رازهای موی بلند و بایدها و نباید ها برای داشتن موهای بلند و زیبا
رازهای موی بلند و بایدها و نباید ها برای داشتن موهای بلند و زیبا

رازهای موی بلند و بایدها و نباید ها برای داشتن موهای بلند و زیبا

باسلام خدمت ماه سرایی های عزیز در این مقاله می خواهیم درباره رازهای موی بلند و بایدها و نباید ها برای داشتن موهای بلند و زیبا نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

موی بلند:

کمتر بانویی است که عاشق موی بلند و زیبا نباشدو بیشتر دختر بچه ها و بانوان در رویاهای خود موی بلند را تصور میکنند.

یکی از مهمترین معیارهای مردان برای زیبایی و جذابیت زنان ، داشتن موهایی بلند است.

اگر شما هم علاقمند به موی بلند هستید با ما همراه باشید تا رازهای موی بلند و بایدها و نباید ها برای داشتن موهای بلند و زیبا رابرایتان بازگو کنیم.

باید های موی بلند:

1. کم شستن مو:

شما باید به حد کافی موها را شستشو دهید. کم شستن مو در قدرت و رشد آن تاثیرگزار است. مگر تابه حال شده که یک هفته صورتتان را نشویید؟ مو نیز حق تمیزی دارد. طبق پیشنهاد متخصصان  هرسه روز یک بار حتما موها را بشویید و اگر موی چربی دارید، هر دو روز یک بار. آشنایی با موی بلند و بایدها و نباید های برای داشتن موهای بلند برای همه افراد لازم است.

2. استفاده از ماسک ها و روغن های طبیعی:

3.ماسک عسل،روغن کرچک ،تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری: روغن کرچک
1 عدد زرده تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری :عسل طبیعی

کافی است تمام موارد را داخل ظرفی ریخته و آن ها را خوب با هم مخلوط کنید. سپس ریشه های موهایتان را به خوبی با ترکیب حاصل شده ماساژ دهید و باقیمانده آن را روی سرتان اعمال کنید. پس از آن، سر را با یک پلاستیک یا کلاه ویژه مو بپوشانید. سپس اجازه دهید تا ترکیب به مدت 2 تا 4 ساعت روی موهایتان بماند. در نهایت نیز موهایتان را آب بکشید.
این کار را یک تا 2 مرتبه در هفته و به مدت 2 ماه تکرار کنید.

4.ماسک آب برنج:

بعد از شامپو زدن آب برنج رو روی پوست سر ریخته و اجازه بدهید برای ۲۰ دقیقه بماند. بعدموهارا شستشو بدید. میتوانیند در آب برنج چند قطره روغن خوشبو مثل اسطخودوس و یا بابا ادم بریزید.

این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید.و می توانید از آب حاصل از خیساندن برنج استفاده کنید.

5.ماسک تخم مرغ ،سیب زمینی،عسل:

آب دو عدد سیب زمینی را گرفته و با یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کرده به مدت یک الی دو ساعت این ترکیب را بر روی ساقه و ریشه های مو قرار دهید.

پس از 2 ساعت می توان با شامپو و نرم کننده باقیمانده ترکیب ماسک را از روی موها پاک کرد.

نکته اصلی استمرار این کار به مدت چند ماه هفته ای 2 الی 3 بار است اما نکته اصلی موثر بودن 100 درصدی این روش برای بلند شدن موها است.

6.ماسک آب پیاز:

گوگردباعث افزایش سطح آنتی اکسیدانی آنزیم کاتالازمی شود. این آنزیم به تنظیم پراکسید هیدروژن کمک می کند و موجب بهینه سازی چرخه رشد مو می شود.کمک می کند فولیکول های مو خود را با گوگرد تغذیه کنند.

گوگرد برای احیای فولیکول های مو ضروری است.میزان زیاد گوگرد به کاهش ریزش مو و جلوگیری از شکستگی آن کمک می کند.آنتی اکسیدان های آن به جلوگیری از سفید شدن زودرس مو و به تاخیر افتادن این فرآیند کمک می کنند.

خواص ضد باکتری پیاز، پوست سرتان را سالم و به دور از عفونت نگه می دارد، همچنین به کنترل شوره سر کمک می کند.باعث تحریک پوست سر و گردش خون می شود.

مخلوط آب پیاز و روغن نارگیل باعث رشد سریع موها می شود.

قهوه:

متخصصان ثابت کرده اند که ماساژ مو با قهوه باعث رشد مو می شود.کافئین موجود در قهوه با مهار اثرات مضر هورمون دی هیدروتسترون از ریزش مو جلوگیری میکند.

7.حجامت:

حجامت سر می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو موثر باشد زیرا به وسیله حجامت مرطوب می‌توان سموم مضر و پاتوژن‌هایی که در زیر پوست سر ایجاد شده‌اند را از بین ببرد.

8.ماساژمو با روغن بادام تلخ:

روغن بادام تلخ از مسدود شدن فولیکول های مو جلوگیری می کند و نه تنها باعث افزایش رشد موها و کاهش ریزش موها می شود، بلکه به بیشتر شدن ضخامت موها نیز کمک می کند.

9.استفاده از سفارش هندی ها:

توصیه هندی ها برای پرپشتی مو و درمان ریزش مو استفاده از روغن های گیاهی :روغن بادام ، روغن زیتون ، روغن کرچک و روغن نارگیل است.

حداقل هفته ای یکبار از این روغن های گیاهی برای تقویت موها استفاده کنید.

10.استفاده ازتقویت کننده های خانگی:

  • مصرف انجیر
  • حنا و رنگ کردن مو با حنا
  • استفاده از شانه عاج‌ فیل
  •  زیاد مسواک زدن
  •  شستن سر با گل ختمی
  •  تراشیدن یا کوتاه کردن مو
  •  شانه زدن
  •  مصرف پیاز
  • مصرف چای ترش در حد متعادل

ممنوعه ها:

1. لوازم داغ ممنوع:

شاید در دنیای امروز استفاده نکردن از این وسایل امری طبیعی و قابل اجرا نباشد اما حداقل می توان تعداد دفعات استفاده از این لوازم را کاهش داد و یا به حداقل رساند. مثلا اگر موهای فری دارید، حتما نباید هر روز آن را صاف کنید. یا اگر موی صاف دارید و عاشق موی فر هستید، مدل های بیشماری برای موهای صافتان خواهید یافت. در نهایت برای خشک کردن موها نیز از درجات سرد و یا معمولی استفاده کنید. داغی موها را سوزانده و به فولیکول های مو آسیب می رساند.

2. سفت بستن موها:

اگر دقت کنید قسمت هایی از مو را که سفت می بندید، بعد از مدتی شاهد کم پشت شدن آن ها خواهید شد. هردفعه مدل های مختلف را تجربه کنید و دم اسبی سفت را کنار بگذارید. چند روزی در هفته بدون بستن، اجاره دهید که موهایتان نفس بکشند.

3.محصولات نامناسب:

این روزها شامپوهای زیادی هستند که باعث آسیب به موها می شوند. دفعه بعد هنگام خرید، مواد تشکیل دهنده شامپو را مطالعه کنید. اگر اسم سدیم لوریل سولفات به چشمتان خورد، هرگز این شامپو را نخرید. این ماده باعث شکنندگی موها، کاهش پروتئین، از بین بردن چربی ضروری مو و کاهش رشد مو می شود. سدیم کلرید هم مثل پارابن باعث بهم زدن تعادل هورمونی و کاهش رشد مو می شود.

4. استفاده از برس نامناسب:

یک شانه نامناسب می تواند موها را از ریشه نیز بیرون بکشد و باعث شکنندگی آن شود. به همین دلیل شانه را از پایین موها امتحان کنید. متخصصان پیشنهاد می کنند که از شانه های دانه درشت استفاده کنید.

منبع:مجله ماه سرا

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *