معرفی به کمک حنا از شر موهای سفید و خاکستری راحت شوید
به کمک حنا از شر موهای سفید و خاکستری راحت شوید

به کمک حنا از شر موهای سفید و خاکستری راحت شوید

سلام عزیزان ماه سرایی ما در این مطلب به این پرداختیم که به کمک حنا از شر موهای سفید و خاکستری راحت شوید. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

به کمک حنا از شر موهای سفید و خاکستری راحت شوید

در این متن ما می خواهیم شما به کمک حنا از شر موهای سفید و خاکستری راحت شوید.

اگر می خواهید از یک ماده بسیار خوب برای موهای خود بهره ببرید. خوب است که از رنگ موی گیاهی استفاده کنید. اگر شما می خواهید موهایی را داشته باشید که دارای ویژگی‌های مثل بلند بودن، قوی بودن، نرم بودن و ضخیم بودن باشد. باید استفاده از محصولات مصنوعی را به کل فراموش کنید. این را بدانید که اگر از محصولات طبیعی بهره ببرید می توانید نتیجه بهتری داشته باشید. با استفاده از مواد طبیعی می توانید زیبایی، درخشندگی و سلامت مو را تضمین کنید.

حال اگر شما موهای سفید و خاکستری در سر خود دارید. و از این امر نیز خسته شدید به راحتی می توانید به کمک حنا که ماده طبیعی است آنها را بپوشانید. به کمک حنا شما می توانید موهای خود را رنگ کنید. و در ادامه آن نیز استفاده از حنا باعث می شود که موهای ضخیم تر، قوی تر و نرم تر بشود. و اگر این کار را به طور منظم انجام دهید باعث می شود که ریشه موی شما تقویت شود. نکته بسیار مهمی که درباره حنا وجود دارد این است که استفاده از آن باعث می شود که بر روی ریشه مو اعمال شود. و می تواند ضخامت و استحکام را به ریشه مو هدیه بکند. و با انجام این امر باعث می‌شود که موها حجیم تر بشود. ما در ادامه به چگونگی استفاده از حنای سیاه بر روی مو های خود پرداخته ایم.

چگونه حنای سیاه را بر روی موهای خود اعمال کنیم؟

بهترین روشی که برای استفاده از حنا گفته می شود بهره بردن از یک برس مخصوص مو است. که بعد از اعمال حنا شما باید موهای خود را بپوشانید. و بگذارید که یک ساعت بماند. بعد از  گذشته یک ساعت موهای خود را با آب گرم و یک شامپوی مناسب شستشو دهید. سعی کنید که همیشه از پودر حنای طبیعی استفاده بکنید. و از خرید حنا های بسته بندی شده که دارای مواد مصنوعی است کاملاً خودداری کنید. حال اگر با محصولاتی مواجه شدید که ترکیباتی از حنا را درخود داشت. به برچسب پشت آن توجه داشته باشید. تا از مواد تشکیل دهنده آن اطلاع پیدا کنید. به این نکته توجه کنید که اگر بر روی بسته بندی حنا نوشته شده بود که حنای صد درصد خالص است به گفته اعتماد نکنید.

موادی که برای تهیه حنای سیاه نیاز دارید:

موادی که به آنها نیاز دارید تا حنای سیاه را تهیه کنید. عبارتند از: سه قاشق پودر حنای طبیعی و نصف پیمانه آب داغ و یک کاسه برای ترکیب حنا. یک روزنامه قدیمی برای قرار دادن کاسه بر روی آن و کلاه مخصوص رنگ و یک دستکش یا برس مو و نرم کننده.

مرحله اول: برگ‌های چای سیاه را بجوشانید:

در ابتدا کاری که باید انجام بدهید جوشاندن برگ های چای سیاه در آب است. که مهمترین کار است. برای این کار یک ماهیتابه را بردارید و آب را داخل آن بریزید. زیر گاز را روشن کنید و برگ چای را به آن اضافه کنید. و بگذارید که بجوشد و حباب بزند. سپس آن را به آهستگی حرارت بدهید تا اینکه حجم آب به نصف برسد.

مرحله دوم: ماسک حنا را آماده کنید.

در مرحله دوم باید ماسک حنا را آماده کنید. و برای این کار باید پودر طبیعی حنا را نسبت به موهای خود انتخاب کنید. پس از این کار پودر را به مدت ۸ ساعت در آب خیس بکنید. و پس از پایان این کار مخلوط چای سیاه را به آن اضافه کنید. حال کمی آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی به هم بزنید و کمی پودر املا به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: ماسک را روی موهای خود اعمال کنید

در مرحله بعد قسمتی از موهای خاکستری خود را بردارید. و اگر تمامی موهای شما خاکستری و یا سفید است می توانید حنا را به روی همه قسمت های مو اعمال کنید. برای این کار ماسک حنا را بردارید. و با استفاده از برس مو آن را بر روی تمامی موهای خود اعمال کنید.

مرحله چهارم: منتظر بمانید

پس از اینکه ماسک حنا را برروی موهای خود اعمال کردید نباید موهای خود را بشویید. حداقل باید ۳۰ دقیقه بگذارید که ماسک بر روی موهای خود بماند. در این مدت باید کلاه مخصوص رنگ را بردارید و آن را بر روی موهای خود بگذارید. در این زمان شما می‌توانید به کارهای مختلف خود رسیدگی بکنید.

مرحله پنجم: موهای خود را بشویید

پس از اینکه شما ۳۰ دقیقه صبر کردید حال می توانید موهای خود را بشویید. زمانی که موهای خود را میشوید اطمینان حاصل کنید که حنا به خوبی شسته می شود. زیرا شستن حنا از روی مو مقداری زمان‌بر خواهد بود. پس برای انجام این کار از آب سرد استفاده بکنید. علاوه بر آب سرد می‌توانید از مقداری نرم کننده نیز بر روی موهای خود کمک بگیرید. و موهای خود را به خوبی ماساژ و شستشو دهید. پس از انجام شستشو از نتیجه به دست آمده بسیار لذت خواهید برد.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *