چگونه از شر لک های قهوه ای صورت در منزل خلاص شویم؟
چگونه از شر لک های قهوه ای صورت در منزل خلاص شویم؟

چگونه از شر لک های قهوه ای صورت در منزل خلاص شویم؟

با سلام خدمت ماه یرای های عزیز در این مقاله می خواهیم درباره چگونه از شر لک های قهوه ای صورت در منزل خلاص شویم؟ نکات جذابی را بیان کنیم،باما همراه باشید.

  لک قهوه ای:

لک های قهواه ای که در صورت نمایان میشود و علت های مختلفی دارد،از جمله بارداری،مشکلات کبدی،تغذیه و یا تابش مستقیم نور آفتاب ،حال که با علت های لک های قهوه ای آشنا شدید راه های درمان آن را برایتان بازگو میکنیم با ما همراه باشید.اولین سوالی که هر شخصی از خودش می پرسد چگونه از شر لک های قهوه ای خلاص شود.راه های درمان لک های قهوه ای بسیار زیاد است،دراین مقاله نمونه های را برایتان بازگو میکنیم.

 

1.روشن کننده ها:

رایج ترین و آسانترین راه حل استفاده از کرم های روشن کننده است،و مضر نیستند و تا حدی رنگ دانه روی پوست را کمرنگ می کنند.

2.لیزر:

درمان با لیزر بسیار مفید است ولی حتما تحت نظر پزشک متخصص پوست توصیه می شود.لیزر و لایه برداری های شیمایی درمان بسیار موثری برای لک های قهوه ای است.

3.کرم هیدروکینون:

کرم های حاوی هیدروکینون برای روشن کردن پوست بسیار عالی و موثر است،از این کرم باید روزانه 2 بار و به مدت 30 روز استفاده کنید.البته نوع قوی تری هم دارد که با نسخه پزشک می توانید تهیه کنید.

4.رتینوئید:

رتینوئید کرمی موضعی استروئیدی است، که برای درمان آکنه، چین و چروک و لکه‌های قهوه‌ای استفاده می‌شوند.

درمان در منزل:

روش هایی بسیار و ماسک های فراوانی برای پاک شدن لک های قهوه ای توصیه می شود که امکان دارد در بعضی از افراد امکان بروز حساسیت را دارد،پس در این موارد حتما قبل از مصرف مواد و یا ماسک ها را توسط بازوی خود تست کنید،اگر علائمی به وجود نیامد با خیال راحت استفاده کنید.

1.شیرین بیان:

ترکیبات موجود در شیرین بیان ممکن است  لکه های قهوه ای صورت شما را به اندازه دیگر روشن کننده ها روشن کند.

2.آلوسین:

آلوسین یکی از روشن کننده هایی است که در ترکیباتش از آلوئه ورا استفاده شده و کمک شایانی به محو کردن لک های صورت می کند،این کرم را به مدت 2 هفته و روزی 4 بار مصرف کنید.تا لکه های صورت را محو و کمرنگ کند و تا گرفتن نتیجه مورد نظر مصرف این کرم را ادامه دهید چون مضر نیست.

3.کرم گلیکولیک و اسید کوجیک:

این دو مواد در ساخت بیشتر کرم ها استفاده می شود و تاثیر بسزایی در روشن کردن پوست دارد می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

4.روغن برگ درخت توت:

عصاره برگ درخت توت برای درمان لک های صورت بسیار موثراست.(برای تهیه هر روغنی می توانید گیاه مورد نظر را خشک کرده و در روغن زیتون بگذارید به همین سادگی و راحتی انواع روغن ها را می توانید در منزل تهیه نمایید).

5.کرم های حاوی ویتامینB3:کرم هایی که حاوی ویتامین B3 هستند می توانند در روشن کردن پوست نقش بسزایی داشته باشند.پس در هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشت باشید.کرم های حاوی ویتامین B3 را باید به مدت 9 ماه مصرف نمایید.

6.ویتامین C:

کرم های حاوی ویتامین C هم نقش موثری در درمان لک های قهوه ای  دارد پس در زمان خرید دقت کافی داشته باشید.که کرمی که میخرید حاوی ویتامین C باشد.

7.آبلیمو:

استفاده از آبلیمو برای درمان لک های صورت بسیار مفید است.همچنین سرکه سیب رقیق شده ،چون اسید زیاد هم برای پوست مضر است.

8.میکرودرم:

میکرودرم می تواند کمک بسزایی در روشن شدن پوست داشته باشد بشرطی که تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

9.روغن کرچک:

برای درمان لک های قهوه ای مخصوصا لک های دست از روغن کرچک غافل نشوید.

راه های جلوگیری از لک شدن صورت:

1.محافظت از پوست:

اولین کاری که هر شخصی می تواند برای کم شدن لک های صورتش انجام دهد محافظت و مواظبت از پوست است.این کار بسیار راحت است سعی کنید پوست خود را در معرض اشعه های خورشید قرار ندهید.

2.ضد آفتاب:

ضد آفتاب ها نقش بسیار مهمی در محافظت و مراقبت از پوست دارند.سعی کنید حتی در روزهای برفی هم ضد آفتاب استفاده کنید و بدون ضد افتاب از منزل بیرون نروید.و هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را تمدید کنید.و SPF ضد آفتاب حتما 30 باشد.

3.در منزل بمانید:

در مواقعی که تابش آفتاب شدید است سعی کنید از منزل خارج نشوید و این ساعات در روزهای گرم تابستانی از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر است و آفتاب در شدیدترین حالت تابش قرار دارد.

4.پوشش کافی:

درروزهای آفتابی وقتی می خواهید از منزل خارج شوید حتما از پوشش عینک،لباس آستین بلند و دستکش و کلاه و حتما ضد آفتاب استفاده کنید.

5.شیشه خودرو:

بله درست متوجه شدید درخودرو هم شما در معرض اشعه خورشید هستید و سعی کنید شیشه های خودرو را با محافظ های UV بپوشانید.

نکته مهم:

بروز لک های قهوه ای روی صورت نشان از این دارد که شما در معرض آفتاب شدید و یا سوء تغذیه هستید .پس در وهله اول سعی کنید از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید و مواظب تغذیه و کبد خود باشید.

هشدار :

بعضی از لکه‌های قهوه‌ای می توانند نشانه انواع سرطان‌های پوست باشند. اگر لکه‌های روی پوست شما سیاه، چند رنگ، در حال رشد، خونریزی یا دارای حاشیه ناهموار است،حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *