اشتباهات آرایشی
اشتباهات آرایشی بانوان

اشتباهات آرایشی که شمارا بی اندازه پیر می کند

سلام دراین مقاله می خواهیم شمارا با اشتباهات آرایشی که شمارا بی اندازه پیر می کندبا ماهمراه باشید تا جوان و جذاب باشید:خیلی وقت‌ها با اهمیت ندادن به برخی نکات ساده آرایشی زیبایی چهره مان را ازدست میدهیم! سنمان بالاتر نشان داده میشود. آرایش صحیح اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله از مجله ماه سرا تصمیم گرفتیم به اشتباهات آرایشی که شمارا بی اندازه پیر می کند بپردازیم

 

عدم حفظ تعادل در آرایش ابرو

آرایش صحیح ابرو
در آرا ابرویش باید حد تعادل را رعایت کنید، وقتی ابروهایتان را خیلی نازک میکنید سنتان بالاتر از آنچه که هستید نشان داده میشود؛ همچنین زمانی که با مداد ابرو یا ماژیک ابرو، ابروهایتان را خیلی مصنوعی پهن میکنید، ظاهر زیبایی نخواهد داشت. به همین دلیل حفظ تعادل در آرایش ابرو اهمیت بسیار زیادی دارد. هرچه ابروها به فرم طبیعی خود نزدیک تر باشد، سنتان کمتر نشان داده میشود.

ریمل زدن غلط ماژیک ابرو:

ریمل زدن صحیح

زمانی که با زدن ریمل مژه هایتان به هم میچسبد یا مژه‌های پلک پایین را ریمل زیادی میزنید، چشم‌هایتان بسته، نا منظم و سنتان نیز بالاتر نشان داده میشود. پس حواستان باشد  در آرایش چشم ریمل نباید باعث چسباندن مژه‌ها به یکدیگر شود و یا زیر چشم شما را خیلی تیره نشان دهد.

رژ لب نا مناسب

رژ لب زدن صحیح

رنگ رژ لب در سن شما تاثیر بسیار زیادی دارد، رژلب‌های قهوه ای سن شمارا بالاتر از آنچه که هستید نشان می‌دهد درحالی که رژ لب‌های نود، صورتی، سرخابی یا تناژ قرمز شما را جوان‌تر و سرحال‌تر نشان میدهد.

خط لب نامناسب

خط لب نامناسب

بهتر است خط لب را محو کنید و اجازه ندهید دور لب شما یک خط واضح باقی بماند. مدتی خط لب مشخص ترند بود اما حتی در همان زمان نیز این سبک خط لب ظاهر شما را سن بالاتر و آرایش شما را قدیمی‌تر نشان میداد. پس بهتره از خط لب نزدیک به رنگ رژ استفاده و آن را محو کنید.

زیرسازی پوست غلط

زیرسازی آرایش

استفاده غلط از لایه های زیاد زیرسازی و پنکیک و کرم پودر باعث میشود چروک‌های طبیعی پوستتان بیش از پیش خودش را نشان دهد! همچنین وقتی از محصولات آرایشی که مخصوص پوستتان نیست استفاده میکنید اجازه میدهید پوست ظاهر چرب یا ظاهر خشک و ترک خورده ای پیدا کند!

استفاده از کرم پودر خیلی تیره یا خیلی روشن

تناژ کرم پودر

رنگ کرم پودر یا پنکیکی که انتخاب میکنید باید مناسب پوستتان باشد، استفاده از کرم پودر تیره تر فقط زمانی صحیح است که قصد داشته باشید یک میکاپ جذاب و برنز تابستانی کنید!

عدم استفاده از هایلایتر

استفاده از هایلایتر

ممکن است هایلایتر را در آرایش ضروری نبینید، ،اما برای این که میکاپ کامل و بی نقصی داشته باشید و صورتتان جوان‌تر شود بهتر است برای نواحی مثل سیب گونه‌ها از هایلایتر استفاده کنید نه رژگونه تا صورتتان جوانتر و بشاش تر نشان داده شود.

استفاده از رژگونه تیره:

گاها کانتورینگ را با رژگونه اشتباه میگیریم و برای عمق دهی به گونه ها از رژگونه های تیره استفاده میکنیم، این در حالی است که اگر کمی سنتان بالا تر رفته، بهتر است کانتور را مجزا و بعد از محو کردن کامل آن از رژگونه های صورتی یا هلویی استفاده کنید تا ظاهر جوان‌تر و سرحال تری داشته باشید.

سایه چشم های تیره

سایه چشم زدن صحیح

سایه چشم تیره جذابیت خاص خودش را دارد اما اگر میخواهید با میکاپ سنتان بالا نرود بهتر است از سایه هایی با رنگ روشن استفاده و فقط گوشه خارجی چشم را کمی تیره کنید تا ضمن ایجاد عمیق و جذابیت، زیبایی و جوانی چشم‌های شماهم حفظ شود.

سفید کردن افراطی زیر چشم

سفید کرد زیر چشم

سفید کردن افراطی زیر چشم گرچه زمانی یکی از ترند های آرایشی بود اما باعث میشود چشمتان ریز نشان داده شود، همچنین کانسیلر یا هایلایتری که برای این کار استفاده میکنید باعث عمیق نشان دادن چروکهای ریز زیر چشم میشود.

فراموش کردن کانسیلر

کانسیلر

تیرگی زیر چشم مساله ای نیست که به سادگی از آن بگذرید. بالا رفتن سن ممکن است چشم شما را کمی گود کند، به همین دلیل هنگام زیرسازی جشم، از کانسیلر یک درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوستتان استفاده کنید.و پیری چهره شما چند برابر می شود.

 

تیره کردن داخل چشم

اشتباهات ارایش چشم

کشیدن مداد چشم تیره داخل چشم ممکن است یک میکاپ ساده و سریع به نظر برسد اما انتخاب مناسبی نیست چون باعث می شود شمارا بی اندازه پیر نشان می دهد.تیرگی داخل چشم شما را سن بالاتر نشان میدهد و باعث میشود چشمتان ریزتر شود. برای سرحالی و شادابی بیشتر در میکاپ، داخل چشم را مداد چشم سفید یا کرم بکشید تا چشمتان درشت و صورتتان بشاش تر به نظر برسد.

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *