انواع تراپی مو و راه های درمان موهای خشک و آسیب دیده
انواع تراپی مو و راه های درمان موهای خشک و آسیب دیده

انواع تراپی مو و راه های درمان موهای خشک و آسیب دیده

با سلام خدمت همراهان عزیز ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره انواع تراپی مو و راه های درمان موهای خشک و آسیب دیده نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

علت خشک آسیب دیدن موها:

خشک شدن تارهای باریک مو و در معرض مواد شیمیایی غیر مناسب قرار گرفتن ، بیماری های مختلف، آلودگی های محیطی، اثرات نور خورشید و …آسیب هایی هستند که هر روز موهای شما را تهدید می کنند.و باعث خشک شدن موهای شما می شود.در این مقاله انواع تراپی مو و راه های درمان موهای آسیب دیده به شمامعرفی می شود.

تفاوت موی سالم و آسیب دیده :

درسطح موی سالم ،شکستگی خاصی دیده نمی شود. موی سالم  شفاف و کاملا براق است، دارای موخوره و زبر و خشنی نیست. ولی موی آسیب دیده شفافیتی ندارد، بسیار وز روی سطح آن دیده می شود و  مساله بسیار مهم در موی آسیب دیده این است که بسیار زبر و شکننده است. هنگام برس کشیدن تکه تکه می  شود،حالت پذیر نیست و رشد طولی آن بسیار کم است.

تکنیک های کمک به موهای آسیب دیده کدام است؟

به هر نوع تکنیک ویتامینه و پروتئینه و کمک به سلامت از دست رفته مو،تراپی مو گفته می شود.به این روش ها احیاء مو هیدراته و کراتینه نیز گفته می شود.انواع تراپی مو و راه های درمان موهای آسیب دیده که هر بانویی باید با آن آشنا باشد.

تراپی چیست؟

تراپی  احیاء موی آسیب دیده است و انواع مختلفی دارد،مانند: آرگان تراپی، کره تراپی،بوتاکس تراپی،خاویار تراپی، پلکس تراپی و…را می توان نام برد.

نکته مهم قبل از آغاز به تراپی مو:

قبل از شروع به  تراپی مو فراموش نکنید اگر ریزش موی ارثی دارید، حتما با متخصص پوست و مو درباره باید استفاده از  محصولات آبرسان و مواد تراپی مشورت کنید.

مواد موجود در محصولات تراپی مو:

  مواد موجود درمحصولات تراپی مو شامل؛ ویتامین ها،مواد معدنی، کاندیشنرهای آبرسان قوی و پروتئین ها هستند که با نفوذ درساقه مو، مواد غذایی از دست رفته مو را به کوتیکل ها بازگردانده و موجب استحکام بیشتر موها می شوند.

انواع تراپی مو:

ازون تراپی:

ازون تراپی  یکی از شیوه های نوین  برای حل مشکلات  اساسی مو و پوست سر است. این تکنیک که با دستگاه تبدیل اکسژن به ازون انجام می شود با عث تقویت ساقه و فولیکول های مو  می شود و از ریزش مو جلوگیری ، شکنندگی مو و شوره سر می کند و باعث افزایش ضخامت تارهای مو و  افزایش حجم موها می شود.

آرگان تراپی:

روغن آرگان که از درختی در نواحی جنوب شرقی مراکش است،و حاوی مواد مغذی و ترمیم کننده است و از ریزش موی سر جلوگیری می کند.ساختار ابریشمی روغن معجزه آسا سبب ایجاد حس نرمی،لطافت،رفع شکنندگی و جلوگیری از ایجاد موخوره در تارهای مو می شود.این روغن می تواند به عنوان یک عامل محافظت کننده،ضد آفتاب و آنتی اکسیدان مو عمل کرده و با تقویت کراتین مو،سبب افزایش استحکام و احیاء مو می شود.

فواید آرگان تراپی:

ترمیم کننده مو و ضد موخوره

رطوبت رسانی و تقویت موهای خشک و آسیب دیده

نرم کننده و حجم دهنده مو و حالت بخشی به موها

رفع شکنندگی تارهای مو

درخشان کننده موها

نحوه آرگان تراپی مو:

چند قطره ازروغن آراگان را روی موی کمی مرطوب ریخته و به آرامی ماساژ داده شود.و بعد از 5 دقیقه ماساژ دادن موهای خود را با استفاده از کلاه حمام بپوشانید و با حرارت ملایم سشوار بگذارید گرم شود و بعد از 1 ساعت بشویید.

 اولاپلکس تراپی:

اولا پلکس یک محصول بسیار قوی برای درمان  موهای آسیب دیده از رنگ و دکلره زیاد است،اولا پلکس باعث ترمیم دی سولفید و ساقه های شکسته مو می شود.و باعث درمان تارهای آسسب دیده و تقویت مو می شود.

موارد استفاده اولا پلکس:

ترکیب در رنگ مو
ترکیب در دکلره

فواید استفاده از اولاپلکس:

با استفاده از اولا پلکس بانوان می توانند رنگ دلخواه  خود را بدون کمترین آسیبی به موهای خود بزنند.و در ترکیب اولا پلکس هیچونه روغنی وجود ندارد.و با تکنیک کراتن کاملا متفاوت است و مناسب برای بانوانی است که موهایشان بسیار آسیب دیده است.

پروتئین تراپی:

پروتئین تراپی استفاده از محصولاتی است که دارای پروتئین  مورد نیاز مو ها است و به راحتی جذب مو می شود و برای ترمیم و تقویت کراتین ساقه مو بسیار مفید است. و خاصیت ارتجاعی موها و حفظ و زیبایی مو را برمی گرداند. توصیه می شود پروتئین تراپی حتما در آرایشگاه و به دست افراد مجرب و ماهر انجام شود.

خاویار تراپی:

ترکیبات موجود در خاویار بسیار غنی و مغذی است و باعث احیاء و تقویت فیبر مو می شود ،گره های مو را ازبین می برد و حاوی اسید آمینه،اسید چرب و پروتئین و عناصر کمیابی است که باعث التیام موخا آسیب دیده می شود.ویتامین های موجود در خاویار خواص آنتی اکسیدانی دارند و ترکیبات حاویار شامل انواع روغن های آرگان،املا و کاملیا ونارگیل است که باعث درخشش و براقی موها می شود.و خاصیت ضد آلرژی داردو بعد از انجام اولین مرحله از خاویار تراپی شما می توانید نتیجه معجزه آسای آن را به چشم خود ببینید.

خاویار تراپی مناسب چه موهایی است؟

موهای وز دار

موهای نازک

موهای کم حجم

موهایی که به طور مداوم رنگ یا دکلره شده

موهای آسیب دیده

موهای پر گره

موهای کدر

اثرات خاویار تراپی:

با اجرای تکنیک خاویار تراپی روی موها،موها از ریشه تا انتها مرطوب شده ،قوی تر ،براق تر  و درخشان تربه نظر می رسد.و برای موهای بسیار خشک و آسیب دیده بسیار توصیه می شود و اجرای این تکنیک برای  موهای سالم نیز بسیار بی ضرر و مفید است.

روش استفاده از خاویار تراپی:

ماسک خاویار را بعد از شستشو روی سرتان ماساژ داده و با فویل قلع کاور می شود ، و به مدت20 دقیقه زیر یک دستگاه بخار یا سشوار قرار می گیرید و بعد موهایتان را می شویید.چون ماسک خاویار با حرارت بیشتر عمل می کند.

هیدروتراپی:

 اصطلاح هیدروتراپی به معنی آب درمانی است که این تکنیک با ماساژ همراه است و یک نوع تکنیک درمانی محسوب می شود که باعث بهبود سیتم گردش خون در بدن می شود این تکنیک معمولا همراه با آب گرم و سرد است که توصیه می شود زیر نظر یک متخصص انجام شود.

روش هیدرو تراپی:

اجرای این تکنیک در محیط گرم مانند حمام  انجام می شود ،بدین صورت که در ابتدا آب را به مدت 20 ثانیه روی سر ریخته و سپس با اب سردتر به مدت 20 ثانیه شروع به ماساژ همزمان موها می کنند با این روش جریان گردش خون در کف سر بهبود می یابد.برای هیدرو تراپی سعی کنید حتما با متخصص پوست مشورت کنید.

منبع:مجله ماه سرا

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *