معرفی ماندگاری بوی عطر ، و راهکارهایی که به افزایش آن کمک میکند
ماندگاری بوی عطر ، و راهکارهایی که به افزایش آن کمک میکند

ماندگاری بوی عطر ، و راهکارهایی که به افزایش آن کمک میکند

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا. در این مقاله درباره ی ماندگاری بوی عطر ، و راهکارهایی که به افزایش آن کمک میکند میخوانید. با ما همراه باشید.

ماندگاری بوی عطر ، و راهکارهایی که به افزایش آن کمک میکند

استفاده از عطر یکی از المان های ظاهری آراسته است. علاوه بر این استفاده از عطر و خوشبو بودن بر اعتماد به نفس شما می افزاید. اما دغدغه ای که در این مورد ممکن است هر فردی آنرا داشته باشد ماندگاری عطر است. همه دوست دارند عطری که استفاده میکنند برای مدت طولانی بماند. در این مقاله میتوانید با روش هایی که به ماندگاری عطرتان کمک میکند آشنا شوید.

راهکارهایی برای افزایش ماندگاری عطر

برای اینکه بتوانید ماندگاری عطر را افزایش دهید نیاز به یک سری ترفند ها و نکته های کوچک دارید. با انجام آنها میتوانید از دوام بوی عطرتان سرتاسر شب یا کل روز لذت ببرید.

 1.بعد از حمام بلافاصله عطر بزنید

یکی از نکاتی که مهم است زمان عطر زدن است. بعد از حمام و خشک کردن کامل بدن بهترین زمان برای عطر زدن است. چون در این حالت پوست شما تمیز است و عطر راحت میتواند روی پوست جذب شده و اثر گذاری طولانی داشته باشد.

2.عطر را روی پوست مرطوب استفاده کنید

قبل از اینکه عطر بزنید پوستتان را به لوسیون مرطوب کننده آغشته کنید. این کار به ماندگاری عطر و اثر بخشی طولانی مدت آن کمک زیادی میکند.

3.عطر را مستقیم روی پوست استفاده کنید

نکته ی مهم در عطر زدن این است که عطر را کجا میزنید. برخی افراد عطر را روی پارچه یا لباس میزنند که این کار علاوه بر رنگ گرفتن لباس برای ماندگاری عطر را هم کم میکند. روش درست عطر زدن استفاده ی مستقیم آن روی پوست است.

4.عطر را روی نقاط نبض استفاده کنید

گرما کمک به پخش شدن بهتر عطر میکند. بین تمام نقاط بدن قسمت هایی که نبض دارند به دلیل جریان بالای خون ازگرمای بیشتری برخوردارند. استفاده ی عطر در نقاط نبض میتواند در پخش شدن بهتر آن و ماندگاری آن بیفزاید. این نقاط مثل گردن ، داخل آرنج ، پشت زانو و مچ دست میتواند نقاط مناسبی برای عطر زدن باشد.

5.نقاط نبض را قبل از عطر زدن وازلین بزنید

برای ماندگاری بوی عطر برای مدت طولانی قبل از عطر زدن روی نبض را وازلین بمالید. وازلین مانند نگهدارنده ی رایحه عمل میکنند و بوی عطر تا مدت زیادی حفظ میکند.

6.عطر نباید اصطکاک ببیند

یکی از اشتباهات عطر زدن این است که بعد از زدن عطر آنرا مالش میدهند. این مالش و اصطکاک مواد شیمیایی عطر را تجزیه میکند. و تجزیه شدن آن باعث میشود نُت ابتدایی عطر از بین برود. چه عطرهای اسپری و چه انواع غیر اسپری را بعداز استفاده روی پوست مالش ندهید.

7.موهارا با برس معطر شانه بزنید

معطر کردن موها بیشتر بین خانم ها طرفدار دارد. نکته ای که برای عطر زدن مو مهم است معطر کردن برس است نه اسپری کردن مستقیم عطر به مو. عطر بخاطر مقادیر الکلی که نباید مستقیم روی مو استفاده شود. برای اینکار عطر را روی برس اسپری کنید و سپس مو هارا برس کنید.

8.در مکان خشک و خنک نگه داری شود!

عطر در نوسان دما یا رطوبت شکسته میشود و از کیفیتش کاسته میشود. بجای نگه داری عطر در حمام ، در کشوی کمدی قرار دهید که هم هوای خنکی دارد و هم از تابش مستقیم ور آفتاب در امان باشد.

 9.شیشه ی عطر را تکان ندهید

تکان دادن عطر همچنین می تواند هوا را وارد عطر کرده و اثر پذیری آن را کم کند. برای داشتن عطری با کیفیت و مرغوب از تکان دادن شیشه ی عطر خودداری کنید.

10.عطرهای با کیفیت خریداری کنید

عطر ها در بازار با کیفیت ها و غلظت های مختلف عرضه میشوند. در حالت کلی کیفیت عطر همان میزان اسانس روغنی به کار رفته در آن است. هر چه اسانس روغنی بیشتر باشد عطر غلظت بیشتری دارد و کیفیت بیشتری هم دارد.

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *