شوره و خواص و ترکیبات شامپوهای ضد شوره مناسب موهای خشک
شوره و خواص و ترکیبات شامپوهای ضد شوره مناسب موهای خشک

شوره و خواص و ترکیبات شامپوهای ضد شوره مناسب موهای خشک

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا دراین مقاله می خواهیم درباره شوره و خواص و ترکیبات شامپوهای ضد شوره مناسب موهای خشک نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

تعریف شوره:

سبوم ترشح شده از غدد سباسه،باعث نرمی موها و پوست سر می گردد.اما تجمع چربی ها باعث جذب غبار،دوده،سلول های مرده و سایر آلودگی های محیطی بر روی مو ها و پوست سر می گردد.در این مقاله شوره و خواص و ترکیبات شامپوهای مناسب معرفی می شود.

شامپو ضد شوره:

امروزه شامپو ها،به عنوان تنها شوینده های مناسب جهت تمیز نمودن مو هاو آلودگی ها شناخته می شوند. بیشتر شامپو های موجود در بازار حاوی مواد شوینده دارای سولفات بوده که باعث ایجاد مواد سمی از جمله دیوکسان می گردند.

دیوکسان چیست؟

دیوکسان یک نوع ماده سمی است که از طریق پوست جذب خون گردیده و باعث ایجاد عوارض ناخواسته در بدن  انسان می گردد.شوره و خواص و ترکیبات شامپوهای ضد شوره که آشنایی با آن برای همه افراد مهم است.

ترکیبات شامپوهای ضد شوره:

سیکلوپیروکس:

سیکلوپیروکس یک ترکیب قوی ضد قارچ بوده که جهت درمان بیماران مبتلا به درماتیت سبورئیک(التهاب همراه با شوره پوست سر)بسیار مناسب می باشد.این ماده علاوه بر از بین بردن قارچ مالاسزیا گلوبوزا(عامل اصلی ایجاد شوره)،باعث کاهش التهاب و خارش پوست سر می گردد.طی تحقیقات بالینی انجام شده در نقاط مختلف دنیا عملکرد موثر و ایمنی کافی سیکلوپیروکس در درمان درماتیت سبورئیک و شوره شدید پوست سر به اثبات رسیده است.

پیروکتون اولامین:

پیروکتون اولامین یا اکتوپیروکس به علت تاثیر بهتر و فاقد عارضه بودن جایگزین زینک پیریتیون در شامپوهای ضد شوره شده است. این ماده به عنوان یک ترکیب ضد قارچ و ضد باکتری پوست سر را دربرابرمیکروارگانیسم بیماری زا محافظت می نماید.همچنین به عنوان یک ترکیب ضد شوره،در کاهش التهاب پوست  سر و رفع پوسته پوسته شدن آن موثر می باشد.

زینک پی سی ای:

زینک پی سی ای،علاوه بر تنظیم میزان ترشحات غدد چربی پوست سر،خاصیت قوی ضد باکتری و ضد قارچ دارد.این ماده منع از ایجاد بوی نامناسب پوست سر می گردد.

اسید سالیسیلیک:

اسیدسالیسیلیک به عنوان یک ترکیب لایه بردار وکراتولیتیک نقش موثری را در رفع شوره های چسبنده پوست سر ایفا می نماید.این ماده با لایه برداری موثر،سلول های مرده سطح پوست را پاک نموده و مانع از تشکیل شوره بر روی پوست سر می گردد.

روغن کانادین:

روغن کانادین ،این ماده از یک گیاه در شمال کاندا به دست می آید که با مهارآنزیم 5 آلفا دوکتاز باعث کاهش ترشحات غدد چربی پوست سر می گردد.همچنین باعث تسکین التهاب و کاهش قرمزی و خارش پوست سر می گردد.

اسیدهای آمینه:

اسیدهای آمینه ،ضمن تقویت ریشه و تارهای مو و افزایش رطوبت رسانی،از ایجاد آسیب های محیطی به آنها جلوگیری به عمل می آورد.

ملاتین:

این ماده حاصل تحقیقات گسترده شرکت لوکاس مایرکاندا بوده که قاد است با تحریک ایجاد رنگدانه های طبیعی مو،باعث پیشگیری از سفید شدن آنها گردد.

عصاره برگ سبز چای:

عصاره برگ سبز چای دارای اثرات قابض و ضد میکروبی است و مانع از تشکیل شوره روی پوست سر می گردد.خاصیت دیگر عصاره چای سبز،اثرات ضد التهابی و ضد خارش آن می باشد که کمک شایانی به درمان بیماران مبتلا به درماتیتسبورئیک می نماید.

عصاره آویشن:

عصاره آویشن،تاثیر بسزایی در کاهش شوره و علائم همراه آن مانند التهاب و خارش ایفا می نماید.

کراتین:

پروتئین هیدرولیزه کراتین به علت تشابه زیاد با ساختار کراتین مو،در ترمیم و باز سازی لایه های آن موثر می باشد.همچنین با ایجاد لایه ای محافظ بر روی تارهای مو،مانع از تخریب آنها در اثر عوامل آسیب رسان و آلودگی هوا می گردد.

کلاژن:

مشتقی گیاهی بوده که مخلوطی پیچیده از الیگوساکاریدها و گلیکوپروتئین می باشد.این ماده جایگزین پارابن بوده و به عنوان یک مرطوب کننده موثر باعث نرمی . لطافت کو و پوست سر می گردد.این ماده همچنین با ایجاد لایه ای محافظ مراقبت ویژه ای از موها در برابر عوامل مضر محیطی به عمل می آورد.

کمپلکس:

این کمپلکس ترکیبی از دکسپانتنول،آلفا بیزابولول و عصاره گیاه بابونه بوده که دارای خواص استثنایی ضد میکروبی،ضد التهاب و ضد خارش می باشد.

ویژگی شامپوهای ضد شوره:

*رفع کامل شوره های خشک و مقاوم به درمان

*کاهش قرمزی،خارش و حساسیت پوست سر

*جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ های مولد شوره

*احیاء کننده موهای خشک و آسیب دیده و پیشگیری از موخوره

*مناسب جهت مصرف بانوان و آقایان

*فاقد سولفات،فاقد نمک،فاقد پارابن

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *