کانتور و آموزش گام به گام کانتور به شیوه ماه سرا برای جذابیت بیشتر
کانتور و آموزش گام به گام کانتور به شیوه ماه سرا برای جذابیت بیشتر

کانتور و آموزش گام به گام کانتور به شیوه ماه سرا برای جذابیت بیشتر

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره کانتور و آموزش گام به گام کانتور به شیوه ماه سرا برای جذابیت بیشتر نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

تعریف کانتور:

کانتور کردن یعنی نزدیک کردن حالت صورت به حالت بیضی شکل با استفاده تکنیک هایلایت و رنگ های تیره،چون ایده آل ترین فرم صورت برای آرایش صورت های بیضی شکل است.

فواید کانتور:

با استفاده از تکنیک کانتور قسمت های مختلف صورت اعم از استخوان فک و گونه برجسته تر و اطراف بینی لاغرتر و زیباتر جلوه می نماید.تکنیک کانتور ایجاد نوعی خطای دید است.

انواع کانتورها:

کانتورها همانند دیگر محصولات آرایشی دارای تنوع زیادی هستند و متناسب با هرنوع پوستی تولید و ارئه می شود.در ادامه انواع کانتور معرفی می شود.

کانتور پودری:

کانتور پودری به پوست حالت ماتی می دهد.و کار کردن با این نوع کانتور نیاز به مهارت زیادی دارد.

کانتورکرمی:

این کانتور به شکل کرمی در بازار موجود است و به شکل استیکی(نیمه جامد)ویا پلتی می باشد.و برای افراد مبتدی توصیه می شود،چون محو و ترکیب آن بسیار آسان است.

آموزش گام به گام تکنیک کانتور:

برای داشتن پوستی جذاب و زیبا بعد از استفاده از کانتور باید تکنیک های صحیح و اصولی را بلد باشید.زیرا کم و یا زیاد استفاده کردن از کرم می تواند به جذابیت پوست شما خدشه وارد کند.

آماده کردن پوست:

برای شروع آؤایش و قبل از کانتور زدن پوسا را پرایمر زده و تمام پوست صورت را با کرم پودر مناسب پوشش کامل بدهید.برای لکه های پوستی و کبودی زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید.وبا استفاده از یک بارش متناسب پوست خود را به طور کامل پوشش دهید و با استفاده از یک تثبیت کننده کانسیلر و کرم پودر را روی صورت خود تثبین کنید.

بهترین کانتور مناسب پوست:

انتخاب براش و کانتور مناسب با آرایش صورت بسیار مهم است.بهترین کانتور بهتر است حالت کرمی داشته باشد.و رنگ آن مات باشد هرگز از رنگ روشن برای کانتور زدن استفاده نکنید.برای کانتور زدن در اطراف بینی از قلم های کوچک استفاده کنید تا تسط بیشتری داشته باشیدو کار یکدستی به شما تحویل دهد.

پیشانی بلند:

در کانتور کردن صورت باید به شکل صورت توجه زیادی داشته باشید. اگر پیشانی بلندی دارید،حتما بایددرقسمت خط رویش موها، از رنگ  تیره استفاده شود تا پیشانی کوتاه تر به نظر برسد.

برجسته کردن گونه ها:

برای برجسته شدن گونه ها ابتداخط کانتور که در زیر استخوان گونه است را بکشید بعد توسط براش با حرکت های براش به سمت بالا و چرخشی خط کانتور را محو کنید محو کنید و در انتها رژگونه هلویی بزنید.

کوچک نشان دادن بینی:

یکی از اجزاء صورت که با استفاده از کانتور می توان آن را زیباتر نشان داد بینی است.برای باریک تر به نظر رسیدن بینی، دو خط موازی دو طرف استخوان بینی بکشید و اگر تمایل دارید استخوان فک و چانه نیز   باریک تر به نظر برسدد، می توانید از مقداری کرم کانتور تیره برای این قسمت ها استفاده کنید.

 کانتور بینی عقابی:

برای میکاپ این فرم بینی بین ابروها از هایلایتر به شکل مثلث استفاده کنید تا یک خطای دی ایجاد کند،و طوری به نظر برسد که بینی به طرف بالا کشیده شده است.

بینی باریک:

برای میکاپ این نوع از بینی ها بهتر است  با استفاده از کرم کانتور در دو خط صاف روی هر دو طرف پل بینیبکشیدتا با ایجاد حالت هایلایت، ضخامت آن را کمی بیشتر نشان دهد. در این عکس نحوه زدن کانتور به اطراف انواع بینی را نشان میدهد.

ترتیب محو کردن رنگ تیره کانتور روی پوست:

وقتی کرم کانتور را بر روی قسمت های صورت قرار دادید،با استفاده از یک اسفنج  مخصوص آرایش، تمام قسمت های صورت که  آغشته به کرم کانتور تیره است. را با ضربات آرام  و پی در پی روی پوست پخش کنید تا هیچ رد خط رنگی از کرم کانتور روی پوست باقی نماند و یک هاله از این کرم روی پوست جلوه کند. این کار را به آرامی و با حوصله انجام دهید و اصلا اسفنج را روی پوست نکشید. چون با این کار کرم پودر از روی پوست پاک شده و یک کانتور دقیق و حرفه ای را از دست خواهید داد.

 طریقه تثبیت کردن کانتور:

وقتی کار ترکیب کردن کرم کانتور تیره روی پوست تمام شد،در صورت نیاز می توانیدبقیه  قسمتهای صورت که با کانتور تیره رنگ نشده است  را با کرم پودریا کانسیلر ، روشن تر کرده و قسمت های کانتور شده را باکمک پودر ارایشی یا پودر فیکساتور، روی صورت تثبیت کنیدو ماندگاری آن افزایش دهید. با استفاده از یک براش تمیز و بزرگ می توانید یک لایه نازک از این پودر تثبیت کننده را همه جای صورت بزنید.و قسمت های اضافی را محو کنید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *