مراقبت-از-پوس مراقبت از پوست و زیبایی در روزهای قشنگ پاییز و زمستان
مراقبت از پوست و زیبایی در روزهای قشنگ پاییز و زمستان

مراقبت از پوست و زیبایی در روزهای قشنگ پاییز و زمستان

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره مراقبت از پوست و زیبایی در روزهای

قشنگ پاییز و زمستان نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پوست:

پوست تجلی گر زیبایی است.و لایه های سطحی پوست مستعد خشکی است.و همین امر سبب کدر شدن پوست می گردد.و در روزهای گرم و داغ تابستان و روزهای سرد زمستانی پوست در معرض آسیب های فراوانی قرار دارد.مخصوصا در ساعات پایانی روزهای تابستان،برای جلوگیری از تاثیر این تغییرات فصلی مراقبت از پوست و زیبایی در فصل پاییزو زمستان باید رعایت شود با ما همراه باشید تا با این مراقبت ها آشنا شوید.

علت خشکی پوست در پاییز و زمستان:

در پاییز و زمستان به علت کم شدن رطوبت، هوای سرد و وسایل گرمایشی داخل منزل،باعث خشک شدن پوست و آسیب زدن به  پوست می‌شود. و منجر به ایجاد ترک در لایه بیرونی پوست، و در نهایت التهاب پوست می‌شود.

مراقبت از پوست در پاییز و زمستان:

1.تمیز کردن پوست:

فصل تابستان، باشوینده‌های فومی چربی پوست صورت خود را کنترل میکنید.اما در فصل زمستان، هنگامی که رطوبت موجود در هواکم می‌شود و پوست چربی کمتری تولید می‌کند، پوست شما خشک می‌شود.

محصولات مراقبت پوست حاوی بنزوئیل پراکسید را با محصولاتی ملایم عوض کنید، مواد قوی می‌توانند خشکی پوست را بیشتر کنند. مراقبت از پوست و زیبایی در پاییز و زمستان لازم وضروری است.

2.مرطوب کننده:

برای جلوگیری از خشک شدن پوست ، مرطوب کننده‌ای غنی و کرمی با مواد گلیسرول و اوکلوسیو انتخاب کنید،اینکار برای رساندن آب به پوست ونگهداشتن رطوبت در پوست کمک می‌کند.سرم را بعد از تمیز کردن پوست صورت و خشک کردن ملایم آن استفاده کنید.

3.ضد آفتاب:

بله درست متوجه شدید در روزهای سرد و زیبای پاییز و زمستان هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید به علت تابش مایل خورشید و مخصوصا در روز های برفی چون تابش خورشید از روی برف ها انعکاس پیدا می کند و برای پوست مفید نیست.

پرتوهای بلند نور خورشیددر زمستان به  پوست نفوذ می‌کنند، باعث تجزیه کلاژن می‌شوند که منجر به لکه‌های آفتاب، افتادگی و چین و چروک می‌شود و درماه‌های زمستان بیشتر است، باز هم آفتاب زمستانی می‌تواند منجر به آسیب جدی به پوست شود.

4.لایه بردارها:

در طول زمستان مصرف لایه بردارکاهش داده  انواع پوست‌های حساس باید از مواد ملایم مانند آلفا هیدروکسی اسیدها، بتا هیدروکسی اسیدها، رتینوئیدها و تونرها عوض کنند.

5.استفاده از وازلین:

یک لایه نازک از وازلین برروی لب ها از ترک خوردگی آن جلوگیری میکند.استفاده از وازلین روی پوست از پوست شما در برابر هوای سرد و سوزان زمستان محافظت می کند.

6.استفاده از دستکش:

پوست دستان شما و نازک ترین لایه پوست دستان شما است و غدد روغنی کمتری دارد در فصل زمستان برای جلوگیری از خشکی پوست دست هایا خارش از دست کش استفاده کنید

 

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *