معرفی سرمه کشیدن چشم و هر آنچه که باید درباره این محصول آرایشی بدانید
سرمه کشیدن چشم و هر آنچه که باید درباره این محصول آرایشی بدانید

سرمه کشیدن چشم و هر آنچه که باید درباره این محصول آرایشی بدانید

با سلام خدمت همه همراهان مجله زیبایی و سلامتی ماه سرا. در این مقاله درباره ی سرمه کشیدن چشم و هر آنچه که باید درباره این محصول آرایشی بدانید میخوانید. با ما همراه باشید.

سرمه کشیدن چشم و هر آنچه که باید درباره این محصول آرایشی بدانید

سرمه کشیدن به چشم از قدیم برای آرایش چشم مرسوم بوده است . اما امروزه خط چشم جایگزین آن شده و دیگر کمتر در وسایل آرایش زنان سرمه پیدا میشود. از سرمه در قدیم علاوه بر آراستن چشم ، معتقد بودند خواصی هم برای چشم دارد. از کودکی برای دختران سرمه میکشیدند تا مژه هایشان بهتر رشد کند و به زیبایی چشم هایشان بیفزاید. همچنین سرمه برای تقویت قدرت بینایی و سلامت عمومی چشم هم استفاده میشده است.

تهیه ی سرمه در خانه

سرمه را میتوان به راحتی در خانه تهیه کرد. سرمه ی بادام شیرین یا فندق از انواع رایج سرمه است که میتوان آنرا روی اجاق در منزل تهیه کرد. میتوان روغن نارگیل یا زیتون را به آن اضافه کرد تا هم راحتتر قابل استفاده باشد هم به خواص سرمه بیفزاید. فراموش نکنید سرمه را تنها استفاده نکنید . در گذشته چربی گوسفند را میسوزانده اند و با سرمه ترکیب میکرده و استفاده میکرده اند.

 خواص درماني سرمه‌هاي قديمي

همانطور که گفتیم سرمه در قدیم کاربرد های درمانی داشته است . یعنی بیشتر از آن که برای کاردبرد آرایشی استفاده شود برای درمان بیماری های خاص به کار برده میشده است. سرمه ی هر کدام از مواد طبیعی برای بیماری خاصی استفاده میشده است . مثلا سرمه ی ابریشم برای آب مروارید چشم ، برای تقویت رشد مژه ها سرمه ی هسته ی خرما استفاده میشده است. از سرمه علاوه بر درمان بیماری ها و تقویت چشم برای درمان های دیگر از جمله بهبود زخم هم استفاده میشده است.

نظر طب سنتی 

متخصصان طب سنتی استفاده از سرمه را نه تنها منع نمیکنند بلکه معتقدند مفید هم هست . اما استفاده مرتب و مداوم از آن هم توصیه نمیشود. علاوه براین قبل از استفاده از سرمه و تهیه ی آن باید به ترکیبات آن دقت کرد تا مواد شیمیایی و مصنوعی و مضر به کار نرفته باشد. پس استفاده سرمه نیاز مند کمی دقت و وسواس است تا بتوان از خاصیت آن هم بهره برد.

نظر طب مدرن

اما جالب است بدانید متخصصان چشم معتقدند از این ماده برای آرایش چشم استفاده نکنید. زیرا این ماده به دلیل داشتن سرب در ترکیب خود میتواند برای چشم بسیار خطرناک باشد. پزشکان معتقدند سرمه هیچ خاصیتی برای سلامتی ندارد بلکه ضرر هم دارند و صرفا جنبه ی زیبایی دارد. این نظر پزشکان به نظر منطقی می آید بخاطر اینکه سرمه هایی که در کارخانه ها به صورت صنعتی تولید میشوند به احتمال زیاد حاوی سرب هستند.

تاثیر سرمه در زیبایی ظاهری 

در این مقاله به اندازه کافی از مزایا و معایب استفاده از سرمه برای چشم صحبت کردیم. اما این سوال پیش می آید سوای همه مزایا و معایب اصلا نقش سرمه در زیبایی چقدر است. باید در جواب این سوال بگوییم این موضوع کاملا بستگی به سبک آرایش شما دارد. در حالت کلی باعث میشود چشم های شما کوچک تر و ریز تر نشان داده شود . اما اگر آرایش شما به ضورت حرفه ای باشد سرمه کردن چشم میتواند زیبایی شما را دوچندان کند .

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *