معرفی مراقبت از موهای بلوند و روشهایی که برای اینکار مفید هستند
مراقبت از موهای بلوند و روشهایی که برای اینکار مفید هستند

مراقبت از موهای بلوند و روشهایی که برای اینکار مفید هستند

با سلام خدمت همراهان مجله ماه سرا. دیگر برای مراقبت از موی بلوند نگران نباشید. زیرا در این مقاله مراقبت از موهای بلوند و روشهایی که برای اینکار مفید هستند را میخوانید.

مراقبت از موهای بلوند و روشهایی که برای اینکار مفید هستند

اهمیت مراقبت

درست است که وقتی صحبت از موی بلوند میشود خیلی افراد ممکن است تمایل نشان دهند. اما حرف مراقبت از این سبک مو میشود با شنیدن حساسیت این رنگ بعضی پا پس میکشند. رنگ بلوند یکی از رنگ های محبوب بین خانم ها است اما همانقدر که زیبا است مراقبت از آن هم حساس تر است تا جایی که ممکن است شما با یک شیرجه داخل استخر رنگ موهایتان خراب شود. پس اگر میخواهید موهای بلوندتان درخشان تر و روشن تر کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

راهکارهایی برای مراقبت

دمنوش بابونه برای روشن کردن

در مقاله های قبل گفتیم که بابونه میتواند رنگ موهای شمارا روشن تر کند و یک راهکار طبیعی عالی برای اینکار به حساب می آید.

4 یا 5 عدد دمنوش بابونه را داخل قابلمه ی آب در حال جوش بیندازید و بگذارید به مدت 20 دقیقه بماند بعد از اینکه سرد شد 2 قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس روی موهای خود قرار دهید و بگذارید خشک شود. سپس شما میبینید که رنگ موهایتان روشن تر میشود. اینکار را تا رسیدن به رنگ دلخواهتان انجام دهید.

 

درخشان و مغذی با ماءالشعیر

استفاده از ماء الشعیر برای روشن تر شدن و همچنین تغذیه رسانی مو بسیار موثر است. برای این کار شما بعد از اینکه یک بطری ماءالشعیر را درون یک کاسه بزرگ ریختید. سر خود را بصورت وارونه داخل کاسه میبرید و پس 3الی 5 دقیقه یک حوله دور سر خود میپیچید. بعد از گذشت یک ساعت موهایتان را بشویید. اینکار شاید مقداری سخت باشد اما میتواند نتیجه دلخواهتان را رقم بزند.

 

شتسشو باآب لیمو

آب لیمو بخاطر آنتی اکسیدانی که در ترکیب خود دارد میواند به روشن شدن و درخشندگی مو کمک زیادی بکند.

برای استفاده از آن کافی است دو عدد لیمو را آب گرفته و با یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی موهای خود قرار دهید و به مدت یک ساعت بگذارید بماند و سپس آبکشی نمایید. آب لیمو خاصیت خشک کنندگی دارد و توجه داشته باشید که بعد از استفاده از این ماسک حتما از ماسک های نرم کننده و رطوبت رسان مو استفاده کنید.

 

روغن ارزشمند جوانه گندم

روغن جوانه گندم یه ماده بسیار مفید برای مراقبت از مو است. این روغن بخاطر ترکیبات مغذی که دارد نه تنها برای درخشان کردن مو بلکه در حالت کلی بسیار برای خود مو مفید است.

استفاده از این روغن برای مراقبت از مو کار آسانی است ، فقط کافی است یک چهارم فنجان این روغن را روی موها قرار دهید. بعد 30 الی 40 دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید. در پایان خواهید دید که علاوه بر رنگ طلایی ، موهایتان نرم تر هم شده اند.

 

آسیب های املاح مضر آب

برخی مواد موجود در آب میتواند منجر به تغییر رنگ موها شود. برای مثال آهن موجود در آب میتواند هاله ای قرمز به موهای بلوند و طلایی بدهد. یا کلر موجود در آب میتواند رنگ موها را به سبز تغییر دهد.

برای جلوگیری از آینگونه آسیب ها چند وقت یکبار فیلتر دوشتان را عوض کنید تا هم رنگ موهایتان در امان باشد و هم جلوی آسیب های احتمالی املاح مضر برای بدنتان را بگیرید. بعلاوه حتما توجه کنید هنگام رفتن به استخر با کلاه شنا تمام موهایتان را بپوشانید.

منبع: مجله ماه سرا

 

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *