دلایل ایجاد ترک های پوستی و درمان طبیعی و شگفت انگیز آن ها

دلایل ایجاد ترک های پوستی و درمان طبیعی و شگفت انگیز آن ها

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با دلایل ایجاد ترک های پوستی و درمان طبیعی و شگفت انگیز آن ها آشنا کنیم. از همراهی شما تشکر می کنیم.

خشکی پوست و ترک ها:

افراد در فصل‌های پاییز و زمستان، مستعد خشکی پوست و ترک خوردن پوست به علت پایین آمدن دما هستند. ناحیه هایی که پوست را درگیر می کند. پوست دست و پا و قسمت آرنج با این که ضخیم است. دمای پایین و درجه رطوبت کم از جمله دلایلی است که رطوبت پوست شما را از بین می برد. باد سرد، دمای زیر صفر درجه و گرمای مصنوعی حاصل از بخاری‌های برقی و گازی مستعد خشک شدن پوست شما می شوند. ما در این مقاله سعی کردیم، دلایل و راه های درمان این ترک ها را بررسی کنیم.

عوامل پوست خشک و ترک خورده:

حمام با آب داغ:

جالب بدانید حمام‌های طولانی با آب داغ باعث خشک شدن پوست شما می شود. حتی الامکان مدت حمام‌های خود را کوتاه کنید و به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.بعد از استحمام هنگامی که پوستتان هنوز رطوبت دارد،از لوسیون ها و مرطوب کننده ها روی سطح پوستتان استفاده کنید. با این روش رطوبت پوستتان حفظ می شود.دلایل ایجاد ترک های پوستی بسیار است.

شنا کردن :

افرادی که عاشق شنا کردن های متعدد و زیاد هستند، آگاه باشند که کلر موجود در آب خشکی پوست آن ها را دوچندان می کند.

محصولات بهداشتی قوی پوست:

با نگاهی اجمالی به محصولات روتین بهداشتی پوستتان شامل شامپوهای بدن ، صابون ها،متوجه می شوید،که چربی پوست شما از بین می رود و خشکی پوست را بدنبال می آورند.

بیماریهای پوستی اگزما و پسوریازیس:

طبق تحقیقات یافته‌های مایو کلینیک، می توانند شرایط خاص پوستی از جمله درماتیت آتوپیک (اگزما) یا پسوریازیس پوست شما را بیشتر مستعد خشک شدن می کنند.دلایل ایجاد ترک های پوست را در این مقاله توضیح می دهیم.

دلایل حذف ترک‌های پوستی پا، دست و آرنج:

  • استحمام در مدت کوتاه
  • استفاده از محصولات بهداشتی و مواد موجوددر آن که متناسب با پوست باشد.
  • رطوبت رسانی و حفظ رطوبت پوست به کمک لوسیون ها و مرطوب کننده ها
  • حفظ رطوبت با دستگاه بخور
  • محافظت و پوشاندن بدن از اشعه خورشید و سرما

دلایل ایجاد ترک های پوستی و درمان طبیعی و شگفت انگیز آن ها

تاثیر روغن های گیاهی با ترک پاشنه پا:

برای شروع ظرفی که سایز پاهایتان باشد را از آب و صابون پر کنید. کف پاهای خود را به طور کامل در آب قرار دهید. از سنگ پا برای اسکراب پاشنه پا استفاده کنید. و بعد با آب پاهایتان را شستشو دهید. از یک حوله تمیز برای خشک کردن پا استفاده کنید.

یک روغن گیاهی که شما میتوانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید. روغن را روی کف پایتان ماساژدهید. بعد پاهایتان را با جوراب بپوشید. در شب جوراب ها را دربیاورید تا روغن به پاشنه های پا نفوذ کند. با تکراراین روش تا سه روز ترک ها محو می شوند.

ماساژ گلاب و گلیسیرین برای ترک پا:

در یک کاسه دو قاشق غذاخوری گلاب بریزید.مقدار مساوی با گلاب ، گلیسیرین اضافه کنید. وقتی خوب مخلوط کردید. قبل از خواب روی کف پا ماساژ دهید. بعد یک کیسه فریزریا جورابهای نایلونی روی پا بکشید. جوراب بپوشید . تا صبح این ترکیب روی پاشنه پا باشد. شگفتی آنرا می بینید. دلایل ایجاد ترک های پوستی را با مخلوط خانگی محو کنید.

ترکیب وازلین و آب لیمو :

مخلوطی از یک قاشق چای خوری وازلین و 2 قاشق چای خوری آب لیمو تهیه کنید. پاهایتان را شستشو دهید و با یک دستمال یا حوله تمیز خشک کنید. ترکیب را روی پاشنه و کف پا ماساژ دهید. جوراب بپوشید و صبح پاهایتان را بشویید .

ترکیب روغن زیتون و عصاره لیمو:

مخلوطی از یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری آب لیمو تهیه کنید. بعد از شستن پاهایتان و خشک کردن آن ها ترکیب را روی کف پا ماساژ دهید. جوراب بپوشید. تاصبح منتظر بمانید.

 جوش شیرین:

یک ظرفی را از آب گرم پر کنید. یک قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید. وقتی جوش شیرین در آب حل شد. پاهای خود را به مدت 15 دقیقه درون این ترکیب بگذارید. بعد از سنگ پا برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کنید. در پایان پاهای خود را بشویید و با یک حوله خشک کنید.

درمان ترک و خشکی پوست آرنج:

ماست روی آرنج بمالید:

ماست از پوسته پوسته شدن آرنج جلوگیری می کند. ماست را به مدت 15 دقیقه روی آرنج بگذارید و بعد شستشو دهید.

عسل :

ازترکیب عسل ارگانیک و طبیعی با ماست پوستهای خشک و پوست ضخیم آرنج را درمان میکند.

لیمو:

با استفاده از لیمو به تیرگی و خشکی پوست آرنج خود خاتمه دهید.لاکتیک اسید لیمو معجزه می کند. با پوسته پوسته شدن پوست آن را سفید میکند.
معجزه روغن های طبیعی:
روغن های آواکادو ،زیتون ، نارگیل و بادام رطوبت پوست را حفظ می کنند. و باعث محو ترک وخشکی پوست مخصوصا پوست آرنج می شوند.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم:

استفاده ازپروتئین ها ، ویتامین ها ، مکمل ویتامین B ،E ،سبزیجات و میوه ها پوست شما را شاداب می کند. آنچه که از مواد غذایی به بدنتان می رسانید بسیار مفید است. بدنی سالم است که به داشتن پوست سالم هم کمک کند.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *