معرفی آب برنج و کاربرد آن برای تقویت و زیبایی بیشتر مو
آب برنج و کاربرد آن برای تقویت و زیبایی بیشتر مو

آب برنج و کاربرد آن برای تقویت و زیبایی هرچه بیشتر مو

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی آب برنج و کاربرد آن برای تقویت و زیبایی هرچه بیشتر مو میخوانید. با ما همراه باشید.

آب برنج و کاربرد آن برای تقویت و زیبایی هرچه بیشتر مو

استفاده از آب برنج برای تقویت مو و درمان بیماریهای مربوط به آن. به عنوان یک روش سنتی از سالها قبل در کشورهای آسیای شرقی مثل چین ژاپن رواج پیدا  کرده است. این روش بیشتر به عنوان یک تجربه موفق شناخته می شود. هنوز از نظر علمی ثابت نشده و دلیلی علمی برای تقویت مو توسط آب برنج ذکر نشده است. اما نکته ای که باعث می شود از آن استفاده کنند. تجربه موفق این روش در بهبود و تقویت مو و همچنین درمان بیماریهای مربوط به مو مثل موخوره نازک شدن مو و ریزش است. استفاده از آب برنج برای  تقویت مو آسیبی به سلامت موی سر نمی رساند پس پیشنهاد می کنیم این روش را در  خانه امتحان کنید تا شما هم از مشتریان پر و پا قرص این روش بشوید.

دلیل استفاده از آب برنج برای مو 

برنج از اقلام پرکاربرد  بین انواع مختلف مواد غذایی است. البته که خواصی هم برای سلامت بدن دارد. به همین دلیل این ماده غذایی جایگاه ویژه ای بین دسته‌بندی‌های مواد غذایی دارد. اما شاید تا به حال دقت نکرده باشید که  در فرایند طبخ این ماده غذایی هنگام دم کردن برنج می‌تواند کاربردهای ویژه ای برای مو داشته باشد.

آب برنج حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است. که یکی از انواع آن به اسم  اینوسیتول باعث میشود تا موهای آسیب دیده ترمیم شوند. همچنین حاوی  اسید آمینه هایی است که باعث می‌شوند ریشه های مو تقویت شده ، حجم مو افزایش یابد و موها صاف و براق میشوند. پس برای داشتن موهایی درخشان و پر حجم و در عین حال با روند رشد مناسب  می‌توانید از آب برنج استفاده کنید.

فواید استفاده از این روش برای مو 

*صاف کردن مو

*نرم کردن مو

*افزایش درخشندگی مو

*تقویت ریشه ی مو

*کمک به رشد بیشتر و بهتر مو

روشهای تهیه 

۱.خیساندن

خیساندن سریع ترین روش برای تهیه ی آب برنج مورد نظر است. برای انجام آن باید یک دوم پیمانه برنج خام آماده کنید. آن را به خوبی بشویید و سپس دوسوم پیمانه آب  و برنج رادرون کاسه ای بریزید. به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید خیس بخورد و در پایان آنرا را از صافی رد کنید. و داخل یک کاسه تمیز بریزید و از آن روی موهایتان استفاده کنید.

۲.تخمیر 

بعضی از افرادی که تجربه استفاده از این روش برای تقویت مو را دارند. معتقدند که آب برنج تخمیر شده نسبت به دیگر حالت های آن از خواص بیشتری برخوردار است. بر اساس مطالعات و تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲  انجام شد. محققان به این نتیجه رسیدند که مخمرها آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به دیگر مواد دارند. و از آنجایی که آنتی اکسیدان در مبارزه با آسیب‌های احتمالی وارده بر پوست و مو  بسیار موثر عمل می‌کند. به همین دلیل پایه اصلی مواد تشکیل دهنده محصولات آرایش و زیبایی همین آنتی اکسیدان است. برای تخمیر برنج مراحل خیساندن برنج را طی می کنید. اما قبل از اینکه آب برنج را از صافی رد کنید برنج درون آب را بگذارید دو روز در دمای معمولی اتاق بماند تا تخمیر شود. سپس آن را در کاسه تمیزی صاف کنید.

۳.جوشاندن 

برای جوشاندن و استفاده از آب برنج  فقط کافیست یک دوم پیمانه برنج با دوبرابر میزان آبی که همیشه برای پختن آن استفاده می کنید در ظرفی بریزید. بعد از اینکه آنرا روی حرارت اجاق جوشاندید سپس با رد کردن از صافی و صاف کردن آن درون کاسه میتوانید از آب آن استفاده کنید.

نحوه شستن مو  

طبق روال همیشه موهای تان را با شامپو بشویید و از آب گرم برای شستن استفاده کنید. بلافاصله بعد از شستن سر با شامپو از آب برنج برای شستن موهایتان استفاده کنید. اما اگر برای شستن موهایتان برنامه‌روزانه ندارید و یا جنس موهایتان خشک است. می توانید فقط از این راهکار برای شستشوی روزانه موهایتان استفاده کنید. استفاده از این روش برای شستن موها و همچنین تقویت و تغذیه آنها نیاز به مراحل خاصی ندارد. و می توانید این کار را با استفاده از یک پیمانه یا بطری انجام دهید و کافیست از کف سر تا پایین مو های تان به آب برنج آغشته شود. بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آنزیم های داخل برنج تارهای مورا کاملا پوشش می‌دهند. و حتی این آنزیم ها بعد از اینکه موهای تان را شستشو دادید به صورت لایه نازک  هر تار مو باقی می‌ماند. و از آسیب و شکستگی  آنها جلوگیری می کند.

شستن و شانه کردن مو 

برای شستن آب برنج از موی سر از آب سرد استفاده کنید. و بعد از شست و شو  موهایتان را به آرامی شانه کنید تا گره های آن باز شود و برای  دادن حالت های مختلف آماده شود. استفاده از این روش برای مو میتواند  به برنامه روتین شستشوی موهای تان اضافه شود. و همچنین شما می توانید آن را طبق الگوی مد نظرتان و بر اساس تجربه کسب شده توسط خودتان تعداد زمان استفاده از آن را در هفته مشخص کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *