آرایش عروس و آموزش تکنیک های خاص برای میکاپ عروس به روش ماه سرا
آرایش عروس و آموزش تکنیک های خاص برای میکاپ عروس به روش ماه سرا

آرایش عروس و آموزش تکنیک های خاص برای میکاپ عروس به روش ماه سرا

با سلام خدمت عزیزان ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره آرایش عروس و آموزش تکنیک های خاص برای میکاپ عروس به روش ماه سرا نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

آرایش عروس:

آرایش عروس حالتی شبیه به آرایش‌های ملکه ها دارد. رژلب به همراه خط چشم و رژ گونه و بقیه تکنیک های آرایشی، آرایش صورت عروس را دو چندان می کند.در این مقاله آرایش عروس و آموزش  تکنیک های خاص معرفی می شود.

تکنیک های ارایشی قبل از روز عروسی:

به پاکسازی و زیبا سازی پوست خود بپردازید.

برای رفع جوش ها و لک ها اقدامات کلیدی را انجام دهید.

به دندان هایتان بسیار اهمیت بدهید چون زیبایی صورت عروس با دندان های سفید صد چندان می شود.

اگر مایل هستید موها و برو هایتان را ررنگ کنید دو هفته قبل از مراسم عروسی این کار را انجام دهید تا رنگ تثبیت شود.

میکاپیست خود را حتما یک ماه قبل از مراسم عروسی انتخاب کنید.و با او انواع کاتالوگ ها و عکس ها را ببینید و از او نظر و مشاوره بگیرید.

اصلی ترین لوازم آرایش و میکاپ عروس:

کرم پودر:

کرم پودر به منظور یکنواخت و صاف نشان دادن پوست استفاده می شود.و در بعض موارد برای پوشش و ترمیم دور چشم و یا جای زخم و جوش استفاده می شود،پی انتخاب رنگ کرم پودر بسیار مهم است چون در زیایی و جذابیت و تناسب آرایش بسیار ضروری است.

انواع کرم پودر:

مایع:

این ماده حاوی روغن و آب است و به راحتی در پوست پخش می شود و احساس سبکی به پوست می دهد.و ماده اصلی این کرم پودر امولوسیون است.

جامد:

کرم پودر جامد به صورت پودر ارائه می شود و در هنگام مصرف از اسفنج مرطوب استفاده می شود.

روغنی:

کرم پودرهای روغنی بسیار سنگین هستند و برای پوشش کامل صورت چند قطره آن کافی است.نکته مهم در کرم پودر های روغنی این است که قبل از مصرف ظرف آن را باید تکان داد.

رژ گونه مناسب عروس:

در میکاپ صورت، گونه ها در زیبایی نقش مهمی دارند. استفاده از رژ گونه مخصوص، به چهره جلوه خاصی می بخشد و صورتی همراه با نشاط و جذابیت ایجاد می کند. رژ گونه ها به صورت انواع پودر، کرم، ژل و مایع موجود هستند،که معروف ترین و پرکاربردترین آن نوع رژگونه پودری جامد است.

تکنیک استفاده از رژ گونه:

خط فرضی که از چشم به طرف پایین و روی صورت کشیده می شود، مرز شاخص  بین رژگونه و بینی است. هنگام ستفاده از رژ گونه باید دقت  کنید که، رژ به بینی زده نشو د و فاصله را رعایت کنید و میاوی با بینی قرار بگیرد. رژگونه  نباید بالاتر از بینی به طرف گونه ها و خط مو و شقیقه زده شود، چون برجستگی صورت را زیاد و به آن حالت کشیدگی به طرف بالا می دهد.

آرایش ابرو:

ابرو نقش بسزایی در آرایش و زیبایی صورت دارد،بطوریکه به ابرو لقب سلطان چهره را داده اند.آرایش صحیح ابرو مکمل و زیبایی چهره را چند برابر می کند.

در آرایش ابرو از دو روش می توانید استفاده کنید؛ رنگ ابرو ،مداد ابرو

رنگ ابرو:

رنگ ابرو در آرایش صورت نقش بسیار کلیدی دارد.و با رنگ ابرو می توان رنگ و حالت ابرو را تغییر داد (ابروی ضخیم،بور،کشیده تر)رنگ ابرو حالت نگاه را تغییر می دهد پس سعی کنید در انتخاب رنگ ابرو دقت فراوانی داشته باشید به عنوان نمونه ابروی بور را با کمی رنگ قهوه ای جذاب تر و ابروی تیره کمی روشن تر کنید تا جذاب تر شود.

مداد ابرو:

بعضی از عروس هابه علت حساسیت و یا کمبود وقت نمی شود از رنگ ابرو استفاده کرد در این موقع از مداد ابرو می توان کمک گرفت،نکته مهم در انتخاب مداد ابرو داشتن جنس بسیار عالی ،نرم و خوشرنگ بودن آن است.

رنگ مداد ابرو:

هرگز از مداد ابرو به رنگ قهوه ای تیره و رنگ های تیره استفاده نکنید،چون سایه قرمز دارد و آرایش شما را خراب می کند.و انتخاب رنگ مداد ابرو 1 درجه روشن تر از رنگ اصلی ابرو باشد و بهترین گزینه رنگ خاکستری است.

آرایش چشم:

در آرایش چشم از تکنیک های خاصی استفاده می شود،توجه به فرم و حالت چشم و رنگ چشم در میکاپ عروس بسیار مهم است.چون چشم از اعضاء مهم و حساس در زیبایی چهره است.

پوشاندن تیرگی دور چشم:

برای محو تیرگی دور چشم از کرم پودر و پنکیک استفاده می شود.برای نتیجه بخش تر بودن این تکنیک کرم پودر رنگ روشن را در کناره بینی و تا کناره لب استفاده کنید.و از کرم پودر های رنگ تیره برای پوشش پف زیر چشم و خط خنده استفاده می شود.و حالت جذابی به صورت می دهد.

خط چشم:

کشیدن خط چشم بخش بسیار مهم و بزرگی از آرایش چشم است.آرایش عروس و آموزش خط چشم در زیبایی چشم بسیار ضروری است.

خط چشم مناسب چشم های ریز:

این خط چشم روی پلک بالا کشیده می شود به صورت پهن و در خط زیر چشم و مژ ها به صورت خط باریکی کشیده می شود.

خط چشم مناسب چشم های درشت:

خط چشم بسته که در حاشیه چشم و روی پلک بالا و پایین کشیده می شود.

خط چشم مناسب چشم های گود:

این خط چشم که ترکیبی از خط چشم درشت و ریز است، و روی پلک بالا و پایین به صورت مورب کشیده می شود.

سایه چشم:

با استفاده از سایه می توان عیب های چشم مانند گودی چشم،پف زیر چشم و…را پوشش داد.

با کشیدن خط چشم،کار میکاپ چشم تمام نمی شود و تکنیک آخر که موجب جذابیت دو چندان چشم می شود،زدن سایه به چشم هاست.و انتخاب رنگ سایه بستگی به رنگ پوست،سن،مد و حالت چشم دارد.

طریقه زدن سایه به چشم:

در مرحله اول دور چشم ها، زیر ابروها و پلک ها را با سایه سفید یا نقره ای کم رنگزیر سازیکنید تا چشم ها شفافیت بیشتری داشته باشد، زدن سایه را از گوشه چشم به طرف دم ابروها شروع کنید. در هنگام زدن سایه روشن را به طرف بینی و سایه تیره را به طرف انتهای ابرو به شکل یک برگ طراحی کنید. ترکیب رنگ سایه بسیار مهم است.

زدن ریمل:

ریمل در انواع رنگ ها و مدل هاتولید و ارئه می شوند،ریمل های حجم دهنده،ضد آب و…انتخاب نوع ریمل برای میکاپ عروس بستگی به نوع و حجم مژه عروس دارد.آرایش عروس و آموزش زدن ریمل بسیار نکته ظریفی است.

برای زدن ریمل ابتدا مژه ها را فرمژه زده و برای ثابت ماندن مژه چند بار عمل فرزدن را تکرا کنید.و ریمل را به حالت زیگ زاگی به مژه ها بزنید.یعنی به حالت رفت و برگشتی یکبار مژ ها را به طرف بالا ریمل بزنید و یکبار از بالا به پایین،و بعد از خشک شدن ریمل با برس مخصوص مژه هارا از هم باز کنید تا جذابیت چشمانتان دو برابر شود.

آرایش لب:

بعد از چشم لب ها دارای جذابیت بیشتری در صورت است. در آرایش، از  رژ لب خیلی چرب یا خیلی خشک  نباید استفاده کرد. از رژ لب های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا روی لب ها به آرامی بخوابد و تکه تکه و خرد نشود.در این روز حتما از رژ هایی بار نگ شاد و سرحال استفاده کنید چون هیچ چیز به اندازه یک خنده جذاب و زیبا زیبایی چهره را نشان نمی دهد.

مراحل آرایش لب:

در مرحله اول با مدادخطوط  حاشیه لب ها را بکشید. این خطوط باید قرینه باشد، تا عیوب لب ها را پوشش دهد. و حتماباید مدادخط لب همرنگ 1 یا2 درجه تیره تر از رژ لب باشد و با سایه و رژگونه  هماهنگ باشد.

زدن رژ لب:

در مرحله بعد، رژ لب را به لب بالایی بزنید این کار را از تاج لب شروع کنید و به اطراف ادامه دهید. بعداز این که لب پایین را هم رژ زدید و حدود لب مرتب گردید، لب ها را تا 1 دقیقه روی هم نگاه دارید و از آشامیدن و صحبت کردن برای 1 الی 3 دقیقه دوری کنید تا شکل لب ها به رنگ رژ تغییر کند.

تداوم رژ لب:

برای تدوام بیشتر رژ لب با یک دستمال کاغذی لطیف و آغشته به کرم پودر، روی لب های خود بمالید تا چربی آن گرفته شود. سپس دوباره روی آن رژ بزنید. بعد با برس مخصوص لب ها را از همه جهات برس بزنید ،تا لب ها به طور کامل مشخص  و برجسته شود.

سخن آخر:

نکته مهم در این روز زدن یک عطر خوش بو و جذاب است تا هم دیگران و هم جناب داماد از در کنار شما بودن لذت ببرد.که چنین ملکه ای در کنارش است.پس به تمام تکنیک های آرایشی دقت و نکات آن را رعایت کنید و به تغذیه خود اهمیت بدهید.مانند یک ملکه در مجلس عروسی بدرخشید.آرایش عروس و آموزش تکنیک های خاص آرایش بسیار مهم وحیاتی است.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *