معرفی رنگ مو در بارداری و عوارض خطرناک آن بر جنین
رنگ مو در بارداری و عوارض خطرناک آن بر جنین

رنگ مو در بارداری و عوارض خطرناک آن بر جنین

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب میخواهیم شمارا با رنگ مو در بارداری و عوارض خطرناک آن بر جنین آشنا کنیم

رنگ مو در بارداری و عوارض خطرناک آن بر جنین

 

بارداری در بانوان، دورانی است که برای اکثر خانم‌ها شیرین و دوست داشتنی‌ است. و همیشه با رضایت و شادی از این دوران یاد می‌کنند. اضافه وزن و چاقی گاهی اوقات باعث می‌شود. که خانم‌ها آراستگی خود را فراموش کنند.

 

 

آیا رنگ مو در بارداری خطرناک است؟

رنگ مو در بارداری به علت وجود ترکیبات شیمیایی بسیار قوی که از طریق پوست سر جذب می‌شود. و وارد سیستم گردش خون نیز می‌شود مناسب نیست.پراکسید هیدروژن و آمونیاک موجود در ترکیبات رنگ مو، باعث می‌شود. که جنین دچار مشکلاتی از قبیل سرطان، عدم رشد، نارسایی ژنتیکی می شود. و احتمال نارسایی قلبی را تا ۳% افزایش می دهد.خانم‌های باردار با رنگ کردن موی خود سعی در ایجاد تنوع در ظاهر خود دارند. ولی اگر بدانند که این موضوع باعث به خطر انداختن سلامت فرزند خود می‌شود این کار را نمی‌کنند

 

رنگ کردن مو در بارداری

  • خانم‌هایی که قصد بارداری دارند،بهتر است یک ماه قبل از بارداری موهای خود را رنگ نکنند. تا میزان خطرات مواد شیمیایی در بدن مادر به حداقل برسد.
  • سعی کنید در ماه‌های قبل از بارداری رنگ مو بزنید. که پس از رشد و بیرون زدن ریشه ظاهر بدی نداشته باشید. سبک‌هایی مثل مش روی زمینه طبیعی مو، آمبره و بالیاژ، حالت‌هایی هستند. که مو پس از رشد، دچار بهم ریختگی نمی شود.

در صورتی که قصد رنگ کردن موهای خود را دارید، در سه ماه اول بارداری به هیچ وجه اینکار را انجام ندهید. اگر قصد انجام رنگ مو داشتید، در سه ماه دوم یا سوم بارداری (که جنین شکل گرفته است) این کار را انجام دهید.

  • اگر خواستید در سه ماه دوم یا سوم از رنگ مو استفاده کنید. سعی کنید باز هم از روش‌هایی مثل آمبره و بالیاژ و یا هایلایت استفاده کنید. که رنگ تماس زیادی با پوست سر نداشته باشد و رنگ زمان کمتری روی موهای شما بماند.
  • برای رنگ مو در بارداری، موهای خود را اصلا دکلره نکنید. زیرا گازهای متصاعد شده از مواد دکلره باعث تاثیرات مخربی بر ریه مادر می‌شود.
  • در صورت استفاده از رنگ مو، حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید. تا بوی رنگ به مادر و جنین آسیب نزند و رنگ کمترین میزان تماس را با پوست مادر داشته باشد.
  • به یاد داشته باشید مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای تیره به مراتب مضر تر از رنگ مو‌های روشن هستند.
  • رنگ‌های مورد استفاده برای مادران باید دارای کیفیت بالا و استاندارد باشد. اصلا از مارک‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت استفاده نکنید! کمی بیشتر هزینه کنید ولی از سلامت جنین خود مطمئن باشید.

 

 

منبع:مجله ماه سرا

 

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

راهنمای خرید خمیر دندان و چگونگی تشخیص و خرید بهترین خمیر دندان

راهنمای خرید خمیر دندان و چگونگی تشخیص و خرید بهترین خمیر دندان

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *