آموزش گام به گام مراحل مانیکور در منزل به روش ماه سرا
آموزش گام به گام مراحل مانیکور در منزل به روش ماه سرا

آموزش گام به گام مراحل مانیکور در منزل به روش ماه سرا

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره آموزش گام به گام مراحل مانیکور در منزل

به روش ماه سرا نکاتی رابیان کنیم با ما همراه باشید.

مانیکور چیست؟

مانیکور انجام کار زیبایی و بهداشتی بر رویی ناخن ها است و شامل پرکردن،زیبایی لبه ناخن ،از بین بردن پوست مرده صفحه ناخن،ماساژ و درمان است.و به این کارها به انگلیسی پدیکور می گویند.

تاریخچه مانیکور:

مانیکور در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰  در فرانسه و انگلیس ،بسیار پرطرفدار بوده است. به علت سادگی و ظاهر طبیعی و تمیز ناخن است.

آموزش گام به گام مراحل مانیکور در منزل به روش ماه سرا:

1.تمیز کردن ناخن از لاک های قبلی:

این نوع مراحل از مانیکور بهتر است هفته ای یک بار انجام شود.

لاک قبلی را با پد آرایش آغشته به لاک پاک کن پاک کنید.پد را چند ثانیه روی ناخن آهسته فشار دهید.سپس به سمت نوک ناخن ها بکشید با چند بار تکرار این حرکت تمام لاک از روی ناخن ها پاک می شود.

2.سوهان مقوایی:

با سوهان مقوایی ناخن ها را به فرم دلخواه شکل دهید.از کناره ناخن به سمت مرکز سوهان را بکشید.به هیچ عنوان به صورت حرکات رفت و برگشت سوهان را به ناخن نکشید.سوهان را باکمی زاویه از زیر ناخن ها بکشید.تا زمانی که تیزی ناخن ها برطرف شود. این کار را ادامه دهید.گوشه های ناخن را زیاد سوهان نکشیدزیرا سبب ضعیف شدن ناخن ها می گردد.به هیچ عنوان از سوهان فلزی استفاده نکنید،زیرا سبب تضعیف نوک ناخن و ورقه ورقه شدن آن می شود.

3.کوتیکول:

کوتیکول ریموور را به اطرف ناخن ها بمالید.و یک دقیقه صبر کنید.کمی پنبه دور چوب مخصوص مانیکور بپیچید و پوسته های اضافی اطراف ناخن ها را به سمت بیرون هل دهید.از گوشه گیر فلزی یا قیچی برای این کار استفاده نکنید،زیرا سبب سفت و ضخیم شدن کوتیکول ها می شوند.با سر دیگر چوب زیر ناخن ها را تمیز کنید.

4.استفاده از برس:

دست ها را بشویید و با یک برس نرم زیر ناخن ها را تمیز کنید و روی ناخن ها را با پنبه آغشته به لاک پاک کن تمیز کنید.اگر حتی کمی چربی روی سطح ناخن ها باقی بماند،لاک به خوبی روی آن نمی چسبد.روی سطح ناخن ها را بافر بکشید تا سطحی براق و یکدست حاصل شود.این کار سبب تحریک ریشه ناخن و افزایش رشد ناخن ها می گردد.

5.استفاده از محلول ساینتی فیک:

اگر ناخن ها نرم هستند و یا براحتی می شکنند،کمی از محلول ساینتی فیک را به نوک ناخن ها بمالید.مواظب باشید تا محلول به پوست اطراف و یا زیر ناخن ها مالیده نشود.برای کسب نتیجه بهتر توصیه می کنیم از این محلول فقط یک یا دوبار در هفته استفاده گردد. اجازه دهید محلول کاملا خشک شود سپس مراحل بعدی مانیکور را ادامه دهید.

6.بیس کوت:

بیس کوت را بر روی تمام سطح ناخن بمالید.چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود.این محلول بر روی ناخن سطح کمی چسبناک ایجاد می کند که همین امر سبب بهتر چسبیدن لاک به ناخن می شود.اگر ناخن ها حساس و شکننده هستند از بریربیس نیز استفاده نمایید.هر دو این محصول از ناخن ها محافظت می کنند و به پیگمنت های رنگی داخل لاک اجازه نمی دهند که جذب ناخن شوند.و از طرفی دوام مانیکور شما را نیز افزایش می دهند.

7.رنگ لاک:

محدوده وسیع لاک ها برای هرنوع سلیقه رنگی مناسب دارد.از طرفی با توجه به نوع سلیقخ خود می توانید رنگ دلخواهتان را خودتان بسازید. لایه های رنگ های مختلف را بر روی ناخن بزنید تا در انتها رنگی منحصر به فرد پدید آید.

8.شیشه لاک:

قبل از استفاده از لاک،شیشه آن را تکان دهید یا بر روی یک سطح بغلتانید.برای نتیجه بهتر دو یا سه بار لاک را بر روی ناخن بمالید.

9.کالر فیکس:

برای جلوگیری از لب پر دن و خراشیدن لاک،یک لایه کالرفیکس روی لاک بمالید تا هم دوام لاک روی ناخن بیشتر شودو هم درخشش خاصی به لاک بدهد.

10.خشک کردن لاک:

در انتها محلول ماوادرای را روی ناخن ها بمالید تا کمتر از یک دقیقه لاک شما خشک شود و رنگ آن تثبیت شود.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *