لوازم مورد نیاز پدیکور در منزل وانواع پرایمر ها برای ناخن
لوازم مورد نیاز پدیکور در منزل وانواع پرایمر ها برای ناخن

لوازم مورد نیاز پدیکور در منزل وانواع پرایمر ها برای ناخن

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره لوازم مورد نیاز پدیکور در منزل وانواع پرایمر ها برای ناخن ماطلب جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پدیکور چیست؟

پا  یکی از اجزاء مهم بدن است بطوریکه قلب دوم بدن نامگذاری شده  به همین دلیل رسیدگی و مراقبت از آن، اهمیت بالایی دارد. پاها ساعات زیادی در طول روز را داخل کفش هستند و به همین علت ممکن است دچار آسیب‌هایی نظیر خشکی، ترک خوردن پوست، قارچ و… شوند. پدیکور روشی مناسب برای جلوگیری از اینگونه مشکلات است و همچنین سبب زیبایی بیشتر پا می‌گردد.پدیکور در حفظ زیبایی وسلامت پوست و ناخن موثر است.

 

پدیکور ناخن چیست ؟

پدیکور یکی از روش هایی است که در سالن های زیبایی ارائه می شود، و به طریق روش‌های علمی و استریل، گوشت اضافه اطراف ناخن و پوست مرده کف پا برداشته شده و همچنین ناخن های پا، سوهان کشی، فرم دهی و پاکسازی می‌شوند. در این مقاله می خواهیم لوازم مورد نیاز پدیکور در منزل را برایتان بازگو کنیم.

لوازم مورد نیاز پدیکور:

1. ناخن گیر:

وسیله مورد نیاز در مانیکور و پدیکور پا، ناخنگیر است. ناخنها بستر مناسبی برای رشد باکتری هستند. لذا مرتب کوتاه کردن آنها برای حفظ سلامت فرد ضروری است، تا به این ترتیب از بروز بسیاری از بیماریها جلوگیری شود. قبل از گرفتن ناخنها، از تمیز بودن ناخنگیر مطمئن شوید. مراقب باشید پوست اطراف ناخن را نگیرید و ناخنها را از ته کوتاه نکنید چرا که منجر به عفونت میشود.از ناخن گیر یا قیچی ناخن استفاده کنید.زمان برای کوتاه کردن ناخن، بعد از حمام است، چرا که ناخنهای شما بر اثر رطوبت نرمتر خواهد شد.

2. پوشر :

پوشر برای حذف کوتیکولهای خشک استفاده میشود. اگر ناخنهای مقاومی و محکمی دارید از پوشر فلزی و در غیر این صورت از پوشر چوبی استفاده کنید.کوتیکولهای پایین بستر ناخن به مراقبت نیاز دارند تا خشک و پوسته پوسته نشوند. از سر تیز و قاشقی شکل پوشر برای گرفتن کوتیکولها استفاده کنید.

زمان استفاده از پوشر، بعد از حمام است ،چرا که بافت اطراف ناخن بسیار نرم است و به راحتی میتوان اضافات سطح ناخن را گرفت.

3. نیپر:

با استفاده از نیپر به راحتی به زوایا و گوشههای اطرف ناخن دسترسی پیدا می کنید.

بعد از این که کوتیکولهای سطح ناخن را با پوشر گرفتید از نیپر برای گرفتن بافت نرم و کوتیکولهای اطراف ناخن استفاه کنید.

نیپر نیز برای گرفتن کوتیکولها و پوستهای اضافه اطراف ناخن استفاده میشود.

4. بافر:

بافر با حذف یک لایه مرده ، سطح ناخن را یکدست میکند، بافر برای براق و درخشان کردن سطح ناخن بسیار موثر است.شار بافر روی ناخن باید در حد ملایم باشد. استفاده مکرر از بافر میتواند آسیب زننده باشد.بنابراین  استفاده یک بار در ماه برای داشتن ناخنهایی سالم و زیبا کافی است.عد از استفاده حتما ناخنهایتان را با روغن حاوی کوتیکول مرطوب کنید.

5. سوهان:

سوهان برای صاف کردن و شکل دادن به لبههای ناخن استفاده میشود.سطح سوهان را با زاویه 45 درجه ، مماس بر لبه ناخن قرار داده و از یک گوشه ناخن به طرف دیگر در یک جهت حرکت دهید. دقت کنید حرکت سوهان رفت و برگشت نباشد، زیرا باعث زبرتر شدن لبه ناخن میشود. خشک بودن ناخنهادر طول مدت سوهان زدن بسیار موثر است جهت جلو گیری از آسیب به ناخن ها. و برای داشتن ناخن با ظاهری زیبا لبه ناخن را به صورت بیضی یا مربع سوهان کشی کنید.

6. سنگ پا:

سنگ پا برای برداشتن پوست خشن و سطحی کف پا می باشد، با سنگ پا میتوانید کف پای صاف و بدون ترک داشته باشید.سنگ پا را خیس کرده و به آرامش روی کف پما ماساژ دهید. فشار سنگ پا روی پوست کاملا ملایم باشد.

7. برس ناخن:

برس ناخن برای تمیز کردن ناخنها و حتی برطرف کردن لکههای روی ناخن استفاده میشود.برس ناخن یکی از وسایل مانیکور و پدیکور  می باشد.و با استفاده از آب گرم و صابون ناخن ها را می شویند.

8. جدا کننده:

جدا کننده برای کشش مفاصل انگشت پا استفاده میشود و به نوعی به انگشتان کشش میدهد و باعث ایجاد حس خوب کشش در مفاصل انگشتان میشود. ایجاد فاصله بین انگشتهای پا، تا انگشتها روی هم نیایند و به راحتی بتوان به ناخنها دسترسی پیدا کرد.

9. چوب خلال:

چوب خلال  هم میتوان برای برداشتن کوتیکولها ، تمیز کردن ناخن و حتی برطرف کردن ریخت و پاشهای مانیکور در اطراف ناخن استفاده کرد.

10. لایه بردار:

لایه بردار ملایم برای پوست دست و پا، علاوه بر ایجاد حس خوب ، باعث پاکسازی و برداشتن لایه های مرده سطح پوست میشود.

نکته:

حتما  بعد از سوهان زدن و استفاده از نیپر و… از کرماهای حاوی روغن مخصوص ناخن استفاده کنید.و آشنایی با لوازم مورد نیاز پدیکور در منزل برای تمام بانوان و آرایشگران بسیار ضروری است.

لوازم مورد نیازکاشت ناخن:

1. پرایمر:

پرایمر سطح ناخن را صیقلی و چسبنده می‌کند تا مواد کاشت به راحتی روی ناخن بنشیند. چنانچه از پرایمر استفاده نکنید مواد به خوبی به ناخن شما نمی‌چسبند و لذا دوام آن هم بسیار کمتر خواهد شد. همچنین از ایجاد حباب روی ناخن جلوگیری کرده و باعث می‌شود طراحی روی ناخن نمای بهتری داشته باشد.

انواع پرایمر:

دو نوع پرایمر وجود دارد:اسیدی و غیر اسیدی

1. پرایمر غیر اسیدی:

پرایمر غیر اسیدی بخاطر فرمول آن، باعث سوزش یا خارش نمی‌شود،چنانچه ناخن‌های شما سالم باشد می‌توانید از این نوع پرایمر استفاده کنید . . هیچ عارضه‌ای برای سلامت ناخن در پی ندارد. بعد از استفاده به طور کامل تبخیر نمی‌شود و سطح ناخن را آماده کاشت می‌کند.

2. پرایمر اسیدی:

وقتی ناخن فرد کمتر قابلیت نگهداری لاک و ژل و .. را دارد و مواد کاشته شده روی ناخن سریع پوسته شده یا خش می‌بیند،این نوع پرایمر استفاده می‌شود این مشکل بیشر در افرادی دیده می‌شود که مشکلات هورمونی دارند یا هایپر هیدروز هستند. اگر کوتیکول سطح ناخن نازک باشد این نوع پرایمر می‌تواند موجب سوزش وحساسیت شود.

نکات بسیار مهم:

  1. نوع پرایمر را بر اساس نوع ناخن خود انتخاب کنید ، نه نوع ماده ای که می‌خواهید برای طراحی ناخن استفاده کنید. د.
  2. فراموش نکنید که درپوش ظرف پرایمر را بگذارید ، چرا که قابل تبخیر است و خاصیت خود را نیز از دست می‌دهد.
  3. در زمان بارداری ، برای استفاده از پرایمر اسیدی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:مجله ماه سرا

 

 

 

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *