معرفی خواص تخم مرغ برای مو و ماسک های تقویت کننده که برای پایه تخم مرغ اند
خواص تخم مرغ برای مو و ماسک های تقویت کننده که برای پایه تخم مرغ اند

خواص تخم مرغ برای مو و ماسک های تقویت کننده که برای پایه تخم مرغ اند

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا. در این مقاله درباره ی خواص تخم مرغ برای مو و ماسک های تقویت کننده که برای پایه تخم مرغ اند میخوانید. با ما همراه باشید.

خواص تخم مرغ برای مو و ماسک های تقویت کننده که برای پایه تخم مرغ اند

یکی از مواد غذایی که برای سلامت پوست و مخصوصا مو مفید است تخم مرغ است. این ماده غذایی بخاطر داشتن منابع سرشار پروتئین و ویتامین کاربرد موثری در مقایسه با دیگرمواد غذایی دارد. علاوه بر اینکه استفاده تخم مرغ به صورت مستقیم برای تقویت مو و حجیم سازی آن موثر است. مصرف خوارکی آن هم میتواند تاثیر مثبتی بر حفظ سلامت و زیبایی مو داشته باشد.

تخم مرغ، اکسیری برای مو

خیلی از افراد که دچار ریزش مو هستند راه های مختلفی را برای درمان امتحان کرده اند. باید بدانید استفاده از تخم مرغ مرغ بعنوان ماسک برای رفع خارش پوست سر ، تقویت ریشه مو ، تغذیه رسانی به ساقه مو و پرپشت تر و حجیم تر شدن مو بسیار مناسب است. استفاده از ماسک های تخم مرغ با ترکیبات مختلف هفته ای دو الی سه مرتبه برای مراقبت و درمان دغدغه های مو مناسب است.

ماسک های ترکیبی تخم مرغ برای مو

ساده‌ترین ماسک تخم مرغ 

در صورتی که مایل به استفاده از ماسک های ترکیبی و زمان بر نیستید از ساده ترین نوع آن استفاده کنید. به این صورت که یک عدد تخم مرغ را درون یک کاسه شیشه ای بشکنید و آنرا خوب هم بزنید تا کف کند. سپس مستقیما روی پوست سرتان ریخته و موها و پوست سرتان را کاملا آغشته به تخم مرغ کنید. با یک کلاه حمام موهارا بپوسانید و فرصت دهید 30 دقیقه الی 1 ساعت روی موهایتان بماند. در آخر با شامپو به خوبی موهارا شستشو دهید.

ماسک تخم مرغ و آووکادو

میوه ی آووکادو بخاطر داشتن مقادیر ویتامین EوC برای تقویت مو و حفظ سلامت آن بسیار مفید است. برای تهیه ی این ماسک برای مو آووکادو را از هسته جداکرده و به حالت پوره در بیاورید. سپس پوره بدست آمده را با تخم مرغ در مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید. حالا شما ماسکی خمیری دارید که آماده ی استفاده است.

تمام قسمت موها و پوست سر را به ماسک آغشته کنید و اجازه دهید طی یکساعت ماسک وظیفه تغذیه رسانی را انجام دهد. سپس برای شستن از شامپو استفاده کنید.

 ماسک تخم‌مرغ و ماست 

ماست حاوی پروتئین است که برای موهای خشک و آسیب دیده مناسب است. ماست میتواند با رطوبت رسانی و تغذیه رسانی ، برای موهای خشک و آسیب دیده درمان موثری باشد. تهیه ی این ماسک خانگی بسیار ساده است. یک تخم مرغ را درون کاسه شیشه ای بشکنید و هم بزنید تا کف کند. سپس دو قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید و آنها را خوب باهم مخلوط کنید. تمام پوست سر و موهارا با ماسک بپوشانید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید.

ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون 

برکسی پوشیده نیست که روغن زیتون یکی از مواد ضروری و اصلی در ماسک های تقویت مو است. این روغن میتواند تغذیه کننده ی مناسبی برای ریشه و ساقه ی مو باشد. برای تهیه ی ماسک مورد نظر تخم همزده شده در کاسه شیشه ای را با دوقاشق روغن زیتون ترکیب میکنید. بعد اینکه به خوبی سر به خوبی آغشته شد و یک ساعت ماسک روی سر ماند موهارا با شامپو شستشو دهید.

 ماسک تخم مرغ و تخم شنبلیله 

شنبلیله یکی از موادی است که برای افزایش رشد مو و همچنین حفظ سلامتی و شادابی مو کاربرد اصلی دارد. برای تهیه ی ماسک ابتدا باید تخم شنبلیله را درون یک کاسه خیس کنیم و یک شب بگذاریم خیس بخورد. صبح روز بعد ، پس از صاف کردن محلول آنرا آسیاب کنید و مخلوط کنید تا به حالت خمیری در بیاید.

حالا یک تخم‌مرغ اضافه کنید و دوباره به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید. ماسک را به همه سر و پوست سرتان بزنید و بگذارید روی سرتان بماند و بعد از ۱ ساعت بشویید. برای بهترین نتیجه این ماسک را ۲بار در هفته مصرف کنید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *