روش های سریع و موثر در رشد ریش و سیبیل آقایان
روش های سریع و موثر در رشد ریش و سیبیل آقایان

روش های سریع و موثر در رشد ریش و سیبیل آقایان

باسلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره روش های سریع و موثر در رشد ریش و سیبیل آقایان نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

ریش و سیبیل:

ریش و سیبیل از دوران دور مورد توجه آقایان بوده است و انواع آرایش ها نشان از این اهمیت می دهد.اما گاهی اوقات این ریش و سیبیل های زیبا رشدشان کند شده و یا به سرعت ریزش پیدا می کنند.در این مقاله روش های سریع و موثر در رشد ریش و سیبیل معرفی می شود.

روش های سریع و موثر :

روش های اول:

مشاوره با پزشک:

با مراجعه به پزشک و انجام یک آزمایش ساده می توانید به کمبود مواد معدنی و همچنین کمبود هورمون ها در بدنتان پی ببرید.ژنتیک،سن و بعضی عوامل دیگر در ریزش موهای ریش و سیبیل تاثیر دارند.اگر هورمون بدنتان کم باشد با توصیه پزشکتان از هورمون تستوسترون به صورت خوراکی و یا اینکه هر روز یک عدد از قرص را به صورت خود بمالید.

اصلاح متناسب :

سریع ترین راه رشد بر خلاف باورهای عامیانه اصلاح ریش و سیبیل است البته ابتدا به مدت 4 هفته اجازه دهید موهای صورت و گردنتان رشد کنند سپس به آرایش و اصلاح آن بپردازید.برای رفع خارش از روغن زیتون و جوجوبا استفاده کنید.و به طور مرتب و منظم موها را به آرامی شانه بزنید و بشویید.

اصلاح شیوه زندگی:

رژیم غذایی مناسب:

تغذیه مناسب و کافی رشد موها را سرعت بیشتری می بخشد.در وعده های غذایی خود از منابع پروتئین،سبزیجات، تخم مرغ و میوه های حاوی ویتامین های A،E وگروه B بیشتر استفاده کنید.

نوشیدن آب فراوان:

موها برای رشد به آب نیاز دارند سع یکنید در طول روز حدا اقل 2 لیتر آب بنوشید کمبود آب حتی به صورت خیلی جزئی باعث کاهش رشد مو در بدن می شود.همیشه همراه خود یک بطری آب داشته باشید و به اندازه کافی آب بنوشید.از نوشابه ها و آب میوه های قندی جدا پرهیز کنید و هرگز جایگزین آب نشود.

کاهش استرس:

شایع ترین علت ریزش مو استرس است در هنگام استرس افراد متوجه  نمی شوند که با این کار باعث می شوند موهایشان به سرعت بیشتری ریزش پیدا کند.سعی کنید از عواملی که باعث کاهش استرس می شود استفاده کنید مانند گوش دادن به آهنگ های ملایم ،دوری از موارد استرس زا،مدیتیشن و…این کار ها باعث کاهش استرس و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

ماساژ:

ماساژ فولیکول ها ی مو باعث رشد سریع آن ها می شود مخصوصا اگر ماساژ به مدت طولانی و با انواع روغن ها انجام شود با عث تحریک رگ های خونی و افزایش اکسیژن رسانی به این قسمت می شود.ماساژ برای آرامش و همچنین بهترین گزینه برای درمان است.از ماساژ غافل نشوید.

ترک دخانیات:

کشیدن سگار تاثیر بسیار منفی بر تمام قسمت های بدن مخصوصا فولیکول های مو دارد.نیکوتین موجود در سیگار باعث کاهش جذب مواد مغذی به بدن می شود.نیکوتین باعث کاهش اکسیژن رسانی به موها می شود ،پس اگر زیبایتان برایتان مهم است سیگار را ترک کنید.

خواب کافی:

استراحت و خواب مناسب یک فرصت ایده آل برای سرعت رشد مو ها می شود .سعی کنید برنامه زندگی تان را طوری تنظیم کنید که حداقل در شبانه روز 7 ساعت خواب کافی و منظم داشته باشید.بی خوابی باعث ایجاد موهای زائد و همچنین ریزش شدید مو می شود.

ورزش منظم:

ورزش فواید بسیاری در بدن دارد مخصوصا برسرعت گردش خون ،هرچه گردش خون در بدن منظم تر باشد به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین رسیدن مواد مغذی به فولیکول ها و افزایش رشد موها می شود.سعی کنید حداقل 15 دقیقه با سرعت کم راه بروید.ورزش به کیفیت خواب و همچنین کاهش استرس کمک فراوانی می کند.

استفاده از تکنیک های سنتی:

روغن ها:

رزماری یک تحریک کننده بسیار قوی در رشد مو می باشد می توانید هر روز صبح و قبل از خواب این عصاره را به پوست صورت خود ماساژ دهید.همچنین از روغن های نارگیل ،بادام،سیاه دانه و روغن زیتون غافل نشوید.

ترکیب دارچین و آبلیمو:

ترکیب پودر دارچین و آبلیمو باعث تحریک فولیکول ها می شود و سرعت رشد موها را سریع تر می کند،برای نتیجه بهتر می توانید این ترکیب را هفته ای دو بار و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید.

روش دوم:

اصلاح صورت :

در مقالات و مجله و در اینترنت سرچ کنید و انواع سبک هاهای مختلف برای استایل دادن به ریش و سیبیل را ببینید و توجه به حجم موهای ریش از استایل متناسب استفاده کنید.برای نمونه؛ توصیه می شود اگر موهای صورتتان کوتاه است از ته ریش استفاده کنید.

شستشو:

برای ازبین بردن چربی و آلو دگی هایی که در طول روز بین ریش ها و سیبیل پنهان می شوند بهترین روش شستشوی مدام و استفاده از مواد شوینده ملایم و مفید برای موهای صورت است.برای تمیز کردن صورت می توانید 2 بار در هفته از یک لایه بردار بسیار ملایم استفاده کنید.و سعی کنید حتما قبل از خواب و بعد از بیدار شدن حتما صورت خود را به خوبی بشویید.

شانه زدن:

شانه زدم منظم و مرتب و ملایم باعث رشد هر چه بیشتر موهای مخصوصا موهای ریش می شود.شانه باعث ایجاد پف بیشتر در صورت و حجم بیشتر موهای صورت می شود.با شانه می توانید نواحی نامنظم را پوشش دهید.با شانه زدن می توانید موهای زائد راپیدا کنید و به دنبال رفع و درمان آن باشید.از شانه های نرم استفاده کنید.

مرطوب کننده:

هنگامی که پوستتان مرطوب است از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید این کار باعث می شودپوست و موی شما سالم بماند و از تحریک و خارش جلوگیری می کند.کرم های مرطوب کننده حاوی روغن های مغذی هستند که به رشد موهای صورت کمک بیشتری می کنند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *