معرفی ریزش ابرو و رابطه ی مستقیم آن افزایش و بالا رفتن سن در خانم ها
ریزش ابرو و رابطه ی مستقیم آن افزایش و بالا رفتن سن در خانم ها

ریزش ابرو و رابطه ی مستقیم آن افزایش و بالا رفتن سن در خانم ها

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی ریزش ابرو و رابطه ی مستقیم آن افزایش و بالا رفتن سن در خانم هامیخوانید. با ما همراه باشید.

ریزش ابرو و رابطه ی مستقیم آن افزایش و بالا رفتن سن در خانم ها

یکی از اجزای صورت که نقش مهمی در زیبایی افراد دارد ابرو است. داشتن ابروهای پرپشت و طبیعی موضوعی است که بیشتر افراد به دنبال آن هستند. این موضوع بین خانم ها بیشتر از آقایان تبدیل به یک دغدغه شده است. این در حالیست که بیشتر خانم‌ها در سنین نوجوانی و جوانی ابروهای پرپشت و طبیعی دارند. اما با افزایش سن شاهد کم پشت تر شدن آن می شوند. بسیاری از افراد معتقدند ریشه این مشکل اختلالات هورمونی یا برداشت نادرست ابرو و یا رنگ کردن و آرایش کردن مداوم آن است. اما در این مقاله با پاسخ دادن به چند پرسش دلیل اصلی ضعیف تر شدن و ریزش ابرو و ارتباط آن با افزایش سن را برای شما بیان می‌کنیم.

علت افزایش ریزش ابرو با بالا رفتن سن چیست ؟ 

یکی از دلایل اصلی ریزش یا کم پشت شدن ابروها. و رابطه مستقیم آن با افزایش سن در خانمهایی که از بیماری یا ناراحتی خاصی رنج می برند. اصلاح و مرتب کردن نادرست ابروها است. دلیل این نظریه هم این است که خانم ها در سنین نوجوانی یا جوانی ابروهای خوب و پرپشت دارند. اما به مرور زمان و با افزایش سن حجم ابروهای آنها کم شده و دچار ریزش می‌شود.

منظور از اصلاح نادرست ابرو چیست؟ 

بیشتر خانم ها برای اصلاح و مرتب کردن ابرو های خود از موچین استفاده می‌کنند. و همینطور برای نازک کردن و مدل دادن به ابرو هایشان از این وسیله استفاده می کنند. در صورتی که با استفاده از موچین در برخی اوقات باعث ایجاد خونریزی در قسمت ریشه  ابرو می شوند. ممکن است این خونریزی با چشم دیده نشود اما همین خونریزی می‌تواند باعث فیبروز شدن یا مردن ریشه مو شود. که در این صورت ریشه مو از کار افتاده و دیگر رشدی نخواهد داشت. به همین دلیل است که بعد از چندین سال اصلاح با موچین خانوم ها احساس می‌کنند که ابروهایشان کم پشت تر شده است.

راه حل این مشکل چیست ؟

تا اینجا متوجه شدیم که کندن مو از ریشه باعث از بین رفتن آن و کم پشت شدن موهای ناحیه اصلاح شده می‌شود. پس اگر می خواهید به مرور زمان در ابروهای خود ریزش و کم پشت شدن را تجربه نکنید. از تیغ یا قیچی اصلاح ابرو استفاده کنید. در این صورت می توانید اطمینان داشته باشید که تا سنین بالاتر هم از ابروهای پرپشت خود لذت ببرید. اما برداشتن موهای زائد سایر قسمت های صورت مثل چانه گونه یا پشت لب می‌تواند به روشهای سنتی اصلاح توسط بند و موچین انجام شود. تا موهای این قسمت های نام برده شده به مرور زمان کمتر شده و دیرتر رشد کند.

آیا استفاده از محصولات آرایشی مثل مداد یا سایه ابرو در ریزش موثر است ؟

استفاده از محصولات آرایشی نامبرده به خودی خود مشکلی برای ابرو ایجاد نمی کند.و برخلاف تصور عامه باعث ریزش ابرو نمی شود. اما برخی از خانم‌ها ممکن است پوستشان به مواد تشکیل دهنده مداد ابرو یا سایه ابرو حساسیت داشته باشد. و در صورت استفاده در ناحیه ابرو دچار التهاب سوزش و خارش  شوند. در این صورت بدیهی است که موهای ابرو کمی آسیب می بیند. اما این آسیب اگر انگشت شمار باشد تهدید جدی برای سلامت ابرو به شمار نمی رود.

رنگ کردن مداوم ابروها تاثیری در ریزش آن دارد یا خیر ؟ 

رنگ کردن ابرو می تواند منجر به خشک شدن و نهایتاً شکنندگی تارهای ابرو شود. اما به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه نمی شود. در حالی که خانم ها وقتی اقدام به روشن کردن ابرو های خود می‌کنند. این روشن شدن باعث می شود تا موهای ابرو کم پشت تر به نظر برسد. به هر حال بعد از مدتی که از رنگ کردن ابرو میگذرد با رشد مجدد ابرو دوباره به حالت قبلی برمی گردد.

کدام بیماری ها باعث ریزش ابرو میشود؟ 

برخی بیماری ها هستند که از آثار آنها ریزش موهای قسمت های مختلف بدن است. بیماریهای هورمونی مثل اختلال در عملکرد تیروئید و یا بیماری به نام آلوپسی که یک بیماری خود ایمنی است می‌تواند باعث ریزش ابروها شود. به علاوه برخی از بیماری ها و اختلالات روانی همروی ریزش ابرو می تواند تاثیرگذار باشد. برای مثال برخی افراد عادت دارند در مواقعی که استرس و اضطراب دارند با موهای سر ، سبیل ، ریش یا ابروی خود بازی کنند یا آنها را  بکنند. برخی عادت های غذایی غلط هم می تواند منجر به ریزش و کم پشت شدن ابروها کمک کند.

دلیل اینکه ابروی آقایان تا سنین بالا پرپشت تر از ابروی خانم ها است چیست ؟ 

دلیل این امر دقیقا این است که آقایان به هیچ وجه در طول زندگی خود از موچین و سایر وسایلی که باعث میشود ابرو از ریشه کنده شود استفاده نمی کنند. اگر خانم ها هم مثل آقایان از این وسایل استفاده نکنند می‌توانند حتی در دوران سالمندی هم از ابروهای پرپشت برخوردار باشند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *