اشتباهاتی که توسط مردان

داشتن رابطه جنسی بیشتر برای سلامت بدن و شادابی

داشتن رابطه جنسی بیشتر فواید زیادی برای سلامت و ایجاد صمیمیت بین زوجین دارد‎

شاید این یافته متضاد به نظر برسد ولی داشتن رابطه جنسی بیشتر باعث افزایش میل جنسی می شود.

1. رابطه جنسی بیشتر شما را باهوش تر و دقیق تر می کند

یک تحقیق در سال 2010 دانشگاه پرینستون نشان داد موش های صحرایی که رابطه جنسی مکرر داشته اند رشد نورون های بیشتری در هیپوکامپوس hippocampus نشان داده اند، یک ناحیه کلیدی در مغز برای یادگیری و حافظه. به گفته لهمیر” ما می دانیم که حین رابطه جنسی مواد شیمیایی ای آزاد می شود که مرکز پاداش مغز را فعال می کند، پس منطقی است که باعث رشد و توصیه بافت عصبی افراد شود. رابطه جنسی به روش خودش می تواند به طور بالقوه شما را باهوش تر کند.”

ترک رابطه جنسی و تاثیر آن بر بدن

 

3. رابطه جنسی سطح استرس و فشار خونتان را پایین می آورد

در یک مطالعه در سال 2005 در اسکاتلند از داوطلبان خواسته شد فعالیت های جنسی و فعالیت های اضطراب آورشان از قبیل سخنرانی عمومی یا حل مسائل ریاضی با صدای بلند را به مدت 2 هفته ضبط کنند. کسانی که در دوره مطالعه رابطه جنسی داشتند تجربه بالا رفتن فشار خون کمتری را نشان داده و سرعت متعادل شدن فشار خونشان سریع تر بود. ( فقط مقاربت واژنی این تاثیر را گذاشته بود و سایر اشکال فعالیت جنسی یا استمناء این تاثیر را نداشته است. )

5. رابطه جنسی از شما در مقابل سرطان محافظت می کند

برخی مطالعات نشان داده است مردانی که انزال بیشتری داشته باشند ممکن است کمتر مبتلا به سرطان پروستات شوند – با این که تفاوت خیلی کوچکی در این زمینه وجود دارد و ارتباط قطعی ای بدست نیامد.

6. فواید رابطه جنسی بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بر اساس مطالعه دانشگاه ویلکز داشتن هفته ای یک بار رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر ابتلا به سرماخوردگی محافظت می کند.محققان پرسشنامه ای به دانشجویان درباره زندگی جنسی شان دادند و سپس بزاقشان را برای مشخص نمودن سطح ایمونو گلوبین آ   immunoglobulin A (IgA) ) ، یک آنتی بادی که در مبارزه با ویروس ها کمک می کند، تست کردند.

7. رابطه جنسی درد را تسکین می دهد

زنان اغلب به خاطر سردرد یا بهانه های دیگر از رابطه جنسی شانه خالی می کنند – اما براساس مطالعه ای که دانشمندان آلمانی در سال 2013 انجام داده اند، انجام رابطه جنسی با وجود سردرد در حقیقت می تواند حالشان را بهتر کند. وقتی داوطلبان این مطالعه داشتن رابطه جنسی در زمان سردرد را انتخاب کردند، حدود 60 درصد از افرادی که میگرن داشتند و 30 درصد از افرادی که سردرد خوشه ای داشتند اعلام کردند بخشی یا تمام سردرد آن ها تسکین پیدا کرده.

9. فواید رابطه جنسی بیشتر برای تقویت رابطه

به گفته لهمیلر اکسی توسین Oxytocin که به عنوان ” هورمون عشق ” شناخته می شود که هنگام رابطه فیزیکی صمیمی و برخورد پوست به پوست ترشح می شود – و به افزایش احساس عاشقانه بین شما و شریکتان کمک می کند.

10. رابطه جنسی کلید رسیدن به شادی پایدار است

حفظ صمیمیت فیزیکی با افزایش سن افراد به خصوص بیماری های مزمنی که در راه است کار مشکلی است. ولی زوجین می توانند از فواید به خصوص فعال نگه داشتن رابطه جنسی شان بهره مند شوند.

درباره‌ی امیر محمد

حتما ببینید

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *