غذاهای مفید و مضر در دوران پریودی برای سلامت بیشتر بانوان
غذاهای مفید و مضر در دوران پریودی برای سلامت بیشتر بانوان

غذاهای مفید و مضر در دوران پریودی برای سلامت بیشتر بانوان

با سلام خدمت عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره غذاهای مفید و مضر در دوران پریودی برای سلامت بیشتر بانوان نکات جالبی را بیان کنیم با ماهمراه باشید.

دوران پریودی:

دردهای شکمی،کج خلقی،مونریزی،کمردرد،…بله درست متوجه شدید در مورد پرالتهاب ترین روزهای زندگی بانوان صحبت می کنیم،اگر تا به امروز نسبت به تغذیه در دوران پریودی بی تفاوت بوده اید،از این پس بسیار مواظب غذا و تغذیه خود دراین دوران باشید.در این مقاله غذاهای مفید و مضر در دوران پریودی برای سلامت بیشتر بانوان معرفی می شود با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

غذاهای مفید و مضر در دوران پریودی برای سلامت بیشتر بانوان:

ابتدا در سر فصل مغازه به دنبال غذاهایی که مصرفشان برای بانوان مضر است صحبت می کنیم.و غذاهای ممنوع را برایتان بیان می کنیم.با ما باشید.

غذاهای مضر:

نمک:

در این دوران روی بدن رقیق می شود و بانوان دچار تورم و اضافه وزن تا 3 کیلو گرم می شوند.با مصرف نمک این تورم 2 برابر می شود،پس در این دوران مصرفنمک را بسیار کاهش دهید.

قهوه:

قهوه و کافئین موجود در آن باعث افزایش ترشح معده و در نتیجه تشدید درد می شود.در این دوران مصرف قهوه را تا حد امکان کاهش دهید.

پیاز:

میل به غذاهای تند در این دوران دو برابر می شود.مخصوصا پیاز و سبزیجات تند مانند تره و…در این دوران مصرف این سبزیجان را به حدا اقل برسانید چون باعث سردرد و افزایش دردهای دوران پریودی می شود.

رازیانه:

رازیانه از دمنوش هایی است که بانوان حتما باید مصرف کنند،این دمنوش تنظیم کننده هورمون های زنانه است.ولی در دوران پریودی نباید این دمنوش مصرف شود.

آب سرد:

میل به آب خوردن در این دوران بسیار زیاد است ولی برای رفع عطش بهتر است از آب جوش و یا آب ولرم استفاده کنند.

چیپس و پفک:

در این دوران میل به انواع شیرینی جات و چیپس و پفک افزایش پیدا می کند ولی بسیار مضر است و باعث نفخ و افزایش درد می شود.بهتر است از تنقلات کم نمک و آجیل کم نمک استفاده کنیم.

فست فود:

بهتر است در این دوران از غذاهای منزل استفاده کنید،و کمتر غذاهای بیرون و رستوران را کمتر سفارش دهید.به علت وجود انواع ادویه های تند،در این دوران از غذاهای ملایم و مقوی استفاده کنید.

حبوبات نفاخ:

حبوبات نفاخ باعث افزایش درد در دوران قاعدگی می شود.مخصوصا زمانی که نفخ حبوبات را نگرفته باشید،باعث دلدرد و دلپیچه شدید می شود.

غذاهای مفید:

همانطور که مصرف بعضی غذاها در این دوران مضر است،مصرف بعضی غذاها فید و ضروری است.

آب:

ساده ترین و مهمترین نوشیدنی در کل دنیا آب است.و بدن در دوران پریودی به آب بیشتری نیاز دارد،هرچه در این دوران آب بیشتری بنوشید تورم کمتری خواهید داشت.

انواع میوه ها:

بانوانی که در دوران قاعدگی دچار دلپیچه و اسهال می شوند،بعضی از میوه ها از جمله موز،آناناس،هندوانه،انجیر و… می تواند آب بدن را تامین و از تورم بیش از حد جلوگیری کند.حتما در این دوران از انواع میوهای مقوی میل نمایید.

انواع مغزها:

منیزیم به کاهش تورم در بدن کمک شایانی می کند.و بادام زمینی،لوبیا،موز،میوه های زرد رنگ سرشار از منیزیم و پتاسیم هستند.

انواع ویتامین ها:

در این دوران توصیه می شود از مکمل های خوراکی مانند قرص های آهن،ویتامین های گروهB، زینک و ویتامین های که به سلامت بدن و مخصوصا سلامت تخمدان کمک می کند مصرف شود.

دمنوش ها:

دمنوش ها در هر مرحله ای باعث آرامش می شوند،مخصوصا در دوران پریودی مصرف چای دارچین زنجبیل،چای ماسالا(دارچین،زنجبیل،هل)دمنوش بابونه در کاهش درد بسیار مفید و موثر است.

نعناء فلفلی:

نعناء باعث کاهش دردهای شکمی ،ضد درد مقوی،کاهش نفخ و افزایش انرژی بدن می شود.نعناء فلفلی یک ضد میکروب مقوی است.

انواع پروتئین ها:

مصرف پروتئین های حیوانی در این دوران بسیار توصیه می شود،مخصوصا جگر و گوشت قرمز ر در این دوران بیشتر مصرف کنید. بانوانی که گیاه خوار هستند مصرف عدس را بیشتر کنند.

زردچوبه:

زردچوبه و خواص معجزه آسای آن بر هیچ کس پوشیده نیست.زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی و یک ضد التهاب عالی است. می توانید در این دوران از ترکیب زردچوبه و لیمو و آب گرم یک اسموتی عالی درست کرده و میل نمایید و خواص معجزه آسای آن را ببینید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *