معرفی خواص خارق العاده انگور برای درمان و مراقبت از موی سر
خواص خارق العاده انگور برای درمان و مراقبت از موی سر

خواص خارق العاده انگور برای درمان و مراقبت از موی سر

با سلام خدمت همراهان محترم مجله ماه سرا. در این مقاله درباره ی خواص خارق العاده انگور برای درمان و مراقبت از موی سر میخوانید. با ما همراه باشید.

خواص خارق العاده انگور برای درمان و مراقبت از موی سر

خواص انگور برای مو

میوه ی انگور سرشار از مواد مغذی در ترکیب خود است . موادی نظیر ویتامین C ، ویتامینK ، آهن و آنتی اکسیدان ها که به طور طبیعی باعث کاهش التهاب میشوند. انگور خواص مختلفی برای بدن از جمله پوست دارد اما در این مقاله قرار است درباره خواص آن برای مو بخوانید.

خاصیت درمانی و مراقبتی انگور

انگور برای درمان ریزش مو

انگور سبز برای سلامتی پوست کاربرد دارد اما برای مو انگور سیاه بهصورت تخصصی عمل میکند. استفاده از این میوه ی پرخاصیت برای مو باعث درخشنگی و شادابی موی سر میشود. اگر از جمع شدن دسته های مو در برس خود خسه شده اید راهکار درمان ریزش موهیتان را از انگور سیاه بخواهید. برای اینکار کافی است به هر مقدار که لازم است دانه هایانگور سیاه را له کنید و موهایتان را به آن آغشته کنید . سپس اجازه دهید چند دقیقه روی سر شما بماند بعد موهارا شستشو دهید.

 

درمان شوره سر با انگور

انگور سیاه به دلیل داشتن ویتامین E و آنتی اکسیدان در ترکیبات خود میتواند برای درمان خارش و شوره ی سر مفید باشد.

 

انگور برای موهای خشک و اسیب دیده 

اگر موهایتان خشک و آسیب دیده است انگور یا آب انگور برای درمان شما در خدمت است. آب انگور را با آرد نخود و پودر زنجبیل مخلوط کنید . سپس ترکیب را روی موهایتان استفاده کنید و بعد از 15دقیقه با آب ، موهارا به خوبی بشویید. با استفاده ازاین ترکیب با موهای خشک و آسیب دیده خداحافظی کنید و طراوت و شادابی را به موهایتان هدیه دهید.

 

انگور برای افزایش رشد مو

آنتی اکسیدان موجود در انگور باعث میشود گردش خون زیر پوست سر افزایش یابد . این امر باعث افزایش و تقویت رشد موها میشود.

 

انگور برای حجم موها

دانه ی انگور متخصص حجم دادن به موها است. برای داشتن موهای حجیم تر 50گرم دانه انگور ، 50گرم دانه شنبلیله و  1 قاشق چایخوری فلفل را با روغن ملایم ترکیب کنید. ترکیب حاصل را روی موها بزنید و بعد از اینکه خوب ماساژ دادید موهارا بشویید. برای نتیجه ی بهتر اینکار را دوبار در هفته انجام دهید.

 

انگور برای درخشش مو

موی سر به دلیل مجاورت با آلودگی های محیطی در طول روز به طور جدی در معرض از دست دادن شادابی و سلامت موهایشان هستند. از این به بعد میتوانید از داشتن موهای شاداب و درخشان لذت ببرید. روغن دانه ی انگور به دلیل داشتن ویتامین E میتواند عملکرد بی نظیری در این راستا داشته باشد. پس استفاده از روغن دانه ی انگور را جدی بگیرید. از مزایای استفاده از این روغن جذب سریع توسط پوست سر و از همه مهمتر جواب دهی سریع است.

 

انگور برای تقویت مو

موی سر ، مخصوصا موی سر خانم ها به دلایل زیادی میتواند در معرض شکنندگی و ضعیف شدن قرار گیرد. روغن هسته انگور بخاطر داشتن ویتامین E و اسید لینوئیک که اسیدی چرب است در جهت تقویت و رشد مو موثر باشد. برای تقویت موهایتان آنهارا به روغن هسته انگوری که مقداری حرارت دیده و گرم شده آغشته کنید و بعد ماساژ سر با حوله موهارا کاملا بپوشانید. شب را به همین صورت بخوابید و صبح روز بعد پس از شستن موها از شادابی و درخشندگی موهایتان لذت ببرید.

 

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *