خواص باورنکردنی سنگدان مرغ برای سلامت و درمان بدن شما

خواص باورنکردنی سنگدان مرغ برای سلامت و درمان بدن شما

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با خواص باورنکردنی سنگدان مرغ برای سلامت و درمان بدن شما آشنا کنیم. همراه همیشگی ما باشید.

سنگدان مرغ:

سنگدان در حقیقت یکی از مغذی ترین بخش های بدن مرغ است، پروتئین زیادی دارد

سنگدان مرغ را دور نریزیم زیرا سرشار از:

  • پروتئین
  • درمان فقر آهن
  • درمان ریزش مو است و جایگزینی عالی برای پروتئین های دیگر.

طریقه مصرف سنگدان:

سنگدان را میتونید بصورت کبابی، پخته شده و آب پز مصرف کنید.

سنگدان مرغ را به بخشی از رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا آن ها حاوی کلسترول بسیار بالا هستند. سنگدان مرغ پخته را به یک ظرف سوپ سبزیجات تبدیل کنید. می توانید سنگدان مرغ را با روغن زیتون و پیازو نودل های پخته شده را اضافه کنید .و یک وعده غذایی سرشار از پروتئین داشته باشید.

سنگدان کبابی مرغ با سبزیجات تازه، یک غذای غنی از مواد مغذی سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین آ است.خواص باورنکردنی سنگدان مرغ برای بدن شما بسیاراست.

ترکیبات خاص سنگدان مرغ:

سنگ دانها هم چربی کمی دارند و هم دارای ویتامین بالایی هستند. سنگدان دارای چندین ویتامین شامل ویتامین ب 12 که برای عملکرد مغز و تشکیل سلول های خونی سفید، نیاسین، که برای گردش و تولید هورمون مناسب است و ریبوفلاوین که پوست و موی شما را سالم نگه می دارد، ضروری است.

مصرف سنگدان منجر به افزایش میزان مصرف آهن، فسفر و روی خواهد شد، آهن به بدن شما کمک می کند تا گلبول های قرمز خون را شکل دهند،  فسفر که برای عملکرد ماهیچه و و روی،  که عملکردهای سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، کمک می کند.

خواص باورنکردنی سنگدان مرغ برای سلامت و درمان بدن شما

پیشگیری از انواع سرطان:

سنگدان غنی از پروتیین و مواد معدنی است و می تواند یک مکمل سالم باشد به عنوان مثال، سلنیوم ممکن است در برابر سرطان سینه ، مثانه، ریه ، سرطان پوست و پروستات شما را محافظت کند.

تاثیر در باروری و تیروئید:

مواد معدنی موجود در سنگدان مرغ در تولید هورمون های تیروئید مفید است، از استرس  اکسیداتیو فرد را محافظت می کنند و از بهداشت باروری حمایت می کنند.

معجزه سنگدان در کاهش وزن:

برای کاهش وزن ولاغری سنگدان مرغ گزینه خوبی است. به خاطر محتوای پروتئین بالا، گرسنگی را محدود می کنند. و به شما کمک می کنند تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. نتایج حاصل از پنج مطالعه نشان داد. که جیره های دارای پروتئین بالا، سیری را افزایش می دهند و این ماده غذایی می تواند به جلوگیری از چاقی و کاهش چربی احشایی کمک کند.

سنگدان مرغ برای تقویت حافظه و رفع افسردگی:

سنگدان همچنین حاوی ویتامین ب 12می باشد، که نقش کلیدی در عملکرد مغز ایفا می کند و از تولید گلبول های قرمز حمایت می کند. همانطور که موسسات ملی بهداشت اشاره می کنند، کمبود ویتامین ب 12در گیاه خواران،  سالمندان و افراد مبتلا به کم خونی و اختلالات گوارشی شایع تر است . که اگر درمان نشود، ممکن است منجر به مشکلات حافظه، جنون ، افسردگی و خستگی شود.

سنگدان مرغ برای جلوگیری از ریزش مو:

در سنگدان مرغ، ویتامین B3 و نیاسین به میزان قابل توجهی وجود دارد. که هر دو برای درمان مشکل استرس، تعدیل هورمون های جنسی در غده فوق کلیوی، بهبود گردش خون، سلامت مو ها و جلوگیری از ریزش موی  سر و بهبود قدرت بینایی نقش دارند.

مضرات  سنگدان مرغ:

محققان می گویند که سنگدان های مرغ حاوی چربی هستند. و افراد مبتلا به نقرس باید از آن اجتناب کنند.این ترکیبات آلی، سطح اسید اوریک را بالا می برند و ممکن است. باعث حملات نقرس شوند. اما اگر در حد اعتدال مصرف شود، دچار عوارض خاصی نخواهید شد.

کشاورزان اغلب از آنتی بیوتیک برای پیش گیری از بیماری در مرغ ها استفاده می کنند.  براساس گزارش گاردین،  یک رژیم غذایی غنی از طیور ممکن است . رشد باکتری های مقاوم به دارو را افزایش دهد،  تنها راه برای کاهش این ریسک ها استفاده از مواد آلی است.

رفع مشکل فقرآهن  به طور طبیعی:

اگر احساس خستگی می کنید، ممکن است کمبود آهن دلیل آن باشد. این ماده معدنی از سلامت سلولی حمایت می کند، عملکرد ایمنی را افزایش می دهد و به رساندن اکسیژن به ماهیچه های شما کمک می کند.

یک رژیم کم آهن ممکن است به کم خونی منتهی شود، که باعث ضعف و خستگی،  ناخن های شکننده، سردرد، تمرکز ذهنی ضعیف ضربان و قلب نامنظم می شود. هم چنین مقادیر زیادی ویتامین، منیزیم،  ویتامین های کمپلکس و دیگر مواد غذایی دارد که به صورت بهینه عملکرد بدن شما را حفظ می کنند.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

بارداری و زایمان :انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری : یکی از عوارض شایع در دوران بارداری خونریزی و لکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *