معرفی صاف کردن موها با روشهای طبیعی و بدون نیاز به اتو مو
صاف کردن موها با روشهای طبیعی و بدون نیاز به اتو مو

صاف کردن موها با روشهای طبیعی و بدون نیاز به اتو مو

با سلام خدمت همراهان همیشگی و عزیز مجله ماه سرا. در این مقاله درباره ی صاف کردن موها با روشهای طبیعی و بدون نیاز به اتو مو میخوانید. با ما همراه باشید.

صاف کردن موها با روشهای طبیعی و بدون نیاز به اتو مو

یکی از دغدغه های همیشگی بعضی افراد که دارای موهای فر یا موج دار هستند صاف کردن موهایشان است. روش معمول و راحت برای اینکار استفاده از اتو مو یا سشوار است. اما همه با مضرات اتو مو که شامل شکنندگی مو و تضعیف مو میشود . در این مقاله راهکارهایی طبیعی برای اینکار به شما معرفی میکنیم تا نیازی به اتو مو نداشته باشید. اما توجه کنید استفاده از این روش ها حداکثر سه بار در هفته مجاز است.

 

استفاده از عسل

عسل در کنار خاصیت روشن کنندگی که برای مو دارد باعث نرم شدن و صاف شدن آن هم میشود. برای اینکار 2 قاشق غذاخوری را با 2 فنجان آب گرم ترکیب کنید. آب عسل را روی موهای خود استفاده کنید. بعد از 30 دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید.

ترکیب لیمو و شیره نارگیل

ترکیبی از شیره داخل نارگیل و مقداری آبلیمو را در ظرفی بریزید و داخل یخچال بگذارید. روی این ترکیب بعد از مدتی لایه ای کرم مانند ایجاد میشود. موهایتان را به خوبی با این کرم آغشته کنید و با یک حوله گرم موها را بپوشانید. بعد از چند دقیقه موها را با شامپو شستشو دهید.

ترکیب شیر و نارگیل

یکی از مواد مغذی برای مو روغن نارگیل است. اما اگر برای نرم کردن موهای خشکتان دنبال راهکاری اساسی میگردید ترکیب شیر و نارگیل را پیشنهاد میکنیم. این ترکیب علاوه بر تغذیه رسانی موها عملکرد موثری در جهت رطوبت رسانی موهای خشک و فر دارد.

برای انجام این روش فقط کافیست به اندازه مورد نیاز شیرنارگیل را گرم کنید و موهایتان را به آن آغشته کنید . بعد از گذشت 30 دقیقه موهایتان را با شامپو شستشو دهید و سپس نرم کننده بزنید.

جو و آلوئه ورا

جو و آلوئه ورا از موادی هستند بخاطر ترکیبات منحصر به فردی که دارند علاوه تغذیه رسانی مو میتوانند مرطوب کننده ی قوی برای مو هستند. افرادی که برای صاف کردن موهایشان دنبال راهکاری طبیعی و مفید میگردند ترکیب این ماده همان چیزی است که نیاز دارند. استفاده از این دوماده برای صاف کردن ، نرم کردن وتغذیه ی مو به این صورت است که ژله ی آلوئه ورا را با دو قاشق سوپ خوری جو ترکیب میکنید تا به حالت خمیر درآید. سپس خمیر را روی موها قرار داده و خوب ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت20 الی 30 دقیقه موهایتان را با آب سرد بشویید.

سس مایونز نرم کننده ای قابل توجه

سس مایونز ماده ای به نام L-cycteine در ترکیبات خود دارد که یک نوع اسید آمینه و آنتی اکسیدان قوی است. این ماده بخاطر وجود تخم مرغ در سس مایونز است که عملکرد موثری در رشد و تقویت موها دارد. برای استفاده از این ماده سس مایونز را با مقداری پودر آووکادو ترکیب کنید و ترکیب به دست آمده را از ریشه تا نوک موهای خود آغشته کنید. سپس با کلاه حمام موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه موهارا با شامپو بشویید.

 

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *