آموزش گام به گام ماساژ و اجرای تکنیک های خاص ماساژ
آموزش گام به گام ماساژ و اجرای تکنیک های خاص ماساژ

آموزش گام به گام ماساژ و اجرای تکنیک های خاص ماساژ

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره آموزش گام به گام ماساژ و اجرای تکنیک های خاص ماساژ نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

ماساژ نوازی با ریتم:

30 و 35 حرکت در دقیقه انجام می شود.در تمام جلسات ماساژ نوازی به روشی که شروع می شود پایان می یابد.در بدن بیمارانی که یک به سمت یا یکی از اعضاء بدنشان متورم است ماساژ را از بالای محل تورم شروع کرده و سپس پایین محل تورم را ماساژ دهید تا بدون درد و خونریزی اثرگذار باشد.دراین مقاله آموزش گام به گام ماساژ معرفی می شود با ما همراه باشید.

فشار در هنگام ماساژ:

در هنگام ماساژ نوازی ماساژور نباید با فشار زیاده روی روی پوست ماساژ انجام دهد.کف دست ماساژور باید کاملا با سطح پوست بیمار تماس داشته باشد و انگشتان دست نباید ازهم باز باشند.ماساژ باید به آرامی انجام شود و از حرکات کمتر و سخت ممانعت کرد.

ماساژ مالشی:

این ماساژ باعث باعث می شود که مایع مفصلی درون مفاصل زیاد شود و تونوس عضله بالا برود.در ماساژ مالشی دست ماساژور کاملا با پوست بیمار تماس دارد،و حرکات بصورت رفت و برگشت و با کمی فشار بر روی بدن بیمار انجام می شود.

انواع ماساژ مالشی:

ماساژ مالشی به چند روش انجام می شود؛ ماساژ مالشی اره ای،ماساژ مالشی شاخه ای،ماساژ مالشی بر بدن،ماساژ مالشی دنده ای.

ماساژ مالشی دنده ای:

ماساژ مالشی دنده ای با دو انگشت انجام می شود و به ماساژ گاز انبری معروف است.این ماساژ بیشتر در روی دست و پا انجام می شود و با کمک انگشت اشاره  و انگشت وسط در حالیکه در کنار یکدیگر هستند دست و پای بیمار انجام می شود.و بقیه دست ماساژور بص.رت جمع و بسته قرار می گیرد در پایان این ماساژ قوی استفاده می شود

ماساژ مالشی اره ای:

این روش ماساژ در تمام قسمت های بدن مخصوصا شانه ها انجام می شود و نحوه اجرای این تکنیک به این ترتیب است که دست را به حالت کاراته داشته بطوری که کف دست ها روبروی هم با فاصله سه سایز انگشت کوچک پایین و تکیه گاه دست باشد و انگشت شصت بالاتر قرار گیرد.دست ها در جهت مختلف به شکل اره روی وضع حرکت داده می شود.

ماساژ نوازی :

این روش را در مساژ نوازی انجام می دهیم،با این تفاوت که در حرکت به بالا درماساژ نوازی دست ماساژ دهنده کاملا با پوست بیمار در تماس بوده و هنگام  برگشت آن کناره خارجی انگشتان کوچک به آهستگی انجام می شود و

ماساژ مالشی بر بدن:

این نوع ماساژ برخلاف ماساژ اره ای پشت دست ها روبروی هم قرار گرفته و کف دست از هم فاصله می گیرند بطوریکه انگشتان نسبت به طرف پایین وانگشتان کوچک طرف بالا قرار می گیرد در این نوع ماساژسطحی که با پوست بیمار در تماس است کناره خارجی انگشت اشاره و قسمت داخلی انگشت شصت می باشد.این نوع ماساژ بیشتر بر روی مفصل انجام می شود همانند مفاصل شانه،زانو،مچ دست و مچ پا و به روشی های دیگر ماساژها مراحل آخر به صورت نوازشی متحد المرکز انجام می شود.

ماساژ فشاری:

ماساژ فشاری این ماساژ تاثیر زیادی روی سلول های چربی زیر پوستی عضلات رباط ها و مایعات درون مفصلی دارد.در این روش قسمت های شصت و پایه شصت و پاشنه دست مورد استفاده قرار می گیرد.و ماساژور در قسمت طولی بیمار قرار گرفته و با قسمت های شصت و پایه شصت فشاری روی عضو بیمار به طرف بالا حرکت رفت را انجام می دهند و حرکت برگشت،کنار خارجی دست انگشت کوچک به طرف پایین می آید.

انواع ماساژ فشاری:

ماساژ فشاری با پاشنه دست:

این ماساژ همانند ماساژ های فشاری دایره ای است با این تفاوت که فشار از ناحیه پاشنه دست روی عضو بیمار به شکل دایره ،دست باز در جهت انجام و در پایان ماساژ نوازشی انجام می شود.ماساژ فشاری 1 به 4 برای انجام ماساژ فشاری ماساژ دهنده در طول عضو بیمار قرار گرفته با یک دست،دست بیمار را ثابت نگه داشته دست دیگر چهار انگشت را به هم چسبانیده و شصت را آزادکرده ،در این مرحله شصت به طرف چهار انگشت بسته حرکت می کند.

ماساژ مشت و مال و تکنیک اجرای آن:

ماساژ مشت و مال دراین ماساژ،ماساژ دهنده باید در قسمت عرض بیمار قرار گیردچهار انگشت  دو دست بهم چسبیده بطوریکه هر دو دست در جهت مخالف هم و به صورت دایره ای حرکت داده می شوند،

روش دیگر این ماساژ این است که دستی را بصورت چهار انگشت بسته روی هم قرار داده و جهت عقربه های ساعت حرکت دایره ای در سه جهت داخل،وسط و خارج انجام می دهیم و درپایان همانند روش های قبل عمل ماساژ نوازشی مستقیم را انجام می دهید.

ماساژ دایره ای:

این روش ماساژ بر روی سر بیمار انجام می شود و هدف آن تسکین سر درد است و آرامش اعصاب و تغذیه بهتر پیاز مو استفاده قرار می گیرد.روش ماساژ ابتدا انگشتان را از هم باز نموده و از دو طرف  سر خود موها را به حالت دورانی روی سطح پ.ست سر ماساژ داده سپس دست ها را از روی سر برداشته و بعد از چند لحظه مجددا تکرار نمائید.این روش ماساژ را خود شخص هم می تواند انجام دهد.

ماساژغلتیدن:

این نوع ماساژ مخص.ص عضلات بزرگ بدن مانند کمر،ران و بازو انجام می شود.این روش عمقی بوده و برای آرامش دادن به عضله به کار می رود.و در این روش از آرنج تا بازو ادامه پیدا می کند به این صورت که دوشصت در کنارهم بازو را در دست گرفته و با حالت تکان دادن به بالا و پایین حرکت انجام می شود.

مشت ومال عادی:

ماساژ دهنده در طول عضو بیمار قرار گرفته و یک دست را  روی شانه قرار داده و دیگر دست روی عضو مورد نظر ماساژ بصورتیکه شصت ثابت و چهار انگشت دیگر به طرف بیرون حرکت داده می شود و در پایان ماساژ نوازی مستقیم انجام می شود.

مشت و مال طولی:

این نوع ماساژ روی عضله های بازو و ران انجام می شود.ماساژ دهنده در طول عضو بیمار قرار می گیرد و یا دو دست عضو بیمار را گرفته بطوریکه یک دست در پایین و یک دست در قسمت بالا قرار دارد و آنگاه دست ها به نوبی جابجا می شوند و عضله را به نوبت در انتها گرفته و رها می کنندو سپس حرکت را به طرف بالا انجام می دهد، در این روش انگشت شصت باید روی عضله لیز بخورد و در پایان مانند روش های قبلی ماساژ نوازی انجام شود.آموزش گام به گام ماساژ کمک فراوانی به افرادی که علاقه به این نوع ورزش دارند می کند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *