معرفی اهمیت رژ لب بین لوازم آرایشی و معیارهایی برای انتخاب بهتر
اهمیت رژ لب بین لوازم آرایشی و معیارهایی برای انتخاب بهتر

اهمیت رژ لب بین لوازم آرایشی و معیارهایی برای انتخاب بهتر

با سلام خدمت همراهان عزیز مجله سلامت وزیبایی ماه سرا. در این مقاله قصد داریم تا شما را با اهمیت رژ لب بین لوازم آرایشی و معیارهایی برای انتخاب بهتر آشنا کنیم.

اهمیت رژ لب بین لوازم آرایشی و معیارهایی برای انتخاب بهتر

رژ لب یکی از لوازم آرایشی است که به دلیل تاثیر مستقیم روی زیبایی خانم ها دارای اهمیت بالایی است. لذا انتخاب رنگ مناسب میان اینهمه تنوع رنگ در بین رژ های موجود کار سختی است. اصلی ترین معیار شناسایی و انتخاب رژ لب ، تناسب رنگ آن با رنگ صورت شماست. اگر این نکته را رعایت کنید آرایشتان نتیجه ی مطلوب تری را برای شما به ارمغان می آورد.

 

یک راه ساده برای شناسایی رنگ پوست

رنگ های پوست برای انتخاب رژلب مناسب به سرد و گرم تقسیم میشود. به رگ های داخل مچ دستتان نگاه کنید . اگر رگ مچ دستتان آبی یا بنفش رنگ بود رنگ پوست شما سرد است. اگر رگ ها به رنگ سبز دیده میشوند رنگ پوست شما گرم است. این تکنیک میتواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند.

 

معیار های انتخاب رژلب

 

رنگ رژلب متناسب با رنگ پوست

عده ای از خانم ها هنگام خرید رژ لب صرفا با توجه به رنگ رژ لب آن را خریداری میکنند. اما بعد از خرید و تست در منزل روی لب از خرید خود چندان راضی نیستند. مهم ترین معیار انتخاب برای رژلب تناسب رنگ رژلب با رنگ پوست شماست. با رعایت این نکته میتوانید از انتخاب خود رضایت کامل داشته باشید.

پوست روشن (سرد)

خانم هایی که پوستشان روشن است اکثر رنگ ها برایشان مناسب است به همین دلیل دستشان بازتر است و قدرت انتخاب بیشتری دارند. اما رنگ های صورتی ، هلویی ، مرجانی و قرمز میتواند زیبایی ویژه ای به شما ببخشد. توجه کنید اگر پوستتان خیلی سفید است ازرژ های تناژ طلایی استفاده نکنید چون این سبک رنگ شما را بیحال نشان میدهد.

پوست گندمی (معمولی)

افراد زیادی دارای پوست گندمی و معمولی هستند. رژلب های با رنگ تمشکی و ارغوانی میتواند بهترین انتخاب برای این افراد باشد. اما رنگ هایی مثل مسی ، نارنجی و رنگ های تناژ بنفش هم میتواند برای این رنگ پوست مناسب باشد.

پوست سبزه و تیره(گرم)

خانم هایی که پوست سبزه یا تیره دارند در انتخاب رژ لب باید دقت کنند. تا علاوه براینکه پوستشان تیره تر دیده نشود ، رژلب زیبایی مضاعفی به آنها بدهد. رنگ هایی که برای این نوع پوست میتواند مناسب باشد قهوه ای ، زرشکی، شرابی و رنگ هایی با تناژ بنفش است.

 

جنس لب معیاری مهم برای انتخاب رژلب

سعی کنید در انتخاب رژ لب به جنس لب هایتان توجه کنید. افرادی که لب های خشکی دارند بهتر است از رژ لب هایی استفاده کنند که خاصیت آبرسانی دارند . رژلب مناسب برای لب های خشک ، رژلب های مایع و براق است. استفاده از رژلب مات لبهارا خشک تر میکند.

 

روش صحیح تست رژ لب

هنگام انتخاب رژ لب برای تست رنگ آن از روی دست استفاده نکنید. چراکه تناژ رنگ روی دست با رنگ لب متفاوت است. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید رژ را نوک انگشتتان تست کنید چون رنگ پوست نوک انگشت خیلی نزدیک به رنگ لب است.

 

تاثیر رنگ رژلب در چگونه دیده شدن لب

یکی از دلایل اهمیت رژلب در آرایش بزرگ تر یا کوچک تر نشان دادن لب ها است. رنگ قرمز بخاطر برگرداندن نور باعث میشود لب ها حجیم تر دیده شوند. اگر لب های درشت و حجیمی دارید و میخواهید کوچک تر بنظر برسند سعی کنید رنگ رژلبتان نزدیک رنگ پوستتان باشد. و برای ظریف تر دیده شدن لب میتوان ازرنگ قهوه ای تیره یا بنفش تیره استفاده کرد.

 

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *