دلائل و علائم خشکی مو و تکنیک های درمان آن با انواع آبرسان ها
دلائل و علائم خشکی مو و تکنیک های درمان آن با انواع آبرسان ها

دلائل و علائم خشکی مو و تکنیک های درمان آن با انواع آبرسان ها

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره دلائل و علائم خشکی مو و تکنیک های درمان آن با انواع آبرسان ها نکات جالبی رابیان کنیم با ما همراه باشید.

دلائل و علائم خشکی مو :

استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ کردن،دکلره،مش و هایلایت کردن موها ،کمبود ویتامین های مغذی مو، باعث شکنندگی تار مو شود.در این مقاله می خواهیم دلائل و علائم خشکی مو نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

علائم خشکی مو:

مو خوره:

وقتی موهای سر به حالت دو شاخه در می آید یکی از علائم هشدار می باشد،که موهای شما در معرض آسیب جدی قرار گرفته است پس سعی در رفع این آسیب داشته باشید.

زبر شدن مو:

موهای زبر و خشن نشان دهنده کم آبی مو و خشک شدن فولیکول ها در ساقه است و یک علامت هشدار برای رسیدگی بیشتر به موهایتان،این خشکی می تواند به علت دکلره و رنگ کردن بسیار و یا کم آبی بدن باشد.

خارش پوست سر:

خارش پوست را حتما جدی بگیرید ممکن است ناشی ازبیماری های پوستی و یا حساسیت و واکنش به مواد شوینده باشد. خارش پوست سر و خشکی و پوسته پوسته شدن آن به کیفیت شستن موها برمی گردد. ممکن است موهایتان را بعد از شستشو با شامپو، به خوبی آبکشی نکرده‌ و باقی ماندن شامپو روی پوست سر باعث تحریک و خارش سر می‌شود.

گره خوردن مو:

موهای سست ،زمانی که از کف سر جدا می شوند به جای ریزش به موهای دیگر چسبیده و باعث گره خوردن مو می شوند،علت اصلی گره خوردن مو صاف و یکنواخت نبودن کوتیکول ساقه مو است. و تماس بیش از حد رویه بالشت و حوله با موها باعث گره خوردن موها می شود.

شکننده شدن مو:

شکننده شدن مو بسیار خطرناک و جدی است،چون شکننده شدن مو نشانه مشلات دررونی بدن است،پس به دنبال درمان باشید یکی از دلایل شکننده شدن موها کم خونی ،کم کاری تیروئید و یا کمبود ویتامین ها برای سلامت مو می باشد.

کاهش درخشندگی مو :

موی انسان دارای سه لایه است ،موی سالم دارای روغن طبیعی است که در لایه بیرونی قرار دارد و از لایه های داخلی محافظت می کند،و باعث درخشندگی و شفافیت مو می شود. وقتی لایه بیرونی ناسالم باشد موها خشک و درخشندگی خود را ازدست میدهد.لایه بیرونی وقتی سالم باشد موها درخشنده و براق است.

وز شدن مو:

کاهش زیاد رطوبت در موها باعث وز شدن مو می شود.اگر دقت کرده باشید زمانی که رطوبت موها بسیار کم باشد و در هوای مرطوب قرار بگیرید موهای شما به طرز عجیبی وز می کند،چون کوتیکول مو باز می شود تا رطوبت را جذب کند.

درمان مشکلات مو:

حالا که دلائل و علائم خشکی مو آشنا شدید بهتر است، به فکر چاره و درمان باشیم،برای درمان روش های متفاوتی وجود دارد،که یکی از این روش ها انواع آبرسان هاست که به شما معرفی می شود.

آبرسان چیست؟

کلیه ماسک ها و لوسیون ها که رطوبت کافی را به مو می رساندو از خشکی و وزی مو جلوگیری می کند،جزء گروه آبرسان ها قرار می گیرد.

انواع آبرسان مو

آبرسان مو انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم :

ماسک مو:

ماسک موها با ترکیبات حاوی نرم کننده بوده و با حفظ حجم مو به راحتی جذب مو شده و با تغذیه عمقی موی خشک و آسیب دیده باعث درمان مو می شود.

نرم کننده:

نرم کننده ها مغذی و با حفظ حجم مو،باعث ترمیم ،رطوبت رسانی و ضد شکنندگی تار مو می شود،

سرم :

سرم های آبرسان مرطوب کننده و مغذی موی خشک و آسیب دیده،رفع موخوره و رفع شکنندگی تار مو و با جذب سریع باعث ترمیم و بازسازی تارهای آسیب دیده می شود.

روغن:

روغن ها به سبب باسازی،ترمیم و تغذیه عمقی مو و پوست سر خشک و آسیب دیده شده و با داشتن انواع ویتامین ها به تقویت رشد و جلوگیری از ریزش موی سر کمک می کند.

درمان خشکی مو با تکنیک های گیاهی:

روغن های گیاهی:

قبلا برای درمان خشکی مو روغن زیتون توصیه می شد ولی در حال حاضر و با پیشرف بیشتر انواع روغن ها برای درمان مشکلات مو به بازار آمده اند مانند؛روغن کرچک،نارگیل،کنجد،سیاه دانه ،فندق،بادام شیرین و آرگان بدین ترتیب قبل از رفتن به حمام موهای خود را چرب نموده و بعد در حمام با شامپو ملایم بشویید.

عسل:

عسل حاوبی مواد مغذی برای تارهای آسیب دیده مو می باشد ،ترکیب شیذر با عسل یک ماسک فوق العاده برای موهای خشک می باشد.در این ترکیب از 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل کمک بگیرید موهای شما را فوق العاده نرم و لطیف و درخشان می کند.

تخم کتان:

2 قاشق غذاخوری تخم کتان را در آب جوشانده وبعد از صافی عبور دهید و این مایع که ژله مانند است را به موها ماساژ داده و بعد از 1 ساعت بشویید،برای درمان خشکی و وزی مو بسیار فوق العاده و معجزه می کند.

ماست:

ماست پرچرب یک نرم کننده بسیار طبیعی و آبرسان است ، ترکیب ماست،عسل را به موها زده و ماساژ دهید و بعد از 45 دقیقه موها رابشویید.

میوه ها:

میتوانید از ترکیب  میوه موز و روغن نارگیل یک ماسک عالی تهیه کرده و به مدت 1 ساعت روی موها گذاشته و با کلاه بپوشانید بعد از حمام موهای زیبا و نرمی خواهید داشت.

تخم مرغ و روغن کرچک:

ترکیب روغن کرچک و زرده تخم مرغ باعث لطافت و درخشندگی و رفع خشکی مو می شود،برای این کار ترکیب 1 زرده تخم مرغ و 5 قاشق غذاخوری روغن کرچ را به موها زده و بعد از 1 ساعت موهایتان راشستشو دهید.

گفتار پایانی:

اگر کلا موهای خشکی دارید می توانید ماسک و نرم کننده مو را به ریشه موها بزنید،از ماسک های تست شده و مورد تایید استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.در صورتی که نمی خواهید از ماسک های خانگی استفاده کنید می توانید از شامپوها،سرم ،ماسک و آبرسان های مخصوص مو استفاده کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *