

روشن کننده و شفاف کننده پوست 

اگر احساس می‌کنید پوست شما کدر شده است. و نیاز به شفاف سازی پوست تان دارید می‌توانید روی سدر حساب کنید. برای انجام این کار باید ترکیبی را آماده کنید. به این صورت که سدر را بجوشانید و به میزانی که آب دارد روغن بادام تلخ یا زیتون اضافه کنید. و روی شعله  آتش بگذارید و آهسته هم بزنید تا آب موجود در ترکیب بخار شده و عصاره سدر با روغن ترکیب شود حال می‌توانید  مخلوط به دست آمده را روی پوست استفاده کنید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *