معرفی آرایش لب و نکته هایی که برای داشتن نتیجه ی بهتر مهم است
آرایش لب و نکته هایی که برای داشتن نتیجه ی بهتر مهم است

آرایش لب و نکته هایی که برای داشتن نتیجه ی بهتر مهم است

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی آرایش لب و نکته هایی که برای داشتن نتیجه ی بهتر مهم است میخوانید. با ما همراه باشید.

آرایش لب و نکته هایی که برای داشتن نتیجه ی بهتر مهم است

آرایش لب توسط رژ لب های موجود در بازار یکی از مهم ترین بخش های آرایش صورت است. و می تواند تفاوت های زیادی را در نتیجه آرایشی شما رقم بزند. برای ایجاد نتیجه این متفاوت و البته چشمگیر  نیاز دارید تا بدانید که روش‌های مختلف آرایش لب با استفاده از رژ لب چگونه است.به همین دلیل ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا اطلاعات لازم در این باره را کسب نمایید.

نحوه رژ لب زدن 

اولین مرحله برای آرایش لب این است که حاشیه لب را به کمک مداد لب خط بکشید. رنگ مداد را یا هم رنگ رژ یا چند درجه تیره تر از آن انتخاب کنید. در خط لب کشیدن گوشه های لب را فراموش نکنید تا بتوانید نتیجه خوبی را رقم بزنید.

هنگام آرایش  برای جلوگیری از باریک شدن لبها همیشه از گوشه لبها شروع به کشیدن کنید و به سمت مرکز ادامه دهید. همچنین در مالیدن رژ لب زیاده‌روی نکنید. و به کمک یک براش یا قلمو روی لب ها بمالید تاهم به صرفه تر باشد و هم جلوه بهتری به لبهای شما بدهد.

اگر از رژ های مایع استفاده می کنید برای جلوگیری از جاری شدن آنها از لب قبل از مصرف رژلب اندکی پودر به لبهایتان بزنید.

نکته‌ای که در آرایش لب بسیار مهم است این است که رژ لب در بافت لب محو شود.  مضافاً به اینکه با افزایش سن رنگ لبها نیز رفته رفته کمرنگ تر می شود. پس  برای اینکه رنگ رژ روی لب ها ثابت تر شود و جلوه بهتری داشته باشد می توانید به جای رشد از مداد لب استفاده کنید.

استفاده از برق لب 

برق لب را هم می‌توان روی رژلب و هم به تنهایی استفاده کرد. برق لب باعث میشود لب ها برجسته شده و جلوه جذاب تری را به خود بگیرند. توجه کنید اگر لبان پر و برجسته دارید کمتر از برق لب استفاده کنید.

شیوه کشیدن خط لب 

کشیدن خط لب در آرایش لب از مراحلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. و می تواند بسته به نحوه انجام آن  نتایج متفاوتی را رقم بزند.  قبل از اینکه خط لب را شروع کنید نوک مداد را تیز کنید. سپس با ضرباتی آرام توسط نوک انگشتان آن را نرم و گرم کنید. توجه کنید به هیچ عنوان رنگ رژ و خط لب متضاد نباشد.

برای بزرگتر نشان دادن لب ها خط لب را در حاشیه خارجی لب کشیده و بعد رژ بزنید.

برای کوچک تر نشان دادن لب ها ابتدا حاشیه لب را کرم پودر زده سپس در حاشیه داخلی لب خط لب بکشید و در انتها با رژ لب آرایشتان را تکمیل کنید.

آیا رژ لب سرب دارد ؟

یکی از دغدغه هایی که در مورد استفاده از رژ لب وجود دارد سرب موجود در آن است.  و اینکه آیا این سرب باعث ابتلا به سرطان می شود یا خیر؟ در این مورد باید بدانید که در  ترکیبات بسیاری از مواد آرایشی برای افزایش ماندگاری آنها مقداری سرب به کار می رود. اما طبق تحقیق و بررسی سازمان بهداشت و غذای آمریکا این مقدار از سرعت کم بوده و هیچ خطری برای سلامتی انسان ایجاد نخواهد کرد. شما می توانید برای جلوگیری از خطرات احتمالی و ایجاد حساسیت  های مختلف از برندهای معروف استفاده کنید. همچنین در بازار رژ لب هایی هستند که ترکیبات گیاهی دارند و از مواد گیاهی به جای سرب استفاده می کنند. اینگونه محصولات به هیچ عنوان سلامتی شما را تهدید نکرده و استفاده از آن ها خالی از هرگونه خطر است.

نکاتی درباره ی خرید و نگهداری رژلب 

۱-برای دوام بیشتر رژ لب را در یخچال نگهداری کنید .

۲-هنگام خرید تستر را روی لب نزنید چون ممکن است آلوده باشد .

۳-برای پاک کردن لکه ی رژ لب کمی گلیسیرین روی لکه ایجاد شده بزنید و با بقیه ی لباس ها بشویید .

۴-عدم استفاده از مداد لب فرم لب نمایان نمیشود .

۵-درصورتی که رنگ لب هایتان روشنتر از رنگ مورد نظرتان شد از برق لب تیره تر استفاده کنید یا قبل از زدن رژ لب با مداد لب تیره روی لب بکشید .

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *