معرفی ژل شستشوی صورت و اهمیت استفاده از آن برای پاک سازی پوست
ژل شستشوی صورت و اهمیت استفاده از آن برای پاک سازی پوست

ژل شستشوی صورت و اهمیت استفاده از آن برای پاک سازی پوست

با سلام خدمت همراهان همیشگی ماه سرا. در این مقاله درباره ی ژل شستشوی صورت و اهمیت استفاده از آن برای پاک سازی پوست میخوانید. با ما همراه باشید.

ژل شستشوی صورت  و اهمیت استفاده از آن برای پاک سازی پوست

پوست صورت یکی از پر برخورد ترین نواحی بدن با محیط اطراف است. آلودگی ها بر اساس مجاورت با فضای بیرون ، یا تجمع سلول های مرده در لایه های رویی پوست باعث میشود تا پوست آسیب ببیند. به همین دلیل شستشوی پوست صورت به طور منظم یکی از کارهای مهم در مراقبت و حفظ سلامت پوست است. از طرفی آب خالی پاک کننده کافی و مناسبی برای پوست صورت نیست و نیاز به یک شوینده ی مناسب داریم.

اهمیت پاکسازی پوست

همانطور که  گفتیم پوست صورت در طول روز به دلایل مختلفی دچار آلودگی و آسیب دیدگی میشود. پس برای داشتن پوستی سالم و جلوگیری از صدمه و آسیب دیدن آن باید هرروز آنرا شستشو داد. بهترین زمان برای استراحت و بازسازی پوست شب است. هنگام شب وقتی اجزای مختلف بدن استراحت میکنند تازه پوست شروع به بازسازی و احیای خودش میکند. بهتر است قبل از خواب پوست را با شستن و پاکسازی برای احیای آن آماده کرد.

ضرورت استفاده از پاک کننده‌های پوست

اهمیت شستشوی صورت آنجا مشخص میشود که پوست در طول روز به دلیل مجاورت با آلودگی های محیط اطراف یا استفاده از محصولات آرایشی نیاز به پاکسازی پیدا میکند. یک مورد در مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد و آنهم کارهای کوچک اما تاثیر گذار است. اگر به شستشوی پوست صورت به طور منظم پرداخته شود میتواند داشتن پوستی سالم و زیبا و جوان را برای همیشه به ارمغان بیاورد. اما اگر پوست را شب قبل از خواب شستشو ندهید نمیتواند خود را آن طور که باید پاکسازی و احیا کند. به همین دلیل به مرور زمان بروز جوش ها ، چین و چروک ، تیرگی و… در پوست امری بدیهی است. پس برای اینکه بعدا برای این عوارض مجبور به درمان شوید با شستشوی منظم پوست از این عوارض پیشگیری کنید.

پاکسازی صورت با استفاده از صابون

استفاده از صابون برای شستشوی صورت از قدیم رواج داشته است. استفاده از صابون باعث میشود چربی و آلودگی های سطح پوست از بین برود. اما امروزه طبق تحقیقات انجام گرفته ثابت شده که پوست صورت باید مقداری چربی را داشته باشد تا سالم تر بماند و خشک شدن مطلق آن آسیب زننده است. صابون چربی سطح پوست را کاملا از بین میبرد و PH آنرا به حالت قلیایی در می آورد. به همین خاطر است که بعداز استفاده از صابون احساس خشکی و کشیده شدن پوست میکنید ادامه این روند باعث بروز چین و چروک در پوست میشود. پس برای شستشوی صورت صابون گزینه مناسبی نیست و باید آنرا از چرخه ی استفاده حذف کنید.

مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت

بهترین گزینه برای شستشوی صورت استفاده از ژل های شستشو است. استفاده از این محصول برای پاکسازی پوست نه تنها آسیبی به پوست نمیرساند بلکه مفید هم هست. این ژل ها با ترکیباتی که دارند علاوه بر اینکه پاکسازی را به خوبی انجام میدهند رطوبت رسانی و حفظ شادابی پوست را نیز انجام میدهند. افرادی که پوستهای چرب و مستعد جوش دارند برای برطرف کردن مشکل پوستشان با ژل شستشوی صورت میتوانند دوره جدیدی را شروع کنند. این محصول متناسب با انواع پوست با تنوع بالایی در بازار موجود است.

ژل شست و شوی مناسب شما کدام است ؟

برای استفاده ازاین محصول هم مانند دیگر محصولات باید دقت به خرج داد. با توجه خاصیت آب و هوا و محیط متفاوت در هرفصل ، استفاده از شوینده مناسب فصل مهم است. در بهار باید به فکر رطوبت رسانی به پوست بود و در بهار باید از محصولاتی ترکیبات ملایم تریدارند استفاده کرد. همچنین برای استفاده از ژل شستشوی صورت نوع پوست هم مهم است.

 

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *